Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat tweakers,

Ik ben opzoek naar een 4G modem met eigelijk maar twee eisen:
- Ingebouwde accu
- Schakelt in bij laden

De eerste optie, niet zo moeilijk maar de tweede optie lijkt wel onmogelijk. Er bestaat ook geen filter voor dus ik moet iemand hebben met praktijk kennis.

Dus wie o wie weet toevallig een model dat aan beide eisen voldoet?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Beste antwoord (via Toppe op 12-12-2021 09:52)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Ah je zoekt een mifi die automatisch aan gaat
Als de accu leeg is en hij weer stroom krijgt

Wat ik zo lees doen die dingen dat idd niet. J. Youtube filmpje doet iemand de boot pins shorten om dat voor elkaar te krijgen

YouTube: Huawei E5573s boot-short

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/164850

Is een powerbank icm een tplink travel router met 4g donglr niets? Of een reguliere mifi router zonder accu (die gaan wel aan bij power lees ik) icm een powerbank?

Ik denk dat een oude tel inzetten nog t makkelijkste is

Edit:
Het was Even zoeken maar de netgear lijkt hetgeen wat je nodig hebt
The MR1100 will happily turn on automatically when power is supplied to the USB-C connector. Personally, I find this behavior really annoying when I'm trying to charge it at home and I don't want it's Wifi conflicting with my home Wifi.
https://community.netgear...th-power-off/td-p/1625220

Wat ik zo lees is dat netgear het enige merk is met die auto power on. Ik denk op alle modellen dus ook de goedkopere pricewatch: Netgear AIRCARD 810S 3G/4G MHS (AC810-100EUS)

[ Voor 127% gewijzigd door laurens0619 op 11-12-2021 09:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik ben dan wel benieuwd wat de use case is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
jadjong schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:52:
Ik ben dan wel benieuwd wat de use case is.
Snap ik :)

Hij komt in de auto, een vast exemplaar zou dus prima werken. Echter wil ik hem ook mee kunnen nemen als we een restaurant in gaan zodat de kleine meid met haar toestel wel kan internetten/joetoeppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Toppe schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:04:
[...]

Snap ik :)

Hij komt in de auto, een vast exemplaar zou dus prima werken. Echter wil ik hem ook mee kunnen nemen als we een restaurant in gaan zodat de kleine meid met haar toestel wel kan internetten/joetoeppen
Ah, je zoekt een mifi zonder accu die aan gaat als de spanning er op komt met een losse accu. Maar dan in dezelfde behuizing met een keuzeschakelaar tussen accu en vaste spanning. Ja, dat is moeilijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat snap ik, maar lees mijn vraag eens: ik zoek specifiek een model die aan gaat als je hem oplaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En daarmee bedoel je: als je het contact omdraait gaat 12v aan, en daarmee schakelt de router ook in?
En moet ie dan ook weer uitschakelen als de 12 er af gaat?
Accu is dan alleen als je hem mee wilt nemen uit de auto?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

CEA > NT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:35
Ik zou gewoon voor een 4G USB Dongle gaan, die je in de auto voedt met een geschakelde USB-poort (bijvoorbeeld van een Android-radio in mijn geval). Buiten de auto kun je hem dan gewoon aan een powerbank hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik zou een android telefoontje pakken (goede tel met kapot scherm oid) en deze als mifi instellen. Je power sequence wens kuj je bv inrichten via tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
bartvl schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:12:
En daarmee bedoel je: als je het contact omdraait gaat 12v aan, en daarmee schakelt de router ook in?
En moet ie dan ook weer uitschakelen als de 12 er af gaat?
Accu is dan alleen als je hem mee wilt nemen uit de auto?
Nee hij hoeft niet uit te schakelen als hij spanningsloos word.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619

Wat ik zo lees doen die dingen dat idd niet. J. Youtube filmpje doet iemand de boot pins shorten om dat voor elkaar te krijgen

Is een powerbank icm een tplink travel router met 4g donglr niets? Of een reguliere mifi router zonder accu (die gaan wel aan bij power lees ik) icm een powerbank?

Edit:
The MR1100 will happily turn on automatically when power is supplied to the USB-C connector. Personally, I find this behavior really annoying when I'm trying to charge it at home and I don't want it's Wifi conflicting with my home Wifi.

Wat ik zo lees is dat netgear het enige merk is met die auto power on. Ik denk op alle modellen dus ook de goedkopere pricewatch: Netgear AIRCARD 810S 3G/4G MHS (AC810-100EUS)

[ Voor 127% gewijzigd door laurens0619 op 11-12-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
laurens0619 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:17:

Edit:

[...]

Een losse powerbank kan maar die is dan leeg of ligt toch thuis. Een MiFi staat altijd aan en loopt dan langzaam leeg, scheelt ook weer batterij ‘slijtage’ was het idee.

Ik ga even verder verdiepen in de NetGear series.

Al moet ik toegeven dat de accu van de HUAWEI best aardig te noemen is, ligt nu 2 dagen in de auto en met een uurtje rijden is de accu nu op 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Is het niet simpeler om op je telefoon gewoon de hotspot aan te zetten. Ik zou niet weten waarom je het op een andere manier zou willen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit om een mobiel apparaat gaat, schopje van NT naar ATT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Toppe schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:57:
[...]

Een losse powerbank kan maar die is dan leeg of ligt toch thuis. Een MiFi staat altijd aan en loopt dan langzaam leeg, scheelt ook weer batterij ‘slijtage’ was het idee.

Ik ga even verder verdiepen in de NetGear series.

Al moet ik toegeven dat de accu van de HUAWEI best aardig te noemen is, ligt nu 2 dagen in de auto en met een uurtje rijden is de accu nu op 75%.
Koop welke mifi router dan ook. Koop daarbij een 20.000mah powerbank (dat kan ook vanaf 2-3 tientjes tegenwoordig).

Sluit de MIFI router op de powerbank aan, en de powerbank op de oplader in de auto. Zeker zonder gebruik verbruiken de Huawei mifi routertjes bijvoorbeeld bijna niets. Je kan makkelijk een paar weken doen met die mifi op een powerbank, en tegen die tijd heb je de auto inmiddels wel weer gebruikt.

Of die netgear halen natuurlijk, maar dan zit je echt vast aan 1 merk. Met bovengenoemde oplossing kan je eigenlijk met elke USB gevoede mifi router werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik heb een netgear voor soortgelijke oplossing. Werkt perfect. Super snel ook, echt mooi ding.
Helaas was die wel 250,- ofzoiets. Maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Frogmen schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:30:
Is het niet simpeler om op je telefoon gewoon de hotspot aan te zetten. Ik zou niet weten waarom je het op een andere manier zou willen.
Ik gebruik draadloze carplay en dus kan ik de WiFi niet meer gebruiken van m’n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:31:
[...]

Koop welke mifi router dan ook. Koop daarbij een 20.000mah powerbank (dat kan ook vanaf 2-3 tientjes tegenwoordig).

Sluit de MIFI router op de powerbank aan, en de powerbank op de oplader in de auto. Zeker zonder gebruik verbruiken de Huawei mifi routertjes bijvoorbeeld bijna niets. Je kan makkelijk een paar weken doen met die mifi op een powerbank, en tegen die tijd heb je de auto inmiddels wel weer gebruikt.

Of die netgear halen natuurlijk, maar dan zit je echt vast aan 1 merk. Met bovengenoemde oplossing kan je eigenlijk met elke USB gevoede mifi router werken.
Ook nog een optie om te overwegen. Moet toegeven dat de huidige Huawei in deep-sleep gaat en dan doe je lang met de accu. Zodra de 12v dan aangaat komt hij uit deep-sleep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Toppe schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:05:
[...]

Ook nog een optie om te overwegen. Moet toegeven dat de huidige Huawei in deep-sleep gaat en dan doe je lang met de accu. Zodra de 12v dan aangaat komt hij uit deep-sleep.
Precies. Doe daar een powerbank van +-30 euro bij en je bent klaar. Zonde om een andere/dure router voor te kopen.
Pagina: 1