Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Western Digital Red Pro stijgende "Bad Sectors"

Pagina: 1
Acties:

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik heb een vraag, ik ben absoluut geen HDD expert maar kan het ook niet 1 2 3 vinden op het web/Forum.

Ik heb een 7 maanden oude Western Digital WD6003FFBX Red Pro HHD (4x in NAS, RAID 5) waarvan 1 iedere twee dagen met de melding komt "Number of bad sectors has increased on Drive X" (begon met 66, 72, 88 en nu 96 Bad Sectors). Deze schijven waarvan er 5 jaar garantie op zitten volgens WD zelf hebben nog enkel 6700 uren gedraait

Is dit al reden om een RMA aan te vragen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Kijk overigens even bij Western Digital, dit is geen Seagate disk.

En ja, bad sectors die redelijk snel oplopen is reden voor RMA.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

me1299

$ondertitel

Prima reden voor een garantie afhandeling. Draai eens een full s.m.a.r.t test, dan weet je hoe de vlag er bij hangt. Maar ook een redelijke kans dat hij helemaal stuk is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
.. en maak nu meteen een backup van al je belangrijke data op een andere disk.
Schakel anders meteen over (afhankelijk van je budget) op een SSD als het je OS-disk is en clone dan de harddisk naar je SSD, dan ben je snel weer goed in business.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Renault schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:49:
.. en maak nu meteen een backup van al je belangrijke data op een andere disk.
Schakel anders meteen over (afhankelijk van je budget) op een SSD als het je OS-disk is en clone dan de harddisk naar je SSD, dan ben je snel weer goed in business.
Heb je de post gelezen? Het is een member van een raid5 array. Ik denk niet dat een SSD hier nuttig is.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:36:
Kijk overigens even bij Western Digital, dit is geen Seagate disk.

En ja, bad sectors die redelijk snel oplopen is reden voor RMA.
Excuses, WD< je hebt gelijk _O-
me1299 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:45:
Prima reden voor een garantie afhandeling. Draai eens een full s.m.a.r.t test, dan weet je hoe de vlag er bij hangt. Maar ook een redelijke kans dat hij helemaal stuk is.
Heb al 2x een een extensive S.M.A.R.T. test uitgevoerd, enkel de melding dat er Bad Sectors gevonden zijn maar de schijf zelf wel gezond is.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Mijzelf schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:58:
[...]

Heb je de post gelezen? Het is een member van een raid5 array. Ik denk niet dat een SSD hier nuttig is.
Ach Renault(-monteurs) :')

Ik ga alvast een RMA aanvragen bij de verkoper, alvast bedankt voor de antwoorden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topic titel gefixed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 10-12-2021 19:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Mijzelf schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:58:
[...]

Nee, overheen gelezen ... 8)7
Pagina: 1