Wat voor connector is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 10:40
Ik heb een temperatuur sensor (van mijn espresso apparaat) vervangen voor een nieuwe maar die heeft ipv een vrouwelijke aansluiting een mannetje. Nu wil ik dus kijken of ik de connector kan vervangen.

Hij moet er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8w1akoAdNfdv2C5dFnZEyLWGCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUAZEVtB9c8WGFfu3KpxGFiI.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is wat ik nu heb: de mannelijke variant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmczNsURA1ZBjLReqf0unzatokY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XNGifOy7ZlnvY6pE7paQOdRj.jpg?f=user_large

Al heel wat gezocht maar ik kom er niet achter waar ik zo’n connector kan vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 10:28
Ik heb het antwoord niet, maar kan je de connector niet van je oude sensor overzetten?

[ Voor 23% gewijzigd door P1nGu1n op 10-12-2021 16:53 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 10:40
P1nGu1n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:52:
Ik heb het antwoord niet, maar kan je de connector niet van je oude sensor overzetten?
Goed punt, ga ik ook even checken. Ze zijn wel vrij klein, dus geen idee of ik de oude kabel er goed uit krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 10:28
Hercul3s schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:06:
[...]

Goed punt, ga ik ook even checken. Ze zijn wel vrij klein, dus geen idee of ik de oude kabel er goed uit krijg.
En anders doorknippen en de nieuwe sensor aan de oude kabel+connector bevestigen, bijvoorbeeld met butt connectors :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 17:36
De plug in jouw bovenste foto is open maar de andere lijkt wel sprekend op deze:
https://www.aliexpress.com/item/1005003041424729.html
Dat zouden ze best eens kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Nisei op 18-12-2021 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is de onderste connector. Of dat dezelfde AMPMODU MOD II-serie is als de bovenste betwijfel ik, zie hier, het zou kunnen.

Ik weet wel dat je die connector nooit gaat bestellen, want dat zou de eerste keer zijn in dit soort topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het is belangrijk om de steekmaat te weten tussen de contacten. 2.54mm (0.100") is een vrij gangbare maat, check met een schuifmaat of dat klopt. Zo ja, dan kun je een willekeurige header (zoals Molex SL of TE Ampmodu) toepassen. Even zoeken of je ergens een cable assembly daarvan ergens op de kop kan tikken.

Ook even opletten wat voor plating er op de contacten zit. Op je plaatjes zie ik tin, kan ook goud zijn en dat moet wel matchen.
Pagina: 1