Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-01 22:23
Hey allemaal,

Ik zoek een tablet / chromebook 360° / ... om partituren eenvoudig te kunnen lezen. Het scherm moet minstens 13" of groter zijn en nog belangrijker een schermverhouding van 3:2. Eigenlijk gewoon een scherm dat zoveel mogelijk lijkt op een A4 blad. Dit is precies nergens te vinden... Kwam wel op dingen uit zoals Chuwi Hi13 maarja die zijn al lang niet meer verkrijgbaar.

Iemand die een toestel weet die deze specs heeft én betaalbaar is (max 500 euro). Performance speelt geen rol aangezien het puur voor het openen van PDF's is. Je hebt die MS Surface pro reeks maar die zijn echt veel te duur voor wat het moet dienen.

Enige wat in de buurt kom is een Acer Chromebook Spin 713. Maar idealiter zou ik dus een tablet willen zodat hij minder lomp aanvoelt. :D

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 16:39
Is een tweedehands surface pro een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
https://tweakers.net/tabl...DNowenSnbecXQDdcaQDHrXWFQ

dit zijn alle 3:2 schermen. Wat is er mis met een surface go ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:32
Die zijn niet minimaal 13 inch !?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 22:02
Je zoekt dus eigenlijk deze: Bekijk ONYX BOOX Max Lumi - 13.3" Android 10 e-reader mét verlichting - met Play Store op: https://www.bol.com/nl/p/...erlichting-met-play-store

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
olof schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:17:
Is een tweedehands surface pro een idee?
Ja inderdaad, ik vrees dat dat zo'n beetje de enige betaalbare oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Die zijn echt overpriced helaas samen met al die andere 'musician tablets' zie, gvido, Onyx Boox ... Zijn ook E-readers, niet zo'n fan van. Liever Android/Chrome OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
DutchKel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:25:
Je zoekt dus eigenlijk deze: Bekijk ONYX BOOX Max Lumi - 13.3" Android 10 e-reader mét verlichting - met Play Store op: https://www.bol.com/nl/p/...erlichting-met-play-store
Interessant, alleen aan de dure kant... :D Een simpel scherm zou toch niet zoveel mogen kosten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

555Henny555 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:19:
[...]

Die zijn echt overpriced helaas samen met al die andere 'musician tablets' zie, gvido, Onyx Boox ... Zijn ook E-readers, niet zo'n fan van. Liever Android/Chrome OS.
Ehm.
De Onyx Boox *is* een Android tablet...

(En de Acer Chromebook Spin 713 die je noemt, heeft geen e-paper scherm, dus voldoet niet aan je eis dat het zo veel mogelijk moet lijken op papier. Dat doet die Boox wel.)

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 10-12-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
unezra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:31:
[...]

Ehm.
De Onyx Boox *is* een Android tablet...
Klopt, had hier eerst over gezien. Echter is dit geen normale android versie. Met een normale tablet kan je die ook nog voor andere doeleinde gebruiken, films, gaming, ik vrees daar een beetje voor met deze 'android' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

555Henny555 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:36:
[...]
Klopt, had hier eerst over gezien. Echter is dit geen normale android versie. Met een normale tablet kan je die ook nog voor andere doeleinde gebruiken, films, gaming, ik vrees daar een beetje voor met deze 'android' versie.
Zeker wel. Als je de reguliere Boox koopt, heb je gewoon een e-paper Android 10 tablet in handen.
Alleen, het is e-ink, games en films werken wel, maar sub-optimaal.

De eis "het moet lijken op papier" en "films afspelen" zijn niet te combineren. Dat vergt 2 totaal verschillende schermtypes. Je zult hierin dus een keuze moeten maken. (Of allebei moeten kopen voor 2 doeleinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Misschien is een los e-paper scherm iets voor je?
https://www.waveshare.com/eink-disp-103.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
unezra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:38:
[...]

Zeker wel. Als je de reguliere Boox koopt, heb je gewoon een e-paper Android 10 tablet in handen.
Alleen, het is e-ink, games en films werken wel, maar sub-optimaal.

De eis "het moet lijken op papier" en "films afspelen" zijn niet te combineren. Dat vergt 2 totaal verschillende schermtypes. Je zult hierin dus een keuze moeten maken. (Of allebei moeten kopen voor 2 doeleinden.)
Ja ik bedoelde voornamelijk dat het scherm fysiek op een A4 blad moet lijken. Dus echt puur qua afmetingen. Voorkeur gaat toch echt wel naar niet e-inkt. Daarnaast ligt de Boox ook buiten mijn budget.

[ Voor 26% gewijzigd door 555Henny555 op 10-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Wel iets cool. Wist niet dat je die afzonderlijk kon kopen. Zal er nog eens over nadenken. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

555Henny555 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:42:
[...]
Ja ik bedoelde voornamelijk dat het scherm fysiek op een A4 blad moet lijken. Dus echt puur qua afmetingen. Voorkeur gaat toch echt wel naar niet e-inkt. Daarnaast ligt de Boox ook buiten mijn budget.
Ik zou een andere keuze maken.
Voor bladmuziek is e-ink veruit te prefereren.

Van de Boox is ook een kleinere versie te koop die wél binnen je budget valt. Die heb ik zelf. (De Note Air) Al gebruik ik die niet voor partituren maar voor werk- en studie aantekeningen. Maar ook daar. Ik wilde iets dat op papier lijkt, waar je op kunt schrijven én dat toegang heeft tot de reguliere Android store.

Filmpjes afspelen gaat, voor e-ink, verrassend goed op het ding. Games wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 16:39
https://remarkable.com/ Dit is misschien ook nog wel interessant voor je. Is ook nog niet extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
olof schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
https://remarkable.com/ Dit is misschien ook nog wel interessant voor je. Is ook nog niet extreem duur.
Je zit dan wel vast aan een abbo als je integratie met Google Drive of Dropbox wilt. (Gebruik momenteel Dropbox als drive voor al mijn partituren.) Op reddit lees ik dat dit toch niet echt aanraden voor muzikanten, zie bv: https://www.reddit.com/r/...markable_for_sheet_music/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom moet het per se de afmetingen van een A4-tje hebben? Je kunt een 10" tablet ook liggend gebruiken, dan heb je in elk geval dezelfde breedte. En aangezien je muziek toch per regel leest en speelt betekent dat alleen iets vaker scrollen. Als je de bladmuziek op de juiste manier in pdf-jes verwerkt dan is dat heel snel en makkelijk.

Ik zie in ons harmonieorkest meerderen met een normale iPad en dat werkt voor hen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Icephase schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:06:
Waarom moet het per se de afmetingen van een A4-tje hebben? Je kunt een 10" tablet ook liggend gebruiken, dan heb je in elk geval dezelfde breedte. En aangezien je muziek toch per regel leest en speelt betekent dat alleen iets vaker scrollen. Als je de bladmuziek op de juiste manier in pdf-jes verwerkt dan is dat heel snel en makkelijk.

Ik zie in ons harmonieorkest meerderen met een normale iPad en dat werkt voor hen prima.
Gohja, ik wil enkel switchen naar volledig digitaal als het ook echt beter werkt dan papier. Dus kleiner scherm, liggen prullen met pdf's om het toch leesbaar te krijgen enz... Zit ik niet echt op te wachten. 10" is ook wel echt klein vind ik. In breedte zetten krijg je weer probleem dat je constant moet scrollen. Ik doe dat nu ook met mijn Galaxy s20+ af en toe, "werkt" maar niet ideaal natuurlijk.. Misschien dat ik mijn zoekfilter op 12", 12.5" of zo ook moet zetten, klein beetje kleiner kan ik me nog wel in vinden. Maar zolang er fatsoenlijke optie is blijf ik nog wel bij papier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Papier is sowieso een stuk goedkoper. Het voordeel van digitaal is JUIST dat je flexibeler bent qua scrollen en wat je op het scherm toont, als je dat niet wilt gebruiken ja dan vervalt inderdaad de hele reden om digitaal te gaan. Dan kun je net zo goed je geld in de plomp gooien, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De muzikanten waar ik mee in aanraking kom, gebruiken allemaal een iPad ( al dan niet de pro )
Niet exact bekend met welke app, maar die houden zelfs in de gaten 'waar' in de muziek ze zijn, en scrollen daar automatisch op mee
Pagina: 1