Lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest, ca 7 jaar geleden heel goed geholpen door jullie dus ik dacht laat ik het maar gewoon weer via hier doen.
Er is natuurlijk in computerwereld veel veranderd in 7 jaar tijd dus heb ik al wat uurtjes onderzoek er op zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! De spellen die ik vroeger speelde ; League of Legends, Couterstrike GO en ik zou graag Warzone op hoge kwaliteit willen spelen. hoeft geen ultra met 60 fps te zijn maar high op 60 fps is wel een must en denk ik ook wel haalbaar met mijn budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf aan een desktop te denken van ongeveer €1000, maar heb een budget van uiterlijk €1300. Daar moet dan ook wel alles bij zitten qua randapparatuur op de monitor na.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitor heb ik. Mooi 27'' scherm van AOC met 144 hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB ram, en 250 GB SSD, verder heb ik weinig specifieke eisen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Intel systeem, altijd goede ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen standaard koeler ivm geluidproductie, systeem komt op mijn kamer te staan namelijk.
Ga je overklokken?
Heb ik nooit gedaan en verwacht ik voor dit budget eigenlijk ook niet nodig te hebben.
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al aangaf maak ik graag gebruik van jullie expertise, ik heb zelf denk ik een aardige build bij elkaar gevonden maar uit ervaring weet ik dat er altijd ruimte is voor discussie en verbeteringen.
Ook een soort check of ik niets over het hoofd heb gezien.
Het gaat mij niet om 100 euro meer of minder, ik wil gewoon lekker zorgeloos kunnen gamen net als vroeger en hoop geen overkill of bottleneck producten in mijn build te hebben tot nu toe.
vandaar de verdeling CA €1000 voor de desktop en < €300 voor randapparatuur. ( Daar zit dus ook nog ruimte in om te schuiven).
Ik zou wel graag alles op dezelfde site willen bestellen, scheelt toch wel een paar keer verzendkosten.
DESKTOP
Randapparatuur
Ik hoop hiermee voldoende informatie en onderzoek aangeleverd te hebben
Er is natuurlijk in computerwereld veel veranderd in 7 jaar tijd dus heb ik al wat uurtjes onderzoek er op zitten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! De spellen die ik vroeger speelde ; League of Legends, Couterstrike GO en ik zou graag Warzone op hoge kwaliteit willen spelen. hoeft geen ultra met 60 fps te zijn maar high op 60 fps is wel een must en denk ik ook wel haalbaar met mijn budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf aan een desktop te denken van ongeveer €1000, maar heb een budget van uiterlijk €1300. Daar moet dan ook wel alles bij zitten qua randapparatuur op de monitor na.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitor heb ik. Mooi 27'' scherm van AOC met 144 hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16GB ram, en 250 GB SSD, verder heb ik weinig specifieke eisen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Intel systeem, altijd goede ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen standaard koeler ivm geluidproductie, systeem komt op mijn kamer te staan namelijk.
Ga je overklokken?
Heb ik nooit gedaan en verwacht ik voor dit budget eigenlijk ook niet nodig te hebben.
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al aangaf maak ik graag gebruik van jullie expertise, ik heb zelf denk ik een aardige build bij elkaar gevonden maar uit ervaring weet ik dat er altijd ruimte is voor discussie en verbeteringen.
Ook een soort check of ik niets over het hoofd heb gezien.
Het gaat mij niet om 100 euro meer of minder, ik wil gewoon lekker zorgeloos kunnen gamen net als vroeger en hoop geen overkill of bottleneck producten in mijn build te hebben tot nu toe.
vandaar de verdeling CA €1000 voor de desktop en < €300 voor randapparatuur. ( Daar zit dus ook nog ruimte in om te schuiven).
Ik zou wel graag alles op dezelfde site willen bestellen, scheelt toch wel een paar keer verzendkosten.
DESKTOP
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME B560M-A | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1650 OC Edition 4GB GDDR6 (P) | € 359,- | € 359,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon RGB Slider Wit | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 22,47 | € 22,47 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2E3200C16 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX550F RGB Wit | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 480GB | € 48,85 | € 48,85 |
Totaal | € 829,82 |
Randapparatuur
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Toetsenborden | Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kalih Red, Qwerty US) Zwart | € 59,- | € 59,- |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero Zwart | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Muismatten | Sharkoon 1337 RGB V2 Muismat 900 | € 24,95 | € 24,95 |
1 | Gaming headsets | Logitech G432 7.1 Surround Sound Wired Gaming | € 37,99 | € 37,99 |
Totaal | € 167,84 |
Ik hoop hiermee voldoende informatie en onderzoek aangeleverd te hebben