Post wordt open gemaakt of gewoon gestolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-08 17:59
Sinds een maand of 2 wordt mijn post of gestolen of opengemaakt (bij geen interesse) geleverd.
Ik heb nu in korte tijd 4 van dit soort gevallen gehad, dat is mij iets te toevallig. En daarboven op nog 3 pakketjes van Aliexpress die niet aangekomen zijn (maar dat is altijd spannend :P) en 2 onderbroeken van On That Ass, ook verdwenen. Het wordt allemaal wel weer vergoed natuurlijk, maar het zit mij echt niet lekker.

Nou heb ik een melding gemaakt bij PostNL en dat gaat dan op de grote hoop. Omdat het niet verzekerd is krijg je "geen terugkoppeling". Wat nu? Ik word echt gek van het idee dat iemand met zijn tengels aan mijn post zit.

Sinds 18 november is mijn pakket met een PS Plus kaart van de Mediamarkt gewoon helemaal verdwenen, terwijl er tracking op zit. Mediamarkt heeft gisteren wel een nieuwe opgestuurd, maar ik denk dat ik al weet wat er gaat gebeuren.

6 dagen geleden is een brievenbuspakketje met een chocoladeletter geopend. Dat was duidelijk niet interessant, dus die lag geopend in mijn brievenbus.

En zojuist ontving ik een envelop met daarin een cadeaukaart, lag ook gewoon open in mijn brievenbus. Niet eens de moeite om het weer dicht te maken. Gelukkig worden cadeaukaarten gedeactiveerd verzonden, dus niet gejat.

Blauwe brieven en dat soort werk liggen uiteraard gewoon netjes dicht in de brievenbus.

Heeft iemand al eens in een situatie als deze gezeten? En zo ja, wat zou je doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-08 14:58
Heb je PostNL al eens gebeld? Meestal staan de medewerkers je vrij netjes te woord. Vraag om terugkoppeling en actie en kijk of het dan minder vaak voorkomt.
Heb je een open brievenbus, dus kan ik langslopen de inhoud uit jouw brievenbus vissen en weer terugleggen? Zo nee, dan gebeurd het dus eerder in het traject en is het zorg dat PostNL hier iets aan doet. Eventueel kun je dit via één van de verzendende partijen kracht bijzetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Aangifte doen? Er is iets als briefgeheim dus post bekijken/openmaken mag niet. En wellicht kan je daar wat meer druk neerleggen bij PostNL?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
timmert26 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:01:
Heb je PostNL al eens gebeld? Meestal staan de medewerkers je vrij netjes te woord. Vraag om terugkoppeling en actie en kijk of het dan minder vaak voorkomt.
Heb je een open brievenbus, dus kan ik langslopen de inhoud uit jouw brievenbus vissen en weer terugleggen? Zo nee, dan gebeurd het dus eerder in het traject en is het zorg dat PostNL hier iets aan doet. Eventueel kun je dit via één van de verzendende partijen kracht bijzetten.
Dank voor je snelle reactie. Ja ik heb ze gebeld en toen vertelde ze mij dat er dus geen terugkoppeling gegeven wordt. Heb ik me laten afpoeieren? :P
Wat betreft de brievenbus: Ik woon in een flat, maar dit is zeker geen open brievenbus.
rikadoo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:02:
Aangifte doen? Er is iets als briefgeheim dus post bekijken/openmaken mag niet. En wellicht kan je daar wat meer druk neerleggen bij PostNL?
Ja dat is misschien wel een goeie inderdaad. Ik kan natuurlijk altijd even een online melding maken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door dehardstyler op 10-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Ook een tijd gehad dat er post verdween, uiteraard melding van gemaakt
Blijkbaar waren we niet de enige in de wijk/straat, na een paar weken was er een andere bezorger…
Misschien hebben bij jou er ook meer buren last van?

Na een tijdje kwam er een regio manager langs, horen of het nu goed ging.

Wel flauw, ze nemen geen verantwoording voor de verdwenen post.
Dat zou de schuld zijn van de bezorger (die, na mijn idee, PostNL vertegenwoordigd, maargoed).

Live from Denmark

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je jezelf niet iets opsturen en daarin een onopvallende tracker plaatsen?

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Qwerty-273

Meukposter

De brievenbus is in jouw woning? Of is dat een aparte brievenbus waarbij iemand bij kan van buiten?
(of kan je makkelijk de post er uitvissen als de bezorger langs is geweest?)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je lijkt er zeker van te zijn dat dit aan PostNL ligt, maar zit niet iemand in je brievenbus te hengelen? Wellicht camera's in de buurt? Of wellicht dat je zelf een camera (dashcam?) kan opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 00:04

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@dehardstyler Hoe weet je dat post niet aankomt?
Verder heb je het over 'in de brievenbus liggen', heb je aparte brievenbussen zoals in een flat bv?
In dat geval is het misschien een vorige bewoner die nog een sleutel heeft, of een buurman/vrouw, vergeet evt. de huisbaas niet.

Overigens is postnl niet de enige postbezorger, dus probeer dat eerst goed uit te zoeken voordat je een bezorger aan z'n pruik trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
kamerplant schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:15:
Kun je jezelf niet iets opsturen en daarin een onopvallende tracker plaatsen?
Ik heb toevallig pas een filmpje gekeken van iemand die een Apple Airtag naar Noord Korea probeerde te sturen. Dat zou ik natuurlijk zelf ook kunnen doen, goed plan! :)
Qwerty-273 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:18:
De brievenbus is in jouw woning? Of is dat een aparte brievenbus waarbij iemand bij kan van buiten?
(of kan je makkelijk de post er uitvissen als de bezorger langs is geweest?)
Het is een gesloten brievenbus en het lijkt mij lastig om er iets uit te vissen. Daarbij: Ik kreeg een melding dat mijn brievenbuspakket bezorgd was en toen ben ik gelijk naar beneden gelopen. Helaas geen postbode, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand het uit mijn brievenbus heeft gehaald in de tijd dat ik naar beneden liep. In alle andere gevallen kan dat inderdaad wel gebeurd zijn, wel met veel moeite denk ik.
Cheesy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:18:
Je lijkt er zeker van te zijn dat dit aan PostNL ligt, maar zit niet iemand in je brievenbus te hengelen? Wellicht camera's in de buurt? Of wellicht dat je zelf een camera (dashcam?) kan opzetten?
Zeker door dit laatste geval ben ik daar zeker van ja. (zie bericht richting Qwerty-273)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Overigens net met de politie gebeld en die wilde zelfs graag mijn aangifte opnemen. Dus die ben ik nu aan het invullen. Ook vertelde de vrouw aan de telefoon mij dat ik toch wel afgepoeierd ben en dat ik veel meer van PostNL mag verwachten in deze situatie. Dus die ga ik ook nog even aanschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41
dehardstyler schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:22:
Daarbij: Ik kreeg een melding dat mijn brievenbuspakket bezorgd was en toen ben ik gelijk naar beneden gelopen. Helaas geen postbode, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand het uit mijn brievenbus heeft gehaald in de tijd dat ik naar beneden liep.
Dat krijg ik ook wel eens, dan strepen ze gewoon de volgende 20 pakketjes op een "safe" plek af als geleverd en dan bezorgen ze het later (bij mij binnen een half uur)
Irritant maar dat snap ik ook wel weer.

Probeer eens een dashcam in je brievenbus? Moet met een accupack wel 4 uur kunnen opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bad Brains op 10-12-2021 15:29 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Hippocampus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:22:
@dehardstyler Hoe weet je dat post niet aankomt?
Verder heb je het over 'in de brievenbus liggen', heb je aparte brievenbussen zoals in een flat bv?
In dat geval is het misschien een vorige bewoner die nog een sleutel heeft, of een buurman/vrouw, vergeet evt. de huisbaas niet.

Overigens is postnl niet de enige postbezorger, dus probeer dat eerst goed uit te zoeken voordat je een bezorger aan z'n pruik trekt ;)
Ik weet dat de post niet aankomt, omdat ik kan zien dat het eraan komt op de PostNL app, maar het vervolgens niet geleverd wordt.
Ja ik heb inderdaad een aparte brievenbus in een flat.
Ik woon hier al 4 jaar ongeveer, maar de laatste 2 maanden wordt er ineens van alles opengemaakt / gestolen. Het kan dus iemand zijn met een sleutel, maar voor nu lijkt het mij onwaarschijnlijk.

Ik weet zeker dat het PostNL is, want PostNL app. :)
Bad Brains schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:27:
[...]

Dat krijg ik ook wel eens, dan strepen ze gewoon de volgende 20 pakketjes op een "safe" plek af als geleverd en dan bezorgen ze het later (bij mij binnen een half uur)
Irritant maar dat snap ik ook wel weer.

Probeer eens een dashcam in je brievenbus? Moet met een accupack wel 4 uur kunnen opnemen.
Daar heb je wel gelijk in, dat is inderdaad wel mogelijk. Ik ga het in ieder geval weer in de gaten houden met mijn Mediamarkt brievenbus pakket die onderweg is.

Wat betreft de dashcam, die heb ik toevallig liggen en een powerbank ook. Dat is een goed plan voor morgen als het Mediamarkt pakket komt, ik ga gelijk de powerbank opladen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door dehardstyler op 10-12-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 22:53
In de PostNL app zie je wat er aan komt, zeg je. Ik neem aan dat op die foto's alles nog dicht is?
Dan zou je, als er iets interessants aankomt, bijna een keer bij de brievenbus wachten of het open is en de bezorger eens stevig aan de kaak voelen hoe het komt.
Een mens die zich bekeken voelt, gedraagt zich altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Qwerty-273

Meukposter

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand rond de brievenbussen in een flat hangt op het moment dat de postbezorger langs komt. Zeker op het moment dat men verwacht dat er belangrijke post komt. Of dat ze de adressen gaan gebruiken om spullen/post te ontvangen (al is dat vaak pas bij gevorderden het geval).

Het kan ook de bezorger zelf zijn natuurlijk - maar daar loopt die persoon wel een stuk meer risico natuurlijk. De werkgever weet de complete details van die persoon.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 10:56
Ik heb laatst precies hetzelfde gehad. AirPods Pro verkocht aan een mede-Tweaker. Onverzekerd verzonden, achteraf dom als je ziet dat het vrij weinig verschil in prijs is.

Maar het pakket was afgeleverd, en ik had een berichtje van de Tweaker ontvangen. Ik denk die is vast blij met zijn AirPods. Wat blijkt: Pakket was open gemaakt, daarna lullig dicht geplakt en er zat een sticker op van PostNL "Helaas is uw poststuk incompleet en/of beschadigd. Wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt, zonder de inhoud te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.".

Toen ik dat hoorde begon er bij mij direct een alarmbelletje te rinkelen. Waarom zou je een lege doos opnieuw dicht maken een doorsturen? Alsof iemand een lege doos naar iemand gaat sturen.
Met behulp van Track&Trace informatie heb ik ook kunnen achterhalen dat de inhoud al voor of op het distributiecentrum uit het pakket is verwijderd. Het pakketje woog namelijk slechts 100 gram, dat is 200 gram te weinig (gewicht van de AirPods met doosje).

Maar ook ik moest het doen met "excuses" en de letterlijke zin: "Uw pakket is niet verzekerd verzonden dus we kunnen niets voor u doen". Ik vind dat ze in situaties als deze de camerabeelden in het traject moeten controleren, want de inhoud valt niet zomaar uit een (goed verpakt) pakket. Ik heb voor mijzelf besloten niets meer met PostNL te verzenden om deze reden. Ze doen geen enkele moeite.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Saeverix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:25:
Ik heb laatst precies hetzelfde gehad. AirPods Pro verkocht aan een mede-Tweaker. Onverzekerd verzonden, achteraf dom als je ziet dat het vrij weinig verschil in prijs is.

Maar het pakket was afgeleverd, en ik had een berichtje van de Tweaker ontvangen. Ik denk die is vast blij met zijn AirPods. Wat blijkt: Pakket was open gemaakt, daarna lullig dicht geplakt en er zat een sticker op van PostNL "Helaas is uw poststuk incompleet en/of beschadigd. Wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt, zonder de inhoud te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.".

Toen ik dat hoorde begon er bij mij direct een alarmbelletje te rinkelen. Waarom zou je een lege doos opnieuw dicht maken een doorsturen? Alsof iemand een lege doos naar iemand gaat sturen.
Met behulp van Track&Trace informatie heb ik ook kunnen achterhalen dat de inhoud al voor of op het distributiecentrum uit het pakket is verwijderd. Het pakketje woog namelijk slechts 100 gram, dat is 200 gram te weinig (gewicht van de AirPods met doosje).

Maar ook ik moest het doen met "excuses" en de letterlijke zin: "Uw pakket is niet verzekerd verzonden dus we kunnen niets voor u doen". Ik vind dat ze in situaties als deze de camerabeelden in het traject moeten controleren, want de inhoud valt niet zomaar uit een (goed verpakt) pakket. Ik heb voor mijzelf besloten niets meer met PostNL te verzenden om deze reden. Ze doen geen enkele moeite.
toon volledige bericht
Staar je niet blind op die verzekering, ze keren vaak x cent per kilogram uit (dat heeft alleen zin als je grindtegel per post gejat wordt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
Saeverix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:25:

toon volledige bericht
Naar mijn persoonlijke mening hoef je ook niks van DHL, GLS of de rest van het circus te verwachten.
Erwin schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:31:
[...]

Staar je niet blind op die verzekering, ze keren vaak x cent per kilogram uit (dat heeft alleen zin als je grindtegel per post gejat wordt).
Dit is geweldig. Ik heb een nieuw business model gevonden, ik ga gewoon grindtegels naar mezelf sturen, dat wordt gegarandeerd een succes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ, daarom geef ik het topic ook een zetje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Dit is niet persé een ervaringentopic, maar wil toch ff wat delen.

Had dus een iMac van een Tweaker overgenomen, die zat in een grote doos die netjes was verstuurd door DHL en zonder schade was aangekomen. Komt goed uit aangezien ik een desktop had verkocht en die desktop moest worden verstuurd. Precies in dezelfde doos netjes ingepakt en weer via DHL verstuurd (domme keuze: onverzekerd) en hij was ''zoek geraakt'' in het sorteercentrum. Ja dikke lul, hoe raak je zo iets kwijt? (was echt een enorm pakket.) Die was dus gewoon gestolen. Uiteindelijk maar 45 euro teruggekregen...

Ik gok in het geval van TS dat het de bezorger is, als er steeds staat dat het niet bezorgd is. Ook even navragen bij buren of buurtbewoners of zij dit ook meemaken. Is vaak wel dezelfde bezorger (hoeft niet overigens)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
dehardstyler schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:28:
[...]

Ik weet dat de post niet aankomt, omdat ik kan zien dat het eraan komt op de PostNL app, maar het vervolgens niet geleverd wordt.
Ja ik heb inderdaad een aparte brievenbus in een flat.
Ik woon hier al 4 jaar ongeveer, maar de laatste 2 maanden wordt er ineens van alles opengemaakt / gestolen. Het kan dus iemand zijn met een sleutel, maar voor nu lijkt het mij onwaarschijnlijk.

Ik weet zeker dat het PostNL is, want PostNL app. :)
[...]
Dan is het heel simpel, tussen het proces van de distributie centrum en levering aan huis is iemand aan stelen.
Nu gaat het met ingooien bij de wijken niet makkelijk omdat mensen om je heen lopen en tijd gebonden zit, plus niet echt veel ruimte om wat te verbergen.

Bij levering op het depot waar de postbezorgen hun wijken ophalen, daar hebben alle postbezorgers toegang tot de post.
Als je een beetje de tijd schema weet van je collega's heb je gewoon de ruimte om de post door te nemen.
Anders is het de post bezorger zelf die het open maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
d22wth schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:23:
Dit is niet persé een ervaringentopic, maar wil toch ff wat delen.

Had dus een iMac van een Tweaker overgenomen, die zat in een grote doos die netjes was verstuurd door DHL en zonder schade was aangekomen. Komt goed uit aangezien ik een desktop had verkocht en die desktop moest worden verstuurd. Precies in dezelfde doos netjes ingepakt en weer via DHL verstuurd (domme keuze: onverzekerd) en hij was ''zoek geraakt'' in het sorteercentrum. Ja dikke lul, hoe raak je zo iets kwijt? (was echt een enorm pakket.) Die was dus gewoon gestolen. Uiteindelijk maar 45 euro teruggekregen...

Ik gok in het geval van TS dat het de bezorger is, als er steeds staat dat het niet bezorgd is. Ook even navragen bij buren of buurtbewoners of zij dit ook meemaken. Is vaak wel dezelfde bezorger (hoeft niet overigens)
Wat vervelend zeg. Volgens mij was de uitkomst alsnog hetzelfde geweest, zelfs als het pakket verzekerd was. Anders kun je een steen opsturen en zeggen dat het een iMac is, correct me if I'm wrong.

Wat betreft de buren: Ik ga morgen bij iedereen van de flat een briefje in de bus doen met de vraag of zij ook open brieven of pakketjes ontvangen, dan kan ik mijn zaak daarmee uitbreiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Vervelende zaak maar inderdaad even peilen bij de buren. Al hoeft het niet zo te zijn dat zij ook echt post missen, indien zij geen gebruik maken van de 'mijn post' service.

Welke provincie gaat het hier om, als ik vragen mag?

Maar ik zat eerst ook te denken, iemand die de post uit je brievenbus hengelt. Een camera plaatsen in je brievenbus is dan een hele goede optie.

Zo'n airtag is nog best een slim idee. Op het moment dat het poststuk interessant genoeg is en de dief het meeneemt, dan weet je waar die heen gaat. Dan is een airtag in originele verpakking als brievenbuspakketje misschien nog het slimste. Is ie wel geactiveerd maar weer verpakt als nieuw, dat het niet zo opvalt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:22:
Vervelende zaak maar inderdaad even peilen bij de buren. Al hoeft het niet zo te zijn dat zij ook echt post missen, indien zij geen gebruik maken van de 'mijn post' service.

Welke provincie gaat het hier om, als ik vragen mag?

Maar ik zat eerst ook te denken, iemand die de post uit je brievenbus hengelt. Een camera plaatsen in je brievenbus is dan een hele goede optie.

Zo'n airtag is nog best een slim idee. Op het moment dat het poststuk interessant genoeg is en de dief het meeneemt, dan weet je waar die heen gaat. Dan is een airtag in originele verpakking als brievenbuspakketje misschien nog het slimste. Is ie wel geactiveerd maar weer verpakt als nieuw, dat het niet zo opvalt.
Beetje offtopic, maar toch: die Airtags hebben wat dat betreft inmiddels wel veel creatieve functies gekregen. Las laatst ook dat er dieven zijn die ze op dure auto's plaatsen. Vervolgens kunnen ze de auto tracken en wachten tot die een keer op een wat meer afgelegen plek staat, om het vervolgens te stelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

dehardstyler schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:28:
[...]
Het kan dus iemand zijn met een sleutel, maar voor nu lijkt het mij onwaarschijnlijk.
Begin toch eens om het slot te vervangen. Dan kan je dat in elk geval uitsluiten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Klippy

Still Game

Microkid schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:52:
[...]

Begin toch eens om het slot te vervangen. Dan kan je dat in elk geval uitsluiten.
Klinkt eenvoudig, maar zorg er dan voor dat je een cilinder koopt waarvan er geen loper (master) is.
De meeste brievenbussen hebben een standaard serie met een master voor huismeester/brandweer/woningbouw. Bijvoorbeeld https://www.mastersleutel...urolocks-25000-serie.html of https://www.mastersleutel...urolocks-46000-serie.html
Die kan je zo online bestellen, ook al mag dat volgens mij officieel niet aan particulieren verkocht worden. Maar als er een grapjas in je pand zo'n sleutel heeft wordt je niet vrolijk.
Dus als je een slot vervangt, zorg dat je een cilinder hebt met een serie waar geen master van is en niet met een ander nummer uit dezelfde serie.

Je verhaal klinkt verder wel logisch met betrekking tot de bezorger dus die aangifte is een goed plan.
Hebben je buren er dan geen last van?

Wat je verder nog kan doen om iemand in je flat uit te sluiten is zelf wat in je brievenbus leggen, als het er dan uit is weet je dat het in elk geval niet de bezorger is.

Zeer vervelend probleem in elk geval, komt toch nog behoorlijk wat privé info door de bus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:06
Woon je toevallig op adres met een letter achter het huisnummer? Of is er een andere woning naast jou die jouw huisnummer draagt met een letter?
Kan zijn dat de postbezorger al deze post dan maar ' dumpt ' op één van de adressen, gebeurt zo vaak...

Goed idee in iedergeval om je buren te vragen, dat kan uitsluitsel geven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-08 10:56
Wat je eventueel ook nog kan doen, kost je wellicht wel wat moeite.

Mail jezelf een keer zo'n confetti bom, met van dat ultrafijne spul erin. Mocht die worden open gemaakt door iemand anders dan leert deze persoon het ineens heel erg snel af.

Vervelende situatie zeg, ook gewoon bizar om te denken dat iemand anders met regelmaat je post open maakt.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10

Theo

moederbord

Fraude aanmoedigen is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 11-12-2021 11:31 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Hier ook zeer slechte ervaringen met PostNL. Zeer regelmatig post wat wel in de app staat, maar gewoon nooit aankomt. Of 2 weken later, maar dan geopend. Of pakketjes die naar het afleverpunt gaan terwijl ik gewoon thuis was. Of pakketjes die naar de buren gaan, terwijl ik afleverpunt heb ingesteld als ik niet thuis ben. Of volgens de app afgeleverd bij het afleverpunt maar die is daar nooit aangekomen. Of een bezorger die weigerde naar 3 hoog te komen om een pakketje te bezorgen, terwijl hij gewoon de lift kon pakken. Of bezorgtijden in de app die vlak van te voren veranderen. Als je het aan mij vraagt een totaal incompetent bedrijf.

Ik probeer zoveel mogelijk per e-mail te laten komen. Dat is tenminste betrouwbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Wim8282 op 11-12-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36
Bedoel je een onderzoek naar verzekeringsfraude? Ik denk dat ze daar namelijk eerder aan beginnen, wanneer dezelfde persoon 3 keer schade claimt. Zeker als hij ook nog zo dom is om zelf ook de afzender te zijn :+

[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 11-12-2021 16:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:25
Klinkt alsof iemand een loper heeft, of het slot open maakt met een schroevendraaier, of het gehele slot een kwartslag draait. Genoeg mogelijkheden om een portiek brievenbus open te maken. Zelf slot vervangen is een makkelijke 1e stap.

Kan mij niet voorstellen dat een postbezorger dit structureel op 1 adres doet. Dit gaat namelijk in de behoorlijk opvallen, met doorgaans een beperkt resultaat, want post.

[ Voor 51% gewijzigd door mcsluis op 11-12-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-08 20:38
Wild Chocolate schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:47:
[...]

Bedoel je een onderzoek naar verzekeringsfraude? Ik denk dat ze daar namelijk eerder aan beginnen, wanneer dezelfde persoon 3 keer schade claimt. Zeker als hij ook nog zo dom is om zelf ook de afzender te zijn :+
lijkt me een prima breekijzer methode. Wel eerst andere zaken uitsluiten en dan familie/vrienden/collega's je verschillende pakketjes op die manier laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 19:50
Zelf in een ver verleden bij PostNL gewerkt als bezorger, hadden we last van dat we geopende post aangeleverd kregen op het depot, vooral de brieven met creditcards waren populair en gewoon letterlijk opengescheurd, meerdere malen over aan de bel geprobeerd te trekken, maar behoorlijk in tegen gewerkt, want moeilijk en lastig. Gelukkig hadden we goed contact met de bewoners van de wijk, en hadden we zelf het probleem bij ze aangegeven, volgens mij zijn hierop toen ook een aantal aangiftes gedaan, en daarna was het wel over...

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:12

Illusion

(the art of)

Ik heb als bestuurslid van een flatgebouw een keer een postdief gehad. Die had gewoon een paar lopers en trok daarmee alle brievenbussen open op zoek naar wat interresants. Een paar weken lang, altijd precies 10 minuten na de postbode.

Die deed echter absoluut niets openmaken&terugleggen. Daarmee wek je alleen maar argwaan. Het is dat iemand op weg naar buiten in de brievenbus keek, alles erin liet liggen en na een rondje wandelen zag dat er iets mistte. Anders hadden we het nooit geweten.

Politie heeft dit wel serieus opgepakt, postdiefstal is best serieus. Gelukkig hadden we goede camerabeelden van de hal.

Toch lijkt me dat het bij jou ergens anders gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 11-12-2021 11:57 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Nou weer een hoor. Het verwachte Mediamarkt brievenbuspakketje. 11:30 geleverd volgens T&T, helaas notificatie gemist en 11:40 beneden, weer open! Helaas heeft de dashcam niks opgenomen. :(
Maar er komt nog meer aan, dus afwachten maar weer. Ik ga de woningbouw ook vragen of ze het slot willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die levertijdstippen van PostNL moet je met een korrel en soms een kilo zout nemen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 20:35
dehardstyler schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:53:
Nou weer een hoor. Het verwachte Mediamarkt brievenbuspakketje. 11:30 geleverd volgens T&T, helaas notificatie gemist en 11:40 beneden, weer open! Helaas heeft de dashcam niks opgenomen. :(
Maar er komt nog meer aan, dus afwachten maar weer. Ik ga de woningbouw ook vragen of ze het slot willen wijzigen.
Dan lijkt het niet dat er iemand met een loper de brievenbus opent, anders was je die dashcam wel kwijt geweest.

Maar heb je nu al met jouw buren gesproken? Ontvangen die ook geopende post?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 16:54
Iemand heeft dezelfde sleutel of kan de boel openen. Ik zou dus gaan posten voor je trappenhuis en afwachten wat er gebeurt nadat de postbode weg is. Als je dan beweging ziet zorg ervoor dat je telefoon aan het filmen is, dan heb je bewijs. Of het rechtsgeldig is in portiek weet ik niet maar dan heb je en heterdaadje te pakken. Ga niet af op die meldingen, die komen altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 16:54
Btw plak een brief op je brievenbus” hallo postdief, terwijl je dit leest wordt je opgenomen” denk dat het snel gedaan is met het jatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Leg een paar pakjes in je brievenbus met een muizenval })

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je inderdaad iets creatiefs met glitterbommen wil doen, kijk dan ter inspiratie vooral eerst even naar de echte professionals:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Glitterbomb 3.0 vs. Porch Pirates

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

dehardstyler schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:53:
Nou weer een hoor. Het verwachte Mediamarkt brievenbuspakketje. 11:30 geleverd volgens T&T, helaas notificatie gemist en 11:40 beneden, weer open!
binnen 10 minuten na de postbode?
Dat is wel strak erop. Dus of iemand wacht erop of de postcode zelf.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoeveel mensen gebruiken dezelfde hal voor de brievenbussen?

ook,ik zou de postbode mijn 06 nr geven en zeggen "wil je svp bellen vlak voor je komt, er lijkt een briefdief actief en ik ben er klaar mee (als de bezorger vies spel speelt stopt ie misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 16:27
slimste lijkt mij een wildcamera ofzo te regelen . die op de brievenbussen richten . Liefst eentje met timestamp in beeld . Die nemen alleen op als er beweging is , of maken foto . Rare zaak hoor zo

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 11:35

iMars

Full time prutser

bombadil schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:24:
[...]

binnen 10 minuten na de postbode?
Dat is wel strak erop. Dus of iemand wacht erop of de postcode zelf.
Of het is al geopend voordat de postbode het ontvangt? Ik zou een combinatie doen van zo’n wildcamera en de postbode even vriendelijk aanspreken en de situatie uitleggen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een zendertje naar jezelf versturen is natuurlijk technisch wat gedoe maar dan weet je wel precies waar het pakketje gestolen wordt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 13:50
Anders plaats zelf iets "duurs" in je eigen brievenbus, wat lijkt op een cadeaukaart of duur item, etc. Als 'ie dan ook opengemaakt wordt, weet je zeker dat het (oud) bewoner is.

Verder kan je het bespreken met de postbezorger, dat er pakketjes verdwijnen of brieven geopend zijn. En dat je dit al aan het onderzoeken bent met een camera. Stel nu dat het de bezorger zelf is, dan zal ie hopelijk uit z'n hoofd laten om dat nog een keertje te doen.

Wat betreft die camera oplossingen in de brievenbus: ik vraag me af of die voldoende licht ontvangt als iemand in de brievenbus loopt te graaien. Het moet dan wel heel toevallig gaan dat je ook een gezicht in het beeld ziet (die herkenbaar is met voldoende omgevingslicht e.d.)

Succes in ieder geval, want het lijkt me niet leuk dat anderen door je post zitten te snuffelen. Hier in ons appartementencomplex hebben we ook een aantal brievenbussen naast elkaar. Soms ligt er een brief bovenop de kast, als deze verkeerd is geadresseerd. Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een brief geopend in m'n bus lag.

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 12-12-2021 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
@dehardstyler Hoi, nog nieuws?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
Nee, echt super saai. Ik heb dus die aangifte gedaan en daar heb ik nog niks van gehoord. Dat schijnt juist een plus te zijn begreep ik, want het is dus niet direct op de stapel gegooid en afgepoeierd met een "te weinig bewijs" brief of iets dergelijks.

Verder lijkt ineens alles aan te komen en zijn ook de enveloppen weer dicht. Ik snap er niks van. :?
Voor nu dus erg saai, misschien dat er bij PostNL al meer liep of iets dergelijks. Helaas krijg ik daar geen terugkoppeling van...

Beter voor mij, maar een erg saaie afsluiting (hoop ik) van dit topic. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:17
Speelde dit toevallig in regio Eindhoven / Geldrop?

Postbode Eindhoven houdt duizenden brieven en poststukken achter - https://nos.nl/l/2414698

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Blackouts schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:53:
Speelde dit toevallig in regio Eindhoven / Geldrop?

Postbode Eindhoven houdt duizenden brieven en poststukken achter - https://nos.nl/l/2414698
Haha, leuk dat je aan dit topic dacht. :)
Maar nee, dit speelde zich af in Veenendaal. Maar wie weet komt er ook nog een keer zo'n bericht uit Veenendaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35
@dehardstyler Jammer dat het topic nu eindigt zonder echte conclusie over wat er aan de hand is (of naar het lijkt: was). Wat hadden stiekem natuurlijk allemaal gehoopt op een gave tech-oplossing met een heterdaad betrapping. Maar goed, het is niet iedere dag feest. En bottom line is dat het probleem opgelost lijkt, dat is in ieder geval een fijne uitkomst.

Wat ik mij nog wel afvroeg: kreeg je nog reactie op die briefjes die je bij buren hebt gedropt? Hadden zij ook last van postdiefstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Valorian schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:10:

Wat ik mij nog wel afvroeg: kreeg je nog reactie op die briefjes die je bij buren hebt gedropt? Hadden zij ook last van postdiefstal?
Ik heb er uiteindelijk vanaf gezien om dat te doen, omdat er nog steeds een kans was dat het iemand uit de flat zou kunnen zijn. Om die reden heb ik alleen de aangifte doorgezet, waar ik tot de dag van vandaag nog steeds niks op heb gehoord. Er zullen belangrijkere zaken zijn dan wat open enveloppen / pakketjes zonder enig bewijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dehardstyler schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:02:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Ja ik heb ze gebeld en toen vertelde ze mij dat er dus geen terugkoppeling gegeven wordt. Heb ik me laten afpoeieren? :P
Wat betreft de brievenbus: Ik woon in een flat, maar dit is zeker geen open brievenbus.
Zou het niet steeds verkeerd geleverd kunnen zijn? Een dyslectische postbode of dat hij steeds dezelfde fout maakt? Of is het alleen bij dingen die waardevol kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-01-2022 13:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Marzman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Zou het niet steeds verkeerd geleverd kunnen zijn? Een dyslectische postbode of dat hij steeds dezelfde fout maakt?
Hier werd het wel geleverd, maar geopend. Alleen wat Aliexpress pakketjes zijn niet aangekomen, maar wat mij vooral dwars zat is dat interessante pakketjes / brieven met pasjes open in de brievenbus lagen.

edit: ik zie nu dat je nog een zin hebt toegevoegd aan je reactie, dit is / was inderdaad het geval.

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 27-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is wel raar, maar pakketjes en brieven worden meestal niet door dezelfde persoon bezorgd toch?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Marzman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:24:
Dat is wel raar, maar pakketjes en brieven worden meestal niet door dezelfde persoon bezorgd toch?
Gaat om brievenbuspakketjes in dit geval. En alles had met PostNL te maken. Neemt de postbezorger ook brievenbuspakketjes mee, durf ik eigenlijk niet te zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 12:11
Marzman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:24:
Hier krijg ik pakketjes die door de brievenbus passen en ik niet voor hoef te tekenen van dezelfde postbode die ook de andere post doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dehardstyler schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Gaat om brievenbuspakketjes in dit geval. En alles had met PostNL te maken. Neemt de postbezorger ook brievenbuspakketjes mee, durf ik eigenlijk niet te zeggen?
Als je een dashcam met parkeerstand hebt kun je die eens in je brievenbus leggen, misschien dat die het opneemt, dan weet je of het een bewoner is die post er uitvist of de postbode. Wel even kijken dat je dashcam er niet uitgevist kan worden ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Toerq schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Hier krijg ik pakketjes die door de brievenbus passen en ik niet voor hoef te tekenen van dezelfde postbode die ook de andere post doet.
Oke, dan zou de postbode nog steeds een verklaring zijn dus.
In mijn geval is het opvallend dat het rond Black Friday was / kerstperiode. Misschien dus tijdelijk een extra postbode op de wijk ofzo die zijn kans schoon zag. Precies toen het bij de post weer rustig werd, is mijn probleem ook vanzelf opgehouden. Maar dat is uiteraard puur speculatie van mijn kant.
Pagina: 1