Nieuwe Dolby Atmos soundbar. Wie helpt mij kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:55
Beste Tweakers,

Sinds november heb ik een Samsung NEO Qled TV en heb ik dus voldoende HDMI 2.1/ eARC aansluitingen voor mijn audio. Vandaar dat het nu tijd is voor een upgrade van mijn 5 jaar oude Philips Fidelio.

Ik zoek een?
Soundbar die beschikt over Dolby Atmos (Of goed alternatief). Achterspeakers is geen 'must', aangezien ik niet van plan ben hier ethernet kabels te gaan trekken en via WiFi de verbinding waarschijnlijk niet altijd goed is

Wat is je budget?
Ik hoop niet meer uit te geven dan €2.000,-. Bij voorkeur zit hier alles bij in, dus ook een subwoofer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films te gaan kijken via BlueRay of via Netflix/ Disney+. Af en toe de XBOX series X aanslingeren moet ook gepaard gaan met goed geluid

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn meerdere setjes die mijn interesse gewekt hebben, namelijk;
- Sonos ARC + sub
- Sony HT-A7000 + sub
- Sony HT-A9 zonder sub (eventueel met sub als ik weer wat centjes heb gespaard)
- Samsung HW-Q950a
- Sennheiser Ambeo
- Bluesound Pulse soundbar (geen dolby atmos, wel een dijk van een soundbar)

De Samsung werkt perfect met mijn nieuwe TV d.m.v. Q-symphony alleen heb ik een beetje twijfels over de kwaliteit van deze set als je hem vergelijkt met de Sonos en Sony setjes. De Sony HT-A9 is misschien in een iets andere league dan de rest, maar wilde hem toch even benoemd hebben. Ook de Sennheiser staat hoog op het lijstje, dit ding is echt een beest. Heb hem gehoord in de winkel en hij vult de ruimte echt zeer goed. Jammer is dat hij al een beetje op leeftijd is, lomp en onhandig is en deze soundbar i.c.m. subwoofer bijna onbetaalbaar is.

De BlueSound Pulse soundbar staat bij onze oude vertrouwde elektronica winkel in de stad en heb ik daar kunnen luisteren. Heeft, op de Sennheiser na, wat mij betreft het meest heldere geluid. Alleen geen Dolby Atmos.. Wel in toekomstige update blijkbaar? Of in een nieuwe versie van de soundbar. Hoe is jullie ervaring met BlueSound?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoeveel waarde moet je nu echt hechten aan Dolby Atmos? Heb meerdere setjes beluisterd in de audio winkels bij mij in de buurt, de ene verkoper zegt dat het zeer goed is en de andere noemt het meer een gimmick. In de juiste opstelling hoor je het echt wel, maar kan slecht beslissen welke van de twee verkopers nu gelijk heeft.. Wellicht kan iemand van jullie hier meer licht op schijnen

Eeuwige roem voor de gene die mij in de juiste richting weet te duwen! Bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Gieterse op 10-12-2021 11:17 ]

Beste antwoord (via Gieterse op 13-12-2021 19:38)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gieterse schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:47:
Beste Tweakers,

[...]

Hoeveel waarde moet je nu echt hechten aan Dolby Atmos? Heb meerdere setjes beluisterd in de audio winkels bij mij in de buurt, de ene verkoper zegt dat het zeer goed is en de andere noemt het meer een gimmick. In de juiste opstelling hoor je het echt wel, maar kan slecht beslissen welke van de twee verkopers nu gelijk heeft.. Wellicht kan iemand van jullie hier meer licht op schijnen

Eeuwige roem voor de gene die mij in de juiste richting weet te duwen! Bedankt alvast _/-\o_
Helemaal géén waarde aan hechten bij een soundbar.
Het is leuk, maar zoals gezegd een gimmick. En dan bedoel ik niet dat atmos een gimmick is, maar dat atmos op een soundbar een gimmick is, maar dat geld voor iedere vorm van surround op een soundbar. Soundbars doen door middel van een natuurkundig trucje ervoor zorgen dat het geluid via de muren of het plafond naar je toe gekaatst wordt. Ja, je hoort geluid van andere richtingen, maar nee, het staat in geen enkele verhouding met hoe speakers op de juiste plaatsen zullen klinken. Daar helpen hele dure soundbars met extra ingebouwde speakers niks aan, want het principe blijft gelijk. Vergelijk het met het licht van de zon (de hele wereld is direct verlicht) en het licht van de maan (weerkaatst licht van de zon en vrijwel alles is nog donker), maar in beide gevallen heb je licht.

Soundbars zijn uitstekend om in een beperkte vormfactor het geluid van je tv een heel eind te verbeteren en als je echt geen kabelgedoe in huis wil, om dan doe-alsof-surround te hebben. Maar wil je echt genieten van atmos en er zo'n sloot geld tegenaan gooien, doe dan jezelf een plezier en koop een receiver een losse speakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hobbez86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ik heb zelf een Samsung HW-N950 (2018) i.c.m. een projector. Geheel staat opgesteld in een rechthoekige eet- / woonkamer (3.5 x 9.5 m); bank aan de ene lange zijde met projector op plank erboven, scherm met soundbar eronder aan de andere zijde. Kijk / luisterafstand dus ~3 m. Draadloze achterspeakers aan weerszijden van de bank. Heb het volume meestal op stand 11 (van de 100!) staan. Hard zat. Ken jouw woonsituatie niet, maar tenzij je in een villa of kerk woont denk ik niet dat je snel tegen de limieten van welke soundbar dan ook aanloopt.

Persoonlijke mening: Atmos functionaliteit is meer een gimmick, er is ook (relatief) weinig media met een dergelijke audio track (dure optie van streaming service, 4K UHD Blu-Rays?). Aanbod aan regulier 5.1 is nog altijd veel groter. Juist de draadloze achterspeakers vind ik van toegevoegde waarde en zorgen voor meer immersie. Enige wat ze nodig hebben is een stopcontact. Zelf geen problemen met verbindingskwaliteit.

Ik heb mijn soundbar destijds gekocht toen hij net uit was. Prijs was toen €1250,- met cashback. Moet zeker lukken om de HW-Q950a voor minder te krijgen. Eén reviewer op tweakers schrijft dat hij er 800 euro incl. cashback voor heeft betaald; voor die prijs lijkt het mij een prima keuze!

Disclaimer: ben geen audiofiel en betwijfel het of ik het verschil met een twee keer zo dure soundbar zou horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb sinds twee weken de bluesound soundbar, en zeer tevreden maar deze heeft inmiddels wel dolby atmos ( via een update van twee weken terug ). De soundbar heeft alleen geen upfiring via boxen dus in hoeverre dit nu een toegevoegde waarde is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
PsYcHoPunK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:48:
Ik heb sinds twee weken de bluesound soundbar, en zeer tevreden maar deze heeft inmiddels wel dolby atmos ( via een update van twee weken terug ). De soundbar heeft alleen geen upfiring via boxen dus in hoeverre dit nu een toegevoegde waarde is weet ik ook niet.
Dank voor je reactie! Als ik nu kijk op de Bluesound website zie ik dat er twee verschillende soundbars zijn, namelijk; Pulse soundbar 2i en de Soundbar+. Enig idee wat dit verschil kan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29

Ik zoek een?
Soundbar die beschikt over Dolby Atmos (Of goed alternatief)

Wat is je budget?
Ik hoop niet meer uit te geven dan €2.000,-. Bij voorkeur zit hier alles bij in, dus ook een subwoofer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films te gaan kijken via BlueRay of via Netflix/ Disney+. Af en toe de XBOX series X aanslingeren moet ook gepaard gaan met goed geluid

Hoeveel waarde moet je nu echt hechten aan Dolby Atmos?
Ik begin even met het laatste. Je moet totaal géén waarde hechten aan Dolby Atmos uit een soundbar. Dat is een gimmick. Je hoort geen geluid uit plekken waar geen speakers staan/hangen, punt. Laat je niks wijs maken over upfiring en weerkaatsing. Geluid weerkaatst inderdaad, maar echt onnozel om te denken dat je het geluid echt van boven of achter je hoort als het om een soundbar gaat die recht voor je staat.

Je wil een soundbar met Atmos (of een alternatief) en films/gaming moet gepaard gaan met goed geluid. Nu ben ik even heel flauw, maar een soundbar geeft je echt niet de kwaliteit van wat je voor € 2K zou kunnen kopen. Sta je open voor losse speakers met receiver? € 2K is echt veel geld om aan een soundbar te besteden. Kun je zoveel mooiers voor kopen, maar alles valt of staat met je wensen en eisen. Als het perse een soundbar moet zijn, ga ik je er verder niet van afpraten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 10-12-2021 13:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moest eigenlijk gelijk aan de JBL 9.1 denken
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1006500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
Hulleman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ik begin even met het laatste. Je moet totaal géén waarde hechten aan Dolby Atmos uit een soundbar.
[/b]
Ik kan mezelf hier ook redelijk in vinden, het virtuele Dolby Atmos geluid wat ik in de winkels heb gehoord ervaar ik wel als 'beter' dan zonder rear speakers, maar mij inziens nog niet genoeg om de € meerwaarde te verantwoorden.
Nu ben ik even heel flauw, maar een soundbar geeft je echt niet de kwaliteit van wat je voor € 2K zou kunnen kopen. Sta je open voor losse speakers met receiver?
Klopt, ik zelf sta daar wel voor open. Echter mijn wederhelft gaat er niet mee akkoord om opvallende speakers/ torens in de woonkamer te plaatsen en hier kabels voor aan te leggen. Puur omdat ze het geen gezicht vind. Deels ben ik dit wel met haar eens, dus vandaar dat we opzoek zijn naar een systeem wat subtiel in de woonkamer weggewerkt kan worden én toch heerlijk geluid geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29
Gieterse schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:27:
Klopt, ik zelf sta daar wel voor open. Echter mijn wederhelft gaat er niet mee akkoord om opvallende speakers/ torens in de woonkamer te plaatsen en hier kabels voor aan te leggen. Puur omdat ze het geen gezicht vind. Deels ben ik dit wel met haar eens, dus vandaar dat we opzoek zijn naar een systeem wat subtiel in de woonkamer weggewerkt kan worden én toch heerlijk geluid geeft.
Ok, kan ik mij iets bij voorstellen. Een soundbar is daar natuurlijk geschikt voor en de WAF kan een ding zijn ;) Het kan allemaal wel wat subtieler dan meteen vloerstaanders. Je zou je vriendin eens witte boekenplank speakers kunnen laten zien. De KEF LS50 Meta wit is best een deftige speaker. Wel een prijzige speaker. Je zou het eens kunnen overwegen. Voordeel van losse speakers met receiver is de keuzevrijheid die je hebt. Je kunt alle passieve speakers en actieve subwoofers aan een receiver hangen. 2.0, 2.1, 3.1, 5.1, 9.1. Je kunt het zo gek niet bedenken. Denon/Marantz receivers hebben tegenwoordig ook HEOS ondersteuning, om speakers draadloos te koppelen.

Ik heb laatst de Sonos ARC + sub gezien en gehoord. Een behoorlijk groot apparaat. Bijna net zo breed als de 65" televisie die er stond. De Sennheiser Ambeo is nog ietsje groter (en 3x zo zwaar, zegt vaak wel wat). We hebben wat voetbal gekeken en mn maat moest ff wat YT materiaal laten zien wat de soundbar allemaal kon. Over het geluid was ik best verrast. Gaf een lekker breed geluid. Sub deed leuk mee. Viel me mee dat de sub niet stond te bonken tijdens het voetbal. Wil nog wel eens voorkomen dat de sub bij dergelijke setjes een deel van het lage mannelijke stemgeluid voor zijn rekening neemt. Heel irritant.

Ik durf echt niet te zeggen wat de beste soundbar is. Je hebt wel een brede prijsrange aangegeven, van zo'n € 999 - € 1.999. Eigenlijk zou je wat bars thuis moeten gaan luisteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 10-12-2021 13:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Gieterse schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:22:
[...]

Dank voor je reactie! Als ik nu kijk op de Bluesound website zie ik dat er twee verschillende soundbars zijn, namelijk; Pulse soundbar 2i en de Soundbar+. Enig idee wat dit verschil kan zijn?
Zo ver ik weet is er maar 1 recente soundbar en dat is de Soundbar Pulse + , ik heb het idee dat deze ook wel eens soundbar 2i word genoemd of vroeger zo heette. Op de site staat de soundbar 2i ook in het archief, dus waarschijnlijk de oude naam voor de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
Hulleman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:45:
[...]

Ok, kan ik mij iets bij voorstellen. Een soundbar is daar natuurlijk geschikt voor en de WAF kan een ding zijn ;) Het kan allemaal wel wat subtieler dan meteen vloerstaanders. Je zou je vriendin eens witte boekenplank speakers kunnen laten zien. De KEF LS50 Meta wit is best een deftige speaker. Wel een prijzige speaker. Je zou het eens kunnen overwegen. Voordeel van losse speakers met receiver is de keuzevrijheid die je hebt. Je kunt alle passieve speakers en actieve subwoofers aan een receiver hangen. 2.0, 2.1, 3.1, 5.1, 9.1. Je kunt het zo gek niet bedenken. Denon/Marantz receivers hebben tegenwoordig ook HEOS ondersteuning, om speakers draadloos te koppelen.

Ik heb laatst de Sonos ARC + sub gezien en gehoord. Een behoorlijk groot apparaat. Bijna net zo breed als de 65" televisie die er stond. De Sennheiser Ambeo is nog ietsje groter (en 3x zo zwaar, zegt vaak wel wat). We hebben wat voetbal gekeken en mn maat moest ff wat YT materiaal laten zien wat de soundbar allemaal kon. Over het geluid was ik best verrast. Gaf een lekker breed geluid. Sub deed leuk mee. Viel me mee dat de sub niet stond te bonken tijdens het voetbal. Wil nog wel eens voorkomen dat de sub bij dergelijke setjes een deel van het lage mannelijke stemgeluid voor zijn rekening neemt. Heel irritant.

Ik durf echt niet te zeggen wat de beste soundbar is. Je hebt wel een brede prijsrange aangegeven, van zo'n € 999 - € 1.999. Eigenlijk zou je wat bars thuis moeten gaan luisteren.
Dank voor de tip! Ben alleen bang dat een receiver met subwoofer + 4 speakers (en eventueel center speaker) aardig in de papier gaat lopen. Dan ben ik goedkoper met een soundbar + subwoofer + eventueel 2 rear speakers, alleen heb ik dan in ieder geval niet de kwaliteit die ik anders wel had gehad.

Wat betreft de prijsrange, deze ligt aardig kort bij elkaar toch? Alleen de Samsung is het goedkopere all-in-1 setje t.o.v. de rest. Sennheiser beweert zonder sub in de meeste huiskamers te kunnen draaien, de soundbars van Sony + Sonos zitten inclusief subwoofer qua prijs aardig dichtbij bij de Sennheiser. De Sony HT-A9 (zonder sub) kost ook ongeveer hetzelfde.

De Sonos Arc, zoals jij hem beschrijft, staat ook hoog op mijn lijstje. Keuzes...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste Tweakers,

[...]

Helemaal géén waarde aan hechten bij een soundbar.
Het is leuk, maar zoals gezegd een gimmick. En dan bedoel ik niet dat atmos een gimmick is, maar dat atmos op een soundbar een gimmick is, maar dat geld voor iedere vorm van surround op een soundbar. Soundbars doen door middel van een natuurkundig trucje ervoor zorgen dat het geluid via de muren of het plafond naar je toe gekaatst wordt. Ja, je hoort geluid van andere richtingen, maar nee, het staat in geen enkele verhouding met hoe speakers op de juiste plaatsen zullen klinken. Daar helpen hele dure soundbars met extra ingebouwde speakers niks aan, want het principe blijft gelijk. Vergelijk het met het licht van de zon (de hele wereld is direct verlicht) en het licht van de maan (weerkaatst licht van de zon en vrijwel alles is nog donker), maar in beide gevallen heb je licht.

Soundbars zijn uitstekend om in een beperkte vormfactor het geluid van je tv een heel eind te verbeteren en als je echt geen kabelgedoe in huis wil, om dan doe-alsof-surround te hebben. Maar wil je echt genieten van atmos en er zo'n sloot geld tegenaan gooien, doe dan jezelf een plezier en koop een receiver een losse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hobbez86 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:57:
[...]
Disclaimer: ben geen audiofiel en betwijfel het of ik het verschil met een twee keer zo dure soundbar zou horen.
Audiofielen zullen het zelf doorgaans ook niet horen, maar wat de portemonnee zegt, geloven hun oren ;)
Met andere woorden: als het veel duurder is, zijn we als mensen geneigd om te willen horen dat het ook beter zou zijn, maar dat is meestal helemaal niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PsYcHoPunK schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:48:
Geen enkele meerwaarde. Als er geen upfiring in zit, dan werkt het atmos-trucje om hoogtekanalen na te doen, dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ik begin even met het laatste. Je moet totaal géén waarde hechten aan Dolby Atmos uit een soundbar. Dat is een gimmick. Je hoort geen geluid uit plekken waar geen speakers staan/hangen, punt. Laat je niks wijs maken over upfiring en weerkaatsing. Geluid weerkaatst inderdaad, maar echt onnozel om te denken dat je het geluid echt van boven of achter je hoort als het om een soundbar gaat die recht voor je staat.

Je wil een soundbar met Atmos (of een alternatief) en films/gaming moet gepaard gaan met goed geluid. Nu ben ik even heel flauw, maar een soundbar geeft je echt niet de kwaliteit van wat je voor € 2K zou kunnen kopen. Sta je open voor losse speakers met receiver? € 2K is echt veel geld om aan een soundbar te besteden. Kun je zoveel mooiers voor kopen, maar alles valt of staat met je wensen en eisen. Als het perse een soundbar moet zijn, ga ik je er verder niet van afpraten :)
Wat Hulleman in zijn beide bijdragen al zegt: je kunt je geld dan beter uitgeven aan iets anders moois, tenzij de WAF zodanig meespeelt dat het gewoon echt geen optie is.

Er zijn allerlei leuke speakersets die aan de smaak van een vrouw kunnen voldoen. Van de Kefs die Hulleman ook noemt tot bijv speakers van Focal zoals deze Afbeeldingslocatie: https://www.omera.nl/wp-content/uploads/2017/11/1-125.jpg of zelfs iets uitbundigers als deze van Devialet bijv Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JEzkGNNKrVEJ/j24ry9Y/550x455.jpg. Om de kabels weg te werken kun je allerlei dingen overwegen: kabelgootjes; wegwerken achter de plinten; onder de vloer, etc. Voor de voorste speakers is het wat makkelijker, want als je ze op of dichtbij je meubel zet, passen de kabels er vaak makkelijk achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieterse
Jorgen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:21:
[...]

Wat Hulleman in zijn beide bijdragen al zegt: je kunt je geld dan beter uitgeven aan iets anders moois, tenzij de WAF zodanig meespeelt dat het gewoon echt geen optie is.

Er zijn allerlei leuke speakersets die aan de smaak van een vrouw kunnen voldoen. Van de Kefs die Hulleman ook noemt tot bijv speakers van Focal zoals deze [Afbeelding] of zelfs iets uitbundigers als deze van Devialet bijv [Afbeelding]. Om de kabels weg te werken kun je allerlei dingen overwegen: kabelgootjes; wegwerken achter de plinten; onder de vloer, etc. Voor de voorste speakers is het wat makkelijker, want als je ze op of dichtbij je meubel zet, passen de kabels er vaak makkelijk achter.
Dank voor je reactie!

Mijn vriendin leest stiekem al wat mee terwijl ik jullie reacties lees en terwijl ik dit aan het typen ben. De WAF is dus al iets vergroot O-)
Desondanks krijg ik een lomp uitziende vloerspeaker er nog niet direct door bij haar.
Ik zie de complete sets van Teufel al eens vaker voorbij komen en qua smaak valt het mij (en zeker haar) niet tegen. Het lijkt erop dat ik er zo'n setje wel door kan krijgen bij ons in het huishouden. Wat ik zo lees, en daar ga ik niet blind op staren, zijn dit best leuk samengestelde setjes die voor een nette prijs en looks een goede 'bioscoop ervaring' kunnen leveren. Ik ben wat dat betreft redelijk een leek op het gebied van audio en het samenstellen hiervan, vandaar dat een kant-en-klare set misschien beter bij mij past.

Om het beslissen voor ons nog moeilijker te maken staan deze setjes dus ook nog open;

- LT 4 Impaq 5.1-set
- Ultima 40 surround + Denon receiver

Dolby Atmos laten we dus gewoon helemaal voor wat het is en zien wij vanaf. Dat geld kunnen we inderdaad beter investeren in betere speakers/ soundbar..

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
Jorgen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:21:
[...]
Van de Kefs die Hulleman ook noemt tot bijv speakers van Focal zoals deze [Afbeelding]
Deze set ziet er echt top uit, minimalistisch en voor zover mijn beperkte kennis kan lezen, goede kwaliteit. Helaas zijn deze Focals icm een complete set volgens mij overal uitverkocht.. In het zwart althans, want wit vinden wij ze minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gieterse schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:11:
[...]

Deze set ziet er echt top uit, minimalistisch en voor zover mijn beperkte kennis kan lezen, goede kwaliteit. Helaas zijn deze Focals icm een complete set volgens mij overal uitverkocht.. In het zwart althans, want wit vinden wij ze minder mooi.
Home Ciné Solutions heeft ze (op de subwoorfer na) wel leverbaar. Verzendkosten vanuit Frankrijk naar Nederland liggen op 46 euro en het pakket is 400 goedkoper dan hier. Wil je alles in zwart, dan moet je de subwoofer ergens anders halen, of toch voor wit gaan. Een subwoofer van een ander merk kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:48

OMD

B&O Beosound Stage meenemen in het lijstje? IMHO één van de beste soundbars zonder subwoofer. Qua muziek ook echt nog te pruimen (voor een soundbar uiteraard) en ben er echt ontzettend blij mee sinds aankoop vorig jaar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 15:32
Gieterse schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:21:
[...]

Dank voor je reactie!

Mijn vriendin leest stiekem al wat mee terwijl ik jullie reacties lees en terwijl ik dit aan het typen ben. De WAF is dus al iets vergroot O-)
Desondanks krijg ik een lomp uitziende vloerspeaker er nog niet direct door bij haar.
Ik zie de complete sets van Teufel al eens vaker voorbij komen en qua smaak valt het mij (en zeker haar) niet tegen. Het lijkt erop dat ik er zo'n setje wel door kan krijgen bij ons in het huishouden. Wat ik zo lees, en daar ga ik niet blind op staren, zijn dit best leuk samengestelde setjes die voor een nette prijs en looks een goede 'bioscoop ervaring' kunnen leveren. Ik ben wat dat betreft redelijk een leek op het gebied van audio en het samenstellen hiervan, vandaar dat een kant-en-klare set misschien beter bij mij past.

Om het beslissen voor ons nog moeilijker te maken staan deze setjes dus ook nog open;

- LT 4 Impaq 5.1-set
- Ultima 40 surround + Denon receiver

Dolby Atmos laten we dus gewoon helemaal voor wat het is en zien wij vanaf. Dat geld kunnen we inderdaad beter investeren in betere speakers/ soundbar..

Wat vinden jullie?
Weet niet of je het al gekocht hebt, maar de Teufel receiver heb ik gehad. Mooie ding, mooi geluid, alleen 4k upscaling. Volgens mij geeft ie dan max 4k@30hz door. Dat zou ik je, zeker met het oog op de toekomst, niet adviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Als ik een setje kan aanraden dan is het wel de Q-Acoustic 30xx reeks.
Ze zijn relatief compact, strak design en met een heel fijn geluid.
Zelf heb ik de Q-Acoustic 3020 en 3090C (front en center).
Dit klinkt op mijn Denon X2600H echt heerlijk met films/series en muziek.

Op dit moment even geen subwoofer omdat we tijdelijk in een gehorig huurhuis zitten, maar straks in de nieuwe woning komt er zeker weer een SUB bij. De speakers zelf gaan al behoorlijk laag, maar voor het echte laag (50Hz en lager) is een sub altijd een welkome aanvulling.

https://doublepoint.nl/q-...-plus-homecinema-pack-wit

Bovenstaande is gebasseerd op 4x de 3010i, je zou ook naar 2x 3020i (front) en 2x 3010i (rear) kunnen kijken.

Receiver erbij en klaar
pricewatch: Denon AVR-X1700H
Pagina: 1