• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn palm gesynch-ed, vandaag heb ik 5 uur in de trein moeten reizen en heb heel dat ding netjes geordend, alle SMS-jes in mijn GSM doorgestuurd per IRda, en ze ook gelijk gewist van de telefoon. Ik kwam thuis en moest effe dat ding rebooten en klik op "Turn Off And Lock"

Nu weet ik %*(&#$%&_) mijn wachtwoord niet meer :( Ik kan natuurlijk wel de synch van gisteren terugzetten, alleen dan ben ik al mijn werk (wat niet zo erg is) en al mijn SMS-jes :'( kwijt.

Hoe kan ik dat wachtwoord tracen/hacken/cracken?

[lieve adjes modus]Indien dit als illegaal wordt aanschouwd, graag eventjes een opmerking i.p.v. gelijk een waarschuwing[/lieve adjes modus]

20*350ZO45°

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wijze les: Niet je password vergeten >:)

Maareh, denk niet dat je die zo makkelijk eruit kan wippen. Hij word als standaard gebruikt door een hele zooi andere beveiligingsprogrammas en het zou wel heel ranzig zijn als je die zo simpel eruit kon wippen :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Errug &(**(^$%))( dus :( Misschien nog een vraag, ik heb waarschijnlijk een wachtwoord gebruikt met een * erin, is het net als bij een gewone PC dan een Palm meerdere verschillende sterren kent?

Is het ook niet mogelijk om mijn wachtwoord uit een synch te vissen die op mijn PC staat?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Up & Down :)

20*350ZO45°

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:54
Natuurlijk kan je niet op de palm zelf het password 8terhalen want je komt de palm gewoon niet in zonder password. Enne volgens mij staat nix op je pc wat het password is

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 21:38

tweakerbee

dus..?

Ben bang dat je veroordeelt tot een sync bent. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Synchen is wel het laatste wat ik doe, ik ben gewoon systeembeheerder, en weet echt wel wat het "vergeten" van een password betekend, maar ik ben hem GVD helemaal niet vergeten, er is gewoon iets met die %*((^(*-Palm aan de hand volgens mij :(

Ik hoop dat ik nog een helder moment krijg :)

20*350ZO45°

Verwijderd

blijven hopen dan maar he...

Maar ik denk dat je weinig kans hebt om je paswoord in 1 of ander bestandje terug te vinden...

Verwijderd

Bij het [url="http://www.holmes.nl."]Nederlands Forensisch Instituut[/url] hebben ze vast wel iemand die je gegevens kan achterhalen :)
Probeer eens reboot met scoll-omhoog ingedrukt enzo, wie niet waagt...

Verwijderd

Goedemorgen.

Ik heb hetzelfde probleem als Richard, en heb ook alles al geprobeerd, maar geen resultaat.

Is er echt niemand op dit forum die ons/mij verder kan helpen ?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

De enige manier om dat password er uit te halen is denk ik via de debugger.
Het wachtwoord wordt alleen op het apparaat opgeslagen, en niet naar de pc gesynced, dus daar kun je het niet terugvinden, en om eventueel het wachtwoord te kunnen verwijderen zou je software op de palm moeten kunnen zetten, en dat gaat nu niet echt makkelijk :)

Het schijnt zo te zijn dat je via de debugger rechtstreeks geheugen locaties kunt uitlezen en wijzigen, dus als je het apparaat in debug mode zet, via een seriele (!!) cradle aan je pc hangt, en vanaf de pc het wachtwoord opzoekt of verwijderd ben je klaar :)

Ik weet het, makkelijk gezegd enzo, het schijnt zo te kunnen maar ik heb geen idee hoe het verder precies moet helaas...

Je bent denk ik het snelste klaar met een harde reset en daarna een hotsync vanaf de pc, waarmee je dus helaas je laatste wijzigingen kwijt bent.

Weet je zeker dat je er zelf een wachtwoord in had zitten?
Als er geen wachtwoord opzit kan iedereen die dat ding in handen krijgt (collega, klasgenoten, 'vrienden') en een 'geintje' wil uithalen er een voor jou onbekend password opzetten, en dan ben je fucked als je hem locked. Zorg dus dat er altijd een password op zit, schrijf dat password op, en bewaar het ergens op een veilige plek thuis.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 23:34
Op mijn m505 kan je voor zover ik weet het wachtwoord resetten. Alles blijft dan bewaard, behalve al je Private records. Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoe dat werkt.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

Dat kan alléén als hij wel een password heeft maar niet gelocked is. Je kunt dan in de security applicatie kiezen voor 'lost password'
Hij verwijderd dan het wachtwoord en de private records.
Als de palm gelocked is heb je daar niets aan helaas.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 11:54
Gewoon resetten die hap

1 Achterkant stylus pennetje araf schroeven
2 daar zit een nifty puntje aan
3 draai palm om daar zit een nifty gaatje waar nifty pennetje inpast
4 die nifty puntje in gaatje
5 ingedrukt houden en tegelijker tijd het omhoogpijltje van palm inhouden
6 als het neit met het omhoog knopje werkt ff met de 4 andere knoppies proberen

maar dan ben je wel alles kwijt

Verwijderd

Zoek even op BugTraq. Ik meen me een thread te herinneren van een maandje of 4 terug die over het achterhalen van PalmPilot wachtwoorden ging. Inclusief uitleg hoe het moet enzo.

[edit]
Gevonden. En nee, ik kan je er niet mee helpen, sorry.
@stake advisory

Verwijderd

Ik kan me vaagjes herinneren dat er een progje voor wat op PalmBoulevard... Moet je maar ff checken...
Pagina: 1