Upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joeli
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-04-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Advies voor de upgrade van mijn huidige videokaart. Ik heb momenteel een gtx 1050ti.
Systeem is een prebuilt Lenovo uit 2017 met daarin een paar kleine upgrades:
CPU: i5 7600k
Ram: 16gb (2x8) max 2400mhz
Voeding: 435W
Opslag: 500gb m.2 NVMe ssd
Moederbord: LENOVO 36D9 (U3E1). Volgensmij is dit hem, kon er bar weinig van vinden helaas.

Wat is je budget?
Momenteel nog niks, in de huidige markt is een GPU upgrade praktisch onmogelijk. Ik zou graag advies/keuzehulp krijgen zodat ik weet welke upgrade slim is en of mijn systeem deze upgrade aankan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia of AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game graag op het systeem en ik zou graag nieuwere games zoals Far Cry 6 op een fatsoenlijke manier spelen. Ik snap dat ik op zo'n spel geen 150fps ga halen, maar als ik richting de 60 zit ben ik al gauw tevreden.
Het enige waar ik dus mee zit is dat ik niet weet of een nieuwe gpu (bijvoorbeeld een 2060) uberhaupt kan werken op mijn systeem. En of dit niet overkill is in vergelijking met de rest.
Hierover zou ik graag meer horen van jullie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9nHmgXOLns02o1unE1C3xM8cd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPcIbxQoECfnxI4QeKHVacv3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:19
Speel je op 1080p?
Het ding met zo'n pre-built is dat de voeding nogal krap bemeten is en waarschijnlijk niet in staat is om een beter videokaart goed van stroom te voorzien. Dan zal je de voeding ook moeten upgraden. Succes!

• Joeli
Ik speel 1080p ja.

• Joeli
Maar mijn vraag is, wat voor upgrade is qua systeem mogelijk, zelf heb ik bijvoorbeeld gekeken naar GPU's zoals de Nvidia 1660, of de AMD Radeon 5500xt. Wat is jullie mening/advies hierover?

• Joeli
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Advies voor de upgrade van mijn huidige videokaart. Ik heb momenteel een gtx 1050ti.
Systeem is een prebuilt Lenovo uit 2017 met daarin een paar kleine upgrades:
CPU: i5 7600k
Ram: 16gb (2x8) max 2400mhz
Voeding: 435W
Opslag: 500gb m.2 NVMe ssd
Moederbord: LENOVO 36D9 (U3E1). Volgensmij is dit hem, kon er bar weinig van vinden helaas.

Wat is je budget?
Momenteel nog niks, in de huidige markt is een GPU upgrade praktisch onmogelijk. Ik zou graag advies/keuzehulp krijgen zodat ik weet welke upgrade slim is en of mijn systeem deze upgrade aankan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld een Nvidia gtx 1660. Of een AMD radeon 5500XT. Andere alternatieven zijn altijd welkom natuurlijk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game graag op het systeem en ik zou graag nieuwere games zoals Far Cry 6 op een fatsoenlijke manier spelen. Ik snap dat ik op zo'n spel geen 150fps ga halen, maar als ik richting de 60 zit ben ik al gauw tevreden.
Het enige waar ik dus mee zit is dat ik niet weet of een nieuwe gpu (bijvoorbeeld een 2060) uberhaupt kan werken op mijn systeem. En of dit niet overkill is in vergelijking met de rest.
Hierover zou ik graag meer horen van jullie.
https://tweakers.net/i/A9...cv3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Joeli op 10-12-2021 10:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om lastig te doen; dit is je 4e topic over "dezelfde" upgrade sinds maart.

Heb je sinds die tijd iets meer tijd/zin gehad om je oude topics te verzamelen, benchmarks te lezen, reviews te verzamelen, iets meer in te lezen naar voedingen & stekker etc?

En, allicht ook interessant: je hebt ook al 9 maanden geen budget? Dan wordt het best lastig om een concreet voorstel te doen wat je wel / niet kan gaan kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Joeli
Mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn en wat mijn systeem aan zou kunnen. Bedankt voor je inhoudelijke reactie, hier kan ik helemaal niks mee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joeli schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:22:
Mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn en wat mijn systeem aan zou kunnen.
https://hardwarecanucks.c...x-3070-review-benchmarks/ -> benchmark van een 7700K en een "overkilll" GPU. Draai dezelfde benchmarks eens met je huidige systeem. En beoordeel dan of de investering / mogelijkheid voor een RTX3070 en het aantal fps het waard is.

Mogelijkheden te over maar wat denk je van:
- budget?
- resolutie &^ refreshrate?
- PSU & kabels?

Wat moet ik overigens met deze tegenstrijdigheid:
in de huidige markt is een GPU upgrade praktisch onmogelijk.
...
Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld een Nvidia gtx 1660. Of een AMD radeon 5500XT.
Een GTX1660 is toch ook een GPU?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit topic kan sowieso samen met je vorige topic van vandaag.
Pagina: 1