Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:30
Ik ben in de markt voor een Panasonic ZJ1500, nu zie ik in de pricewatch dat er 2 verschillende varianten lijken te zijn, de JZ1500E serie en de JZT1506 serie.

Als ik de kenmerken van deze vergelijk zie ik amper verschillen, behalve bij landinfo staat bij de JZ1500E
Het betreft hier een model geschikt voor het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk, dat meestal out-of-the-box werkt, zonder extra instellingen. In enkele gevallen zijn er wel extra instellingen nodig, informeer hierover bij je digitale tv-provider.
Is het enige verschil dan dat de JZ1500E voor de BENE-markt is en de andere internationaal? Het prijsverschil lijkt echter wel vrij fors als dit dezelfde toestellen moeten voorstellen. Ik dacht eerst misschien dat de JZ1500E voor de Belgische markt is en de JZT1506 voor de Nederlandse markt maar dat komt niet overeen met beschrijving hierboven in de quote.

TX-55JZ1500E
TX-55JZT1506

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.

Beste antwoord (via rgeerolf op 10-12-2021 00:26)

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:31
JZT1506 is juist het Benelux model, vandaar dat er ook meer aanbieders hier zijn die dat model verkopen. De ander is het internationale model.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:31
JZT1506 is juist het Benelux model, vandaar dat er ook meer aanbieders hier zijn die dat model verkopen. De ander is het internationale model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
Oké bedankt voor het antwoord. Dus als je de tv-tuner helemaal niet gaat gebruiken maakt dit eigenlijk niet veel uit en kan je voor de goedkoopste variant gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVDK007
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 14:05
rgeerolf schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:26:
Oké bedankt voor het antwoord. Dus als je de tv-tuner helemaal niet gaat gebruiken maakt dit eigenlijk niet veel uit en kan je voor de goedkoopste variant gaan?
Ik heb precies dezelfde op het oog maar het model wordt als 2 verschillende modelnummers uitgegeven, het zal vast een goede reden hebben. Het belangrijkste is dat je een Master HDR professional edition scherm erin hebt zitten. Beide modellen zijn hetzelfde maar ik denk dat je je beter kan afvragen waarom hij voor deze prijs aangeboden wordt.

Ik weet dat goedkoop altijd duurkoop is en de leverancier die het verkoopt is niet echt goed te vinden. Waar heeft ie de tv vandaan? Hoe kan je hem bereiken in geval van reparatie etc? Dat moet je goed met Bol.com overleggen.

Als ik advies mag geven. Haal dit model bij de winkels die op tweakers staan of via Google te vinden zijn. Er zijn een aantal winkels in België en Nederland die het aanbieden. Ik weet dat Apollo een hele goede is omdat ik hier vaak kom. Een aankoop zoals een TV moet je naar mijn mening altijd fysiek doen. Dan kan je ook in de winkel beslissen of je hem meeneemt of laat leveren door de winkel zelf.

Ik had het gevoel je te moeten waarschuwen en hopelijk heb ik er goed aan gedaan. Spaar des noods nog even door maar dan weet je in ieder geval dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
Hoi, bedankt voor je reply. Ik begrijp dat je me wilt waarschuwen. Maar ik was zeker niet van plan om hem bij een of andere obscure webshop te bestellen. Ik had de JZ1500E bij volgende webshop gevonden: https://hifis.be/product/...nch-oled-4k-hdr-smart-tv/
Je krijgt 8 weken bedenktijd, dit is een Belgische shop (ik woon in België) met een fysieke winkel in Mechelen en ze komen deze zelf leveren. Bij problemen kan je daar dus gewoon weer terecht. Wat me ook opviel is dat ik nog geen enkele Belgische shop heb gevonden die de JZT1506 verkoopt, enkel Nederlandse shops. Bv. grote ketens die actief zijn in België als Krëfel, Vandenborre (niet op voorraad) en Exellent bieden enkel de JZ1500E aan en niet de JZT1506 die bv. Apollo wel aanbiedt.

[ Voor 14% gewijzigd door rgeerolf op 10-12-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rgeerolf schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:46:
Hoi, bedankt voor je reply. Ik begrijp dat je me wilt waarschuwen. Maar ik was zeker niet van plan om hem bij een of andere obscure webshop te bestellen. Ik had de JZ1500E bij volgende webshop gevonden: https://hifis.be/product/...nch-oled-4k-hdr-smart-tv/
Je krijgt 8 weken bedenktijd, dit is een Belgische shop (ik woon in België) met een fysieke winkel in Mechelen en ze komen deze zelf leveren. Bij problemen kan je daar dus gewoon weer terecht. Wat me ook opviel is dat ik nog geen enkele Belgische shop heb gevonden die de JZT1506 verkoopt, enkel Nederlandse shops. Bv. grote ketens die actief zijn in België als Krëfel, Vandenborre (niet op voorraad) en Exellent bieden enkel de JZ1500E aan en niet de JZT1506 die bv. Apollo wel aanbiedt.
Vziw is er geen Benelux model, Nederland "valt onder" Duitsland en België onder Frankrijk

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 10-12-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwink84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 11:00
Ook al ff zoekende.. maar lees net dat de CI module van de JZ niet werkt met Ziggo..... Voor mij helaas wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Erwink84 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:44:
Ook al ff zoekende.. maar lees net
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgGh46Gtfz9q1Mp6EF54-UwZiRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q6poG0ZFXeuu3dPFlozVdRXS.png?f=fotoalbum_large
Tja, doe ermee wat je wilt. Wat jij leest of wat Ziggo vermeld (maar allicht het navragen waard bij de klantenservice).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwink84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 11:00
MAX3400 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:50:
[...]

[Afbeelding]
Tja, doe ermee wat je wilt. Wat jij leest of wat Ziggo vermeld (maar allicht het navragen waard bij de klantenservice).
je hebt gelijk, alleen heb ik het over de JZ en niet over de JZT. Het ging over het verschil tussen beide.
Pagina: 1