Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Dus ik heb een huis gekocht met zonnepanelen en de omvormer is van Omnik. Nu wil ik data van de zonnepanelen op mn smartphone ontvangen en ben al zo ver dat ik de SolarmanSmart app heb.

Als je de omvormer wilt koppelen met de app, moet je het eerst met een laptop connecten met de omvormer (zodat de Omnik op de wifi vh huis komt zeg maar). Tot zo ver gaat het goed, de laptop pikt een signaal op genaamd ‘AP_xxx’ (wat inderdaad de Omnik is) en die klik ik dus aan. Vervolgens krijg ik deze melding: “Voor het wifinetwerk ‘AP_xxx’ is een WPA2-wachtwoord vereist.” Dus blijkbaar heeft de Omnik ook nog zijn eigen wachtwoord.

Vorige eigenaar weet hier niets (meer) over.
Omnik zelf is failliet en Solarman is moeilijk te bereiken.

Heeft iemand enig idee hoe ik de omvormer’s wachtwoord kan achterhalen of desnoods resetten en nieuw wachtwoord instellen? Het moet toch mogelijk zijn om bestaande zonnepanelen te monitoren in je eigen tel als tweede eigenaar, of is dat teveel gevraagd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 23:45
Bij Google diverse mogelijkheden om dit te resetten. Welk model heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
reller schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:23:
Bij Google diverse mogelijkheden om dit te resetten. Welk model heb je precies?
Ik heb de Omnik Solar-3.0TL (althans, 3.0 staat op de factuur, maar de 3 is doorgehaald en vervangen met een handmatige 5, dus kan ook de 5.0TL zijn. Als dat enig verschil geeft).

Hoe reset je de Omnik? Ik heb gelezen dat je eerst de Omnik moet uitschakelen en vervolgens naar de meterkast moet om de groep, waar de zonnepanelen op staan, ook uit te schakelen. Maar ik heb geen idee op welke groep ze staan. Zal ik dan maar het hele huis tijdelijk uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Als je een laptop bedraad verbind, kun je dan in de webinterface komen met admin/admin ?

Wellicht kun je hier het wachtwoord vinden ?

Edit
Ik kwam dit in een handleiding tegen online:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGam7cEVx7d2dBm6oUpXJCZ8p1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjF7XP91q6410HIw1a8Gtrxm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Spasm op 10-12-2021 12:06 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:56
"The antenna is attached to the bottom of the inverter with four screws. If you disconnect it, you will see that the antenna is attached with a cable to the inverter. Depending on the model, there is a green circuit board in the inverter or a blue circuit board in the antenna. There is a small black button on this circuit board. If you hold it down for 5 seconds, the card will be reset. You can then reset the Wi-Fi via a laptop or smartphone."

https://www.libra.energy/...ifi-of-an-omnik-inverter/