E-mailadres misbruikt voor gofundme

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:29
Dag! Ik denk ik gooi deze er hier eens in. Nieuwsgierig wat jullie zouden doen.

Weekje of wat terug kreeg ik een verificatiemail om mijn e-mailadres te bevestigen bij gofundme. Vanzelfsprekend niet op geklikt want ik heb niks aangemaakt. Kous af zou je denken.

Krijg ik vandaag ineens een email dat mijn advertentie goedgekeurd is. The f? Vanzelfsprekend contact gezocht met gofundme. Nog in afwachting van reactie, maar toch.

Mijn wachtwoorden zijn stuk voor stuk uniek, automatisch gegenereerd en opgeslagen in een lastpass kluis. Mijn gmail account heeft 2 factor en zou moeten blokkeren als er vanuit een ander land ingelogd wordt. Daarnaast zit er een trusted devices check in.

De enige manier die ik kan bedenken dat iemand uberhaupt toegang tot mijn mailbox heeft is via mijn account in te loggen via het netwerk van mijn werkgever (met vpn, globalprotect). Kan dat gecompromitteerd zijn?

Of heeft gofundme het gewoon niet zo op controle en kun je altijd random ongeverifieerde e-mailadressen gebruiken om fundraising te openen? Dat zou ik ook heel gek vinden.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door MagniArtistique op 09-12-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:27
MagniArtistique schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:05:
De enige manier die ik kan bedenken dat iemand uberhaupt toegang tot mijn mailbox heeft is via mijn account in te loggen via het netwerk van mijn werkgever (met vpn, globalprotect). Kan dat gecompromitteerd zijn?
Kun je geen logs zien met IP's van login(pogingen)?

Edit:
In de browser bij gmail.com helemaal naar beneden scrollen, rechtsonderaan, op Details klikken. :)
Dan kun je dat iig uitsluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 09-12-2021 23:12 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik gofundme ken, krijg je wel een verificatie als jij een emailadres gebruikt om een account aan te maken, maar daarna kan jij prima al een fundme page opzetten. Probleem alleen daarna is, wil je je geld opnemen, dan moet je wel een geverifieerd emailadres hebben.

Zou in dat geval wel even die advertentie bekijken, wat daar precies allemaal opstaat. Kan prima gevalletje gelekte gegevens zijn, dat iemand op jouw naam geld probeert te troggelen desnoods via een alternatieve manier buiten Gofundme om.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08

kodak

FP ProMod
Je mag verwachten dat je een duidelijk antwoord krijgt waarom ze je mailadres zijn gaan accepteren en op basis waarvan. Als je dat niet krijgt kan je stellen dat de ze kennelijk je adres als voldoende beschouwen daarvoor persoonlijke diensten te leveren, dus alle persoonsgegevens over activiteiten toesturen. Als ze dan selectief moeilijk gaan doen of onvoldoende informeren heb je hoe dan ook een sterk punt om melding bij een toezichthouder te maken. Waarschijnlijk zowel die voor persoonsgegevens als financieel toezicht.
Maar laat ze eerst maar reageren.