Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Homeassistant en Node Red, geen juiste tijd

Pagina: 1
Acties:

• essel99
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik probeer de laatste dagen mijn kennis van NodeRed te verbreden. Ik heb een standaard Homeassistent omgeving op de Pi 4. Hierop NodeRed als add-on geïnstalleerd.

Waar ik nu tegen aanloop is dat ik niet de juiste tijd heb in mijn NodeRed omgeving. Uiteraard als gezocht op het internet. Daar wordt de oplossing aangeboden :

In de settings.js (NodeRed) het volgende toe te voegen

process.env.TZ = "Europe/Amsterdam";

Maar dit geeft nog steeds de UTC tijd ipv van de locale tijd ( gebruikmakende van de functie: now = new Date();

Wat vergeet ik hier ?????

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:54
Wat ik niet uit je verhaal haal is of je in Home Assistant wel de juiste tijd hebt en of dit op de Pi ook goed staat (sudo raspi-config)?

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15
Ik draai NodeRed als docker container. Daar heb ik /etc/localtime als volume gemount. Daarnaast de env.TZ gezet op Europe/Amsterdam. Dat zorgt er bij mij voor dat ie op tijd loopt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37

MsG

Forumzwerver

Ik heb in de add-on van nodered dat nooit handmatig moeten aangeven. Denk dat in bredere zin je tijdzone / tijd niet goed staat. In plaats dat alleen fixen in nodered, zou ik gewoon zorgen dat het in het gehele systeem klopt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn