Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Een hele goedemiddag!

Nou is het voor mij nog niet zo'n onwijs goeie middag. Ik heb namelijk een beetje ruzie met mijn nieuwe setup. Dinsdag heb ik blij mijn nieuwe onderdelen ontvangen:

- pricewatch: Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
- pricewatch: AMD Ryzen 5 5600X Boxed

Alles zit erin, maar niet alles doet het. Op dit moment vind hij namelijk nog niet mijn 980 pro pricewatch: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB

Heeft dit te maken omdat ik van Intel naar AMD ben gegaan en nu wat stappen heb overgeslagen?
Ik ben hier nogal een groentje in namelijk...
Als Speccy probeert te zoeken naar bijvoorbeeld de AMD CPU krijg ik ook het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKIA_1miNBC57KquKzVPOqR2I2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nMQPQtqroHe2B57bhqHkpHM6.png?f=user_large

Als er nog info mist hoor ik het graag, alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Ik ben er zojuist ook achter gekomen dat mijn HDD van Western Digital wel wordt geregistreerd in Speccy en in de BOIS maar NIET te vinden is bij 'Deze PC'.

De enige schijf die windows lijkt te vinden is mijn SATA SSD waar mijn besturingssysteem opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolleman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-10 16:35
Als je in schijfbeheer gaat kijken, ziet hij daar wel je HDD van western digital staan?
windows toets + R en dan diskmgmt.msc uitvoeren.

De samsung 980 ssd zou ook moeten werken. als je hem eventueel versteekt naar het andere M.2 slot dat beschikbaar is op je moederbord, kan hij dan de ssd wel zien in de BIOS?

Verder zou ik eerlijk gezegd nu je van intel naar AMD bent overgeschakeld beginnen met een volledig nieuwe windows installatie. Dan begin je weer met een nieuwe installatie en staan er geen oude drivers meer op van de intel chipset. + ik zou de installatie ook op je 980 Pro ssd zetten ipv op de sata

[ Voor 5% gewijzigd door Jolleman op 09-12-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Bij Schijfbeheer staat de HDD als 'Niet-toegewezen'?
Ik ga dan proberen mijn 980 in een ander M.2 slot te steken, hopen dat het zo makkelijk is opgelost. Anders wordt het een volledige nieuwe installatie dus.. He verdikkie wat een gedoe allemaal weer haha

Bedankt voor het meedenken @Jolleman , ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolleman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-10 16:35
Op het niet toegewezen volume rechtermuisklik indrukken, de bovenste optie nemen en eigenlijk altijd op volgende drukken ;)

Die schijf is nu eigenlijk nog leeg en er staat helemaal niks op. Door even door dat kleine setupje te gaan zet je er een partitie op en wijs je er een letter aan toe waardoor hij daarna wel bij deze computer zichtbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Valoo Heb jij zo processor en moederbord vervangen met dezelfde Windows installatie? Als dit het geval is, dit kan bij een gelijkblijven platform goed gaan, maar je wisseld van Intel naar AMD. Hier kunnen vreemde zaken uit voort komen, verstandigf is om een nieuwe Windows installatie uit te voeren en dan met alleen de SSD aangesloten waar jij Windows op geinstalleerd wilt hebben. Daarna sluit je de overige opslag pas aan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkt als een trein. Nogmaals dank voor het meedenken :)
Nu weet ik dit voor de volgende keer!

Hier mag nu een slotje op als het nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Valoo op 10-12-2021 11:40 ]

Pagina: 1