Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gaming build. In mijn spaarzame vrije uurtjes vind ik het leuk om even een spel te spelen zoals Battlefield, CoD, CiV of CoH. Vrouwlief wil nog wel eens SIMS of RollerCoaster spelen. Daarnaast doe ik nog wat fotobewerking maar dat mag geen naam hebben.
Belangrijk is dat het systeem niet te veel lawaai maakt. Hij staat in de woonkamer en een blazende pc is dan niet echt wenselijk. Dit is ook een van de redenen waarom ik het huidige systeem wil vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil vooruit t.o.v. mijn huidige systeem maar zal wel de nodige onderdelen meenemen omdat die nog prima zijn of simpelweg het vervangen nu niet waar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande onderdelen neem ik mee uit mijn huidige pc. Tevens neem ik toetsenbord en muis ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu twee builds gemaakt. Één gebaseerd om i5 1700 en een op i7 1700. De bedoeling is dat deze pc weer een kleine 10 jaar mee gaat, daarom wil ik een systeem dat ik kan overklokken wanneer dit nodig is.
i7 systeem:
i5 systeem:
Een iets goedkopere cpu dan de i7, een goedkopere koeler, iets goedkoper mobo. De psu is wat ruim bemeten maar je weet niet waar de verbruiken heen gaan in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niets echt.
Wel uitgekeken op Gigabyte moederborden omdat de huidige me niet bevalt.
Tevens heb ik nu een Ryzen (1700) en wil wel eens een Intel proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stil systeem dat te combineren valt met de onderdelen die reeds in bezit zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga wel overklokken maar zal dit pas doen wanneer dit nodig is om het leven van de pc te verlengen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd of ik hier goed aan doe. heb ik de juiste onderdelen gekozen om actuele en toekomstige games op 1440p te spelen met een goede fps.(uiteraard wordt de grafische kaart nog een een vervangen wanneer er weer normale prijzen zijn). Klopt dit allemaal en past het of zijn er dingen die beter anders kunnen.
Ik ben op zoek naar een gaming build. In mijn spaarzame vrije uurtjes vind ik het leuk om even een spel te spelen zoals Battlefield, CoD, CiV of CoH. Vrouwlief wil nog wel eens SIMS of RollerCoaster spelen. Daarnaast doe ik nog wat fotobewerking maar dat mag geen naam hebben.
Belangrijk is dat het systeem niet te veel lawaai maakt. Hij staat in de woonkamer en een blazende pc is dan niet echt wenselijk. Dit is ook een van de redenen waarom ik het huidige systeem wil vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil vooruit t.o.v. mijn huidige systeem maar zal wel de nodige onderdelen meenemen omdat die nog prima zijn of simpelweg het vervangen nu niet waar zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande onderdelen neem ik mee uit mijn huidige pc. Tevens neem ik toetsenbord en muis ook mee.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 5700 XT RAW II 8GB GDDR6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Antec Performance One P182 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Dell U2717DA Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x25 PWM, 120mm | € 26,25 | € 26,25 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
| Totaal | € 184,05 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu twee builds gemaakt. Één gebaseerd om i5 1700 en een op i7 1700. De bedoeling is dat deze pc weer een kleine 10 jaar mee gaat, daarom wil ik een systeem dat ik kan overklokken wanneer dit nodig is.
i7 systeem:
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Tray | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4 | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,91 | € 89,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.006,41 | ||
i5 systeem:
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 316,- | € 316,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4 | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S Bruin | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,91 | € 89,91 |
| Totaal | € 814,86 | |||
Een iets goedkopere cpu dan de i7, een goedkopere koeler, iets goedkoper mobo. De psu is wat ruim bemeten maar je weet niet waar de verbruiken heen gaan in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niets echt.
Wel uitgekeken op Gigabyte moederborden omdat de huidige me niet bevalt.
Tevens heb ik nu een Ryzen (1700) en wil wel eens een Intel proberen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stil systeem dat te combineren valt met de onderdelen die reeds in bezit zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga wel overklokken maar zal dit pas doen wanneer dit nodig is om het leven van de pc te verlengen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd of ik hier goed aan doe. heb ik de juiste onderdelen gekozen om actuele en toekomstige games op 1440p te spelen met een goede fps.(uiteraard wordt de grafische kaart nog een een vervangen wanneer er weer normale prijzen zijn). Klopt dit allemaal en past het of zijn er dingen die beter anders kunnen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/