USB - adapter heeft invloed op Wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tweakers,

De wifi verbinding van m'n MacBook Pro valt weg zodra ik m'n 5 in 1 adapter gebruik via Lightning poort.
Zodra ik deze adapter eruit haal werk alles weer prima.
EDIT: de verbinding blijft wel intact, maar de browser en een Citrix verbindingen stoppen meteen met werken...0 respons.

Hebben meer mensen dit, of is hier een instelling voor te wijzingen? Of is dit gewoon de conclusie van de kwaliteit. :?

Ik kan m'n externe beeldschermen nu wel aansluiten maar vervolgens heb ik geen verbinding meer met internet, schiet nog niets op :P

Adapter is deze of vergelijkbaar: https://www.gsmpunt.nl/ka...2ADwW4EAQYDCABEgK4Y_D_BwE

[ Voor 7% gewijzigd door Novadecasa op 09-12-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Welke MacBook heb je? (Welk OS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
MacBook Pro met TouchBar
MacOS Sierra 10.12.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft de „5 in 1” adapter toevallig een vaste netwerkaansluiting ?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Nee, alleen de poorten zoals te zien op de link. En gebruik alleen maar de HDMI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even los van dit specifieke probleem: zo te zien wordt het ook weleens tijd om te upgraden naar een nieuwere versie van MacOS. Sierra wordt al sinds oktober 2019 niet meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 18:39
I sluit aan wat Commendatore zegt: die hardware is flink wat nieuwer dan je OS. Bij OS updates worden security, bug en features issues geboden. Nieuwe hardware kan nieuwe chipsets betekenen waar (nieuwere) drivers voor nodig zijn. Derhalve eerst updaten en dan de situatie evalueren ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb je op de computer gekeken of die een ethernetaansluiting ziet en daarom WiFi uitschakelt?
Technisch is het namelijk mogelijk om een Ethernet signaal mee te sturen over een HDMI kabel.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zit je wifi toevallig op 2.4GHz? Er is een bekend issue tussen 2.4GHz en USB3 interferentie. Zeker met een no-name hubje zou het kunnen dat zaken niet zo fantastisch afgeschermd zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door spone op 11-12-2021 21:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Na een update naar OS Montery 12.1 is het helaas nog niet verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 12:49
Ik had nog nooit gehoord van het "USB3 / 2.4 wifi" - probleem, maar 't internet staat er inderdaad vol mee:
https://www.google.com/se...problem&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Interessant om te lezen en handig om te weten. Ben er zelf nog nooit tegenaan gelopen eigenlijk.

En inderdaad zoals @aawe mwan al schrijft: zijn er andere verbindingen dan wifi actief in netwerkvoorkeuren? Zou wel heel vreemd zijn, maar je kan het maar beter uitsluiten.

Wellicht kun je een ander type X in 1 adapter van iemand lenen om te testen of je ook daarmee een probleem hebt?

Vreemd probleem in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ooit (zoals ik hierboven aangaf) dit probleem eerder gezien. Intel heeft er zelfs een whitepaper over geschreven (uit 2012 alweer).

Korte versie is dat het wel redelijk te mitigeren is via shielding. Iets wat in de dongle van @Novadecasa waarschijnlijk niet gebeurt. En tja, dan drukt de USB3 de 2.4GHz wifi weg ;) .

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1