Foto's
/f/image/G3HngkktsRDHHfqSpkxsnsaz.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0Z4n2uWCRXwq9sCiXNX0QI11.png?f=user_large)
(Nummer 36)
:fill(white):strip_exif()/f/image/C64Np4VM6yfzkM5G9NdOXMlt.png?f=user_large)
De rode boom en de conifeer staan beide in mijn voortuin.
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens Coolblue is er ruimte voor 8 of 9 panelen, afhankelijk van het type paneel.Dak heeft een helling van 35 graden
Dak ligt op Zuid-Westen
Dak bestaat uit dakpannen en heeft twee dakramen erin zitten (60x60) en (120x120)
Schaduw
Er staan twee bomen in de tuin, volgens schaduwberekening van Coolblue heeft dit weinig tot geen invloed op de opbrengst, dus wil daar eigenlijk geen rekening mee houden.Jaarverbruik
Momenteel zo'n 2000kWh. Maar dat zal door wijziging in de gezinssamenstelling mogelijk meer worden, dus ik zou zo'n 2500kWh willen opwekken.Huidige elektriciteitsaansluiting
3-faseBudget en doel
Budget is 2500~3000 euro. Ik zou graag mijn eigen verbruik + wat marge willen opwekken.Wie gaat het project uitvoeren
De installatie zie ik niet zitten, dus ik zou die graag willen laten uitvoeren.Bijhouden van data
Bijhouden van data is leuk, maar totaal verbruik is prima. Ik heb een Domotica systeem gebaseerd op Domoticz en het zou leuk zijn om het daar aan te kunnen hangen.Reeds verkregen offertes
Ik heb offertes opgevraagd bij Coolblue, Svea en via Vereniging Eigen huis. Ik neig zelf naar ingaan op het aanbod van Vereniging Eigen huis omdat hun prijs nogal scherp is vergeleken met andere aanbieders. Ook vergeleken met, wat snel bij elkaar geklik op Solar-Bouwmarkt en Winkelman, komen ze erg gunstig uit. Bij alle partijen heb ik ook gevraagd om ook een offerte te maken met een parallel systeem, maar dat komt een stuk duurder uit en levert niet veel meer opbrengst op. Mijn idee is dat dat dus niet nodig is. Deze offertes heb ik hieronder niet vermeld./f/image/c2GutJxfxcgPEL4VO1m8lzug.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Noord-BrabantNu twijfel ik zelf nog of ik inderdaad geen optimisers / micro omvormers / parallel systeem nodig ga hebben. En ik twijfel een beetje of ik bij VEH ga voor de 9 panelen met 'minder opbrengst' of 8 panelen met meer opbrengst. Ik denk ook dat 8 panelen er esthetischer uitzien. Voor de prijs maakt het niet zoveel uit. Is de prijs van VEH inderdaad zo scherp of kan het beter / scherper?