Zolder en dakkapel achteraf isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-05 07:17
Onze jaren 70 huis heeft een achteraf aangebrachte dakkapel (wanneer dat is gedaan geen idee) en het geheel is zorgvuldig en netjes afgewerkt.

Nu in de winter (we wonen er nu een jaar) merken we dat de wangen van de dakkapel en het plafond niet zijn geisoleerd.
Om eea te checken heb ik de lamp gedemonteerd en boven de gipsplaten/zachtboard/agnesplaat? tocht het ook mooi dus daar zit een holle ruimte.

Weet iemand of je dit soort ruimtes kunt naisoleren met mbv Supafill of cellulose oid en of de bekende spelers in de markt dit ook doen?

Foto's ter illustratie; jullie zien dat het zonde zou zijn alles open te breken.

Afbeeldingslocatie: https://img.onl/anX5Bh
Afbeeldingslocatie: https://img.onl/gsfMJ9
Afbeeldingslocatie: https://img.onl/9lqdl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lensent schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:25:
Onze jaren 70 huis heeft een achteraf aangebrachte dakkapel (wanneer dat is gedaan geen idee) en het geheel is zorgvuldig en netjes afgewerkt.

Nu in de winter (we wonen er nu een jaar) merken we dat de wangen van de dakkapel en het plafond niet zijn geisoleerd.
Om eea te checken heb ik de lamp gedemonteerd en boven de gipsplaten/zachtboard/agnesplaat? tocht het ook mooi dus daar zit een holle ruimte.

Weet iemand of je dit soort ruimtes kunt naisoleren met mbv Supafill of cellulose oid en of de bekende spelers in de markt dit ook doen?

Foto's ter illustratie; jullie zien dat het zonde zou zijn alles open te breken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De enige manier om te weten wat je kan doen is de boel open maken of hele goede tekeningen hebben. vol spuiten is zelde een goed idee omdat het een damp dicht dak is en je dus een klimaat folie of ventilatie+ dampremmer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 18:02

Freakie1NL

Grote Baas

Mocht je overigens zachtboard hebben, gewoon de boel er uitslopen en dat levensgevaarlijke spul weggooien.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je de binnenkant niet wilt openbreken, ga je op je dak moeten kruipen, om daar isolatie (pir) te bevestigen.

Ligt er maar aan wat je verkiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20
Als je de lamp hebt weg gehaald op de foto's, zit je niet in je dakkapel maar je normale schuine dak toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Eens met de opmerking over zachtboard.

Om antwoord te geven op de vraag: een van de spouwmuurisolatiebedrijven die ik op bezoek had die isoleerden ook daken na met de EPS korrels (folie spannen waar het achter geblazen kon worden, want je moet natuurlijk wel voldoende isolatiedikte realiseren t/m dakbeschot).

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 09-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Rukapul schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:04:
Eens met de opmerking over zachtboard.

Om antwoord te geven op de vraag: een van de spouwmuurisolatiebedrijven die ik op bezoek had die isoleerden ook daken na met de EPS korrels (folie spannen waar het achter geblazen kon worden, want je moet natuurlijk wel voldoende isolatiedikte realiseren t/m dakbeschot).
Welke club was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
hammy87 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:03:
Als je de lamp hebt weg gehaald op de foto's, zit je niet in je dakkapel maar je normale schuine dak toch?
True, mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 15:26
Ik denk dat er vrij weinig op zit en dat je toch van binnenuit moet werken en dus je plafond zult moeten demonteren.

van buiten isoleren wordt namelijk ook een hele operatie:

bij een pannendak moeten de pannen + panlatten eraf, constructie verdikken, panlatten opnieuw plaatsen en pannen er weer op. je krijgt dan echter in t geval van een 2 kapper een andere dakhoogte dan je buren.
Pagina: 1