Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 07:45
Ik ben in onderhandelingen over een contract, en ik ben benieuwd wat voor vragen zijn goed om te stellen over een aanbod? Men praat over equity in het uitzicht, maar daar wil ik dus al meer over weten.

Hoe pak je een salaris onderhandeling aan als je in je aanbod een 10% naar beneden gaat? Wat zijn belangrijke andere onderdelen van salaris onderhandeling?

[ Voor 21% gewijzigd door Martindo op 09-12-2021 15:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Equity is gewoon salaris in de vorm van aandelen. Dat zijn over het algemeen of opties of RSU's. Daar kan je denk ik online genoeg over vinden.

Er zit wat meer risico in, maar zeker lange termijn kán het ook super interessant zijn omdat het bedrijf misschien in waarde zal groeien.

Hoe zwaar je dat wil mee laten wegen is aan jou. Laat ze een interessant voorstel doen. Afhankelijk van het bedrijf is het soms makkelijker om meer equity te krijgen of meer salaris.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 07:45
Een ander vraagstuk wat er nog in zit, is het feit dat er geen pensioenplan wordt aangeboden. Dus daar zou ik zelf ook nog wat voor moeten regelen, betekent dat ik en iets in salaris naar beneden ga, en dus ook daar geld in moet steken zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Martindo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:23:
Een ander vraagstuk wat er nog in zit, is het feit dat er geen pensioenplan wordt aangeboden. Dus daar zou ik zelf ook nog wat voor moeten regelen, betekent dat ik en iets in salaris naar beneden ga, en dus ook daar geld in moet steken zelf
Het verschilt een beetje, maar grof gezegd zou je bij een werkgever zonder pensioen zo'n 10-15% meer moeten verdienen, en dat dan in een lijfrentepot oid moeten gooien om ongeveer op het zelfde uit te komen.

Hoeveel je kunt inleggen omdat je baas dat niet voor je doet, dat zou je hier kunnen berekenen: https://www.belastingdien...entepremie-2016-en-daarna

Wat betreft Equity is het vooral verstandig om te kijken wat voor restricties er aan hangen. Bij welke broker word het gestald en hoe snel/gunstig/makkelijk kun je er weer vanaf komen.

[ Voor 10% gewijzigd door NESFreak op 09-12-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:36
Equity is natuurlijk fantastisch, maar je moet wel goed opletten.

* Wat voor type aandelen krijg je?
* Zijn er andere aandelen in omloop?

Hier zit soms een adder. Het komt bij start-ups wel voor dat een grote financier een pakket preferente aandelen koopt, die recht geven op een groot stockdividend als de zaken goed gaan. Dan denk je dat jouw personeelsaandelen door het dak knallen, maar vervolgens verwatert je belang enorm door het stockdividend dat aan de preferente aandeelhouder wordt uitgekeerd. Ook op andere manieren is het mogelijk dat de aandelen die zijn verkocht in een angel round of een series A/B/C het opwaartse potentieel van personeelsaandelen ernstig beperken.

* Hoe worden de personeelsaandelen of opties gewaardeerd en wanneer betaal je belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Martindo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:23:
Maar je krijgt ook equity; risicovoller maar kan ook (veel) meer opleveren. Beetje afhankelijk ook van de propositie van het bedrijf, de kans en wie / wat erachter zit.

Maar als je het wilt weten; vraag het gewoon. En niet alleen hoeveel equity, maar ook welke voorwaarden (de kleine lettertjes) er zijn. Dan kan je de rekensom maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Equity kan niet alleen achter blijven qua waardeontwikkeling, bij faillissement kan het ook waardeloos worden. Equity is een risico dat goed beoordeeld moet worden en sterk afhankelijk van bedrijf en omstandigheden.

Zo te zien ga je er in basissalaris op achteruit en verlies je pensioen inleg, zal de potentiële winst van equity genoeg zijn om dit te compenseren en kan je het risico inschatten en ben je bereid dit te accepteren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1