Tijdens mijn huidige verbouwing laat ik vloerverwarming aanleggen in de woonkamer, keuken, twee nieuw te realiseren kamers en de badkamer. Het idee is dat de vloerverwarming in al die ruimtes hoofdverwarming wordt. Nu wil de loodgieter de vloerverwarming in de badkamer op de welbekende 'retour van de radiator'-methode gaan aanleggen. Op zich vind ik het een prima plan om een radiator op de badkamer te houden, die moet immers bij voorkeur wat warmer dan de rest van het huis. Maar ik vraag me af of het niet beter is om dat onafhankelijk van het vvw-systeem te houden.
Mijn vermoeden is dat de loodgieter een te kleine verdeler heeft genomen voor de vloerverwarming (9 groepen terwijl er 100m2 aan hoofdverwarming aan komt) en dat op deze manier wil oplossen.
Als dit gewoon fatsoenlijk gaat werken wil ik me er niet te druk om maken, maar ik wil niet op termijn spijt krijgen van een makkelijke keuze op dit moment.
Als ik zoek vind ik uiteenlopende adviezen, van 'absoluut nooit doen' tot 'kan prima', maar te weinig uitleg en onderbouwing om zelf een goede mening te kunnen vormen.
Mijn vermoeden is dat de loodgieter een te kleine verdeler heeft genomen voor de vloerverwarming (9 groepen terwijl er 100m2 aan hoofdverwarming aan komt) en dat op deze manier wil oplossen.
Als dit gewoon fatsoenlijk gaat werken wil ik me er niet te druk om maken, maar ik wil niet op termijn spijt krijgen van een makkelijke keuze op dit moment.
Als ik zoek vind ik uiteenlopende adviezen, van 'absoluut nooit doen' tot 'kan prima', maar te weinig uitleg en onderbouwing om zelf een goede mening te kunnen vormen.
Ticking away, the moments that make up a dull day