Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:05
Google Assistent reageert vaak niet op ok google/hey google.

je kan die app instellen dat je zonder het te openen er tegen kan praten via de 'ok google' command, zo niet dan moet je in de app op de microfoon drukken.

Mijn probleem is dat hij zelden op de 'ok google' of 'hey google' command reageert terwijl ik de app wel juist heb ingesteld dat hij zonder de app te gebruiken moet reageren. Soms reageert hij er wel op maar meestal niet.

Of ik de app open heb staan of niet heeft geen effect, maar als ik op de microfoon druk in de app en dingen zeg dan hoort hij het wel perfect en doet het perfect.

Heb dit probleem ook op een andere telefoon (Xiaomi).

Het gekke is dus dat hij het heel soms wel doet (of ik hard of zacht praat, langzaam of snel, stille omgeving of lawaaierige omgeving maakt niets uit).

Telefoon: Samsung Galaxy S8
Telefoon: Xiaomi Mi 2

[ Voor 3% gewijzigd door mugenmarco op 09-12-2021 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
Op welk apparaat is dit? Met welke versie van Android?

Eerste wat in mijn hoofd schiet is batterij besparing of diepe slaap mode voor de apps die aan staan die het probleem veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
swhnld schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:44:
Op welk apparaat is dit? Met welke versie van Android?

Eerste wat in mijn hoofd schiet is batterij besparing of diepe slaap mode voor de apps die aan staan die het probleem veroorzaken.
heb mijn topic aangepast.

Maar als het door batterij besparing of diepe slaap modus komt dan zou hij toch helemaal niet reageren? als ik bij wijze van 25 keer achter elkaar oke google zeg dan wil hij wel eens reageren, zou niet mogen als het daar aan ligt zou je denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
Gezien je het bij 2 totaal verschillende toestellen hebt, is het misschien goed om in het ervaringen topic te vragen of er meer mensen zijn met dit probleem?
[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie

Anders zou het iets met jou stemgeluid of uitspraak te maken kunnen hebben (jij bent de gemeenschappelijke deler dan).
Hier een filmpje op Youtube waar er de spot mee gedreven wordt, maar dat is meer de bevestiging dat dit een probleem is bij voice assistenten die beperkt zijn.
YouTube: Kripke using Siri on his iPhone - Funny
Mocht dit het zijn kun je testen door heel erg te oefenen met je stem en uitspraak, diepe stem of hoge stem opzetten, aardappel in je keel nabootsen.
Mocht dat niet helpen, heb je in ieder geval een grappig filmpje gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
swhnld schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:26:
Gezien je het bij 2 totaal verschillende toestellen hebt, is het misschien goed om in het ervaringen topic te vragen of er meer mensen zijn met dit probleem?
[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi A2] Ervaringen & Discussie

Anders zou het iets met jou stemgeluid of uitspraak te maken kunnen hebben (jij bent de gemeenschappelijke deler dan).
Hier een filmpje op Youtube waar er de spot mee gedreven wordt, maar dat is meer de bevestiging dat dit een probleem is bij voice assistenten die beperkt zijn.
YouTube: Kripke using Siri on his iPhone - Funny
Mocht dit het zijn kun je testen door heel erg te oefenen met je stem en uitspraak, diepe stem of hoge stem opzetten, aardappel in je keel nabootsen.
Mocht dat niet helpen, heb je in ieder geval een grappig filmpje gezien ;)
haha dat is apart, ik weet idd dat hij het soms wel doet als ik een hele zware stem op zet maar niet altijd. of dat ik oke google heeeeeeeeeeeeel langzaam zeg.