Notaris stuurt documenten naar verkeerd e-mailadres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFranXX
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-04-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over het volgende: wij zijn in het proces van het kopen van een nieuwbouwwoning en hebben vandaag een belangrijke mail ontvangen van de notaris. Deze mail bevat een concept van de leveringsakte, hypotheekakte en eindafrekening als directe bijlagen. Tot onze schrik zien wij dat dit mailtje, ongetwijfeld per abuis, ook naar een verkeerd e-mailadres is gestuurd.

Op het tijd van schrijven kunnen wij de notaris niet direct benaderen, dit zullen wij dus morgenvroeg direct doen. Echter vroegen wij ons af of we nog verdere actie moeten ondernemen en in hoeverre we ons zorgen moeten maken. Het gaat namelijk om nagenoeg alle relavente persoonsgegevens van mijn partner en ik.

Ik hoop op jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De Notaris zal, volgens de AVG, dit data-lek sowieso moeten melden bij de AP.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFranXX
Janoz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:52:
De Notaris zal, volgens de AVG, dit data-lek sowieso moeten melden bij de AP.
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Moeten wij ook een dergelijke melding maken, of is dit echt iets wat alleen het bedrijf, in dit geval de notaris, moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou ik mijn vriendin moeten vragen morgen, die ligt al op bed. Maar ik zou sowieso morgen een opmerking maken alla 'Ik neem aan dat jullie dit zo ook bij de AP gaan melden'

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:29
Dat moeten zij melden, jij als "ontvanger" kan alleen een klacht indienen. Sowieso horen ze dit soort belangrijke documenten met jouw gegevens niet in normale mail te delen, dat moet op een meer veilige manier. In andere woorden, daar mag je professioneel heel pissig over worden, maar ik vrees dat je er verder weinig aan kunt doen of uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFranXX
Janoz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:58:
Zou ik mijn vriendin moeten vragen morgen, die ligt al op bed. Maar ik zou sowieso morgen een opmerking maken alla 'Ik neem aan dat jullie dit zo ook bij de AP gaan melden'
Die opmerking zullen we zeker even maken als de notaris daar zelf niet over begint, dank voor het advies tot zo ver!
Zebby schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:00:
Dat moeten zij melden, jij als "ontvanger" kan alleen een klacht indienen. Sowieso horen ze dit soort belangrijke documenten met jouw gegevens niet in normale mail te delen, dat moet op een meer veilige manier. In andere woorden, daar mag je professioneel heel pissig over worden, maar ik vrees dat je er verder weinig aan kunt doen of uit kan halen.
Een klacht indienen zullen we zeker doen, we vinden het namelijk erg kwalijk.
Pagina: 1