V10a 5ghz probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:58
Ik probeer wat Nooie smartplugs te installeren, maar die doen het schijnbaar alleen met een 2.4ghz netwerk. Mijn V10a van KPN zend 5/2.4ghz beide uit, maar de plugs zijn niet "smart" genoeg om het 2.4ghz signaal op te pikken. Nu las ik dat het voor dit modem ook niet meer mogelijk is om beide signalen via een apart netwerk te laten lopen.

Als ik dit accespoint koop zou het volgens het KPN forum moeten lukken. Hoe sluit ik dit gevaarte aan? Gewoon een ethernetkabel tussen het accespoint en het modem? Loopt alle WiFi vervolgens via het accespoint? Want ik wil de 5ghz behouden voor apparaten zoals laptops en mobiele telefoons.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Waarom werkt het niet?
Zit je 2.4 netwerk bv op kanaal 13? of zet bands steering eens uit?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Heb hem op kanaal 11. Bandsteering aan/uit zetten is niet mogelijk met de V10a.

https://i.imgur.com/2i2aczA.png

[ Voor 18% gewijzigd door boostie op 08-12-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Tijdelijk 5GHz uitzetten wel nog wel eens helpen. Als ze dan eenmaal gekoppeld zijn op 2.4GHz kun je de 5GHz weer aanzetten en blijft het vaak gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Ook die mogelijkheid is er niet.

[ Voor 3% gewijzigd door boostie op 09-12-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

boostie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:18:
...Als ik dit accespoint koop zou het volgens het KPN forum moeten lukken...
Doe dat maar niet. Het lijkt alsof je met een kleine investering je setup aan de praat kunt krijgen maar het resultaat zal kwalitatief uitermate teleurstellend zijn. Je totale bandbreedte wordt sowieso beperkt door de 100 Mb/s poorten op dat ding en de link-rates zullen niet veel verder komen dan 52 Mb/s. Reken op een maximale doorvoer van ongeveer 10 Mb/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Is er een beter alternatief voor een soortgelijke prijs?

Via het gastennetwerk krijg ik de plug wel verbonden, maar het is dusdanig traag (1> minuut of zelfs geen actie) dat het geen oplossing te noemen is. Ik neem aan dat @Brahiewahiewa dit bedoelde als ik het accespoint zou aansluiten.

[ Voor 80% gewijzigd door boostie op 09-12-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

boostie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:39:
Is er een beter alternatief voor een soortgelijke prijs?

Via het gastennetwerk krijg ik de plug wel verbonden, maar het is dusdanig traag (1> minuut of zelfs geen actie) dat het geen oplossing te noemen is. Ik neem aan dat @Brahiewahiewa dit bedoelde als ik het accespoint zou aansluiten.
Het grootste probleem zit 'm in het feit dat die Nooie smartplugs alleen 2,4 GHz ondersteunen.
Als er een mogelijkheid is om ze om te ruilen, zou 'k dat in eerste instantie doen.
Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen of smartplugs die 5 GHz ondersteunen, binnen jouw budget vallen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zou eerder zigbee dan gebruiken :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Ik heb ze al een jaar en het grappige is dat 1 sinds het begin gebruikt wordt en ik daar totaal geen problemen mee heb. Werkt naadloos met Google Home en reageert instant op commando's. Heb het vermoeden dat deze zo goed werkt omdat hij voor de update, die bandsteering onmogelijk maakte, is geïnstalleerd.

Doe het voorlopig wel op de "domme"' manier en hopen dat KPN snel het splitsen van 2.4/5ghz netwerken weer mogelijk maakt. Hier staat dat het in de pijpleiding zit in ieder geval.
Pagina: 1