Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 19:07

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe behuizing voor mijn nieuwe build.

Wat is je budget?
ca 100-150 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een voorkeur voor een merk. Ik heb de fans, psu en cpukoeler van Be Quiet zou wel leuk zijn als ik ook een bijpassende case zou hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nav RTX 3080 Game systeem ben ik gisteren begonnen om mijn nieuwe pc in elkaar te zetten omdat ik eindelijk de LGA1700 bracket had ontvangen. Ik had de cpu koeler (Be Quiet Dark Rock Pro 4) gemonteerd en wilde het moederbord in de behuizing gaan schroeven (Lian Li O11 Dynamic). Terwijl ik daar mee bezig was zag ik dat de cpu koeler tot buiten de case uitstak, waardoor het zijpaneel niet geplaatst zou kunnen worden. Ik ben boxed koelers gewend en had er niet bij stilgestaan dan dit wel eens een probleem zou kunnen zijn |:(.

Vanwege de plek waar de pc moet komen wilde ik graag een relatief lage maar brede case waarbij de voeding niet onder/boven het moederbord zit maar er naast. Ik was bij het uitzoeken van de case erg gecharmeerd door het strakke uiterlijk van de O11 Dyynamic. Maar goed die past niet en zal dus terug moeten.

Ik ben dus op zoek naar een redelijk vierkante case (compartmentalised/dual chamber?) waar het volgende in moet passen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-12900K Boxed€ 699,-€ 699,-
1MoederbordenASUS PRIME Z690-P WIFI D4€ 276,-€ 276,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
2Ventilatorenbe quiet! Light Wings 120mm PWM Triple Pack€ 59,89€ 119,78
1Geheugen internKingston Fury Renegade RGB KF436C16RB1AK2/32€ 162,90€ 162,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 850W€ 154,50€ 154,50
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 314,90€ 314,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ nvt

Hoogte cpu koeler 162,8mm
Lengte gpu 285mm
Lengte psu 170mm

Via de pricewatch ben ik ik op de volgende cases uitgekomen:

pricewatch: Corsair Crystal 680X RGB Zwart
Deze case wordt voor zover ik heb kunnen vinden goed beoordeeld op de bouwkwaliteit maar is de airflow/koeling een stuk slechter dan gemiddeld. Ook de prijs wordt (in oudere reviews) genoemd als minpunt, maar dat lijkt door prijsdalingen minder aan de orde te zijn.
max lengte gpu 330mm
max hoogte cpu koeler 180mm
max voeding lengte 225mm

pricewatch: Kolink Unity Code X
Deze case lijkt vrij nieuw te zijn. Het merk zegt me niets, is dit een merk wat al langer ervaring heeft met cases bouwen? Ik heb maar weinig reviews kunnen vinden van deze case.
max lengte gpu 400mm
max hoogte cpu koeler 165mm
max voeding lengte 200mm

pricewatch: Lian Li O11 Air Mini Zwart
De airflow/koeling lijkt vrij goed te zijn voor de CPU maar voor de GPU vrij slecht. Deze case lijkt nog niet te koop in Nederland (mogelijk vertraagd door wijzigingen in de productie). Ik heb niets kunnen vinden over wanneer deze case beschikbaar gaat zijn.
max lengte gpu 362mm
max hoogte cpu koeler 170mm
max voeding lengte 200mm

Mijn vraag is als volgt; Zijn dit inderdaad de enige 3 cases of zie ik er een of meerdere over het hoofd en wat is jullie mening over deze cases. En ook belangrijk gaat alles passen :+

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:39
Meshify 2?
Of als je Bq wilt 500dx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dank voor je reactie.

De 500DX vind ik een mooie kast maar deze is net als de Meshify 2 een relatief smal en hoog model waarbij de voeding onder het moederbord geplaatst wordt. Ik ben op zoek naar een relatief breed en laag model waarbij de voeding in een apart compartiment naast het moederbord geplaatst wordt.

Ik kwam ook deze nog tegen in de pricewatch: pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RfLZ3LVE7CFUX_irI3hQjoDF0k=/fit-in/656x/filters:strip_exif()/i/1370871203.png?f=imagenormal
Dit is al een wat oudere case (2013) en dat is ook wel aan het design te zien vind ik (3,5" bays aan de voorkant). Ik ben niet zo'n fan van het feit dat het ruitje van kunststof is en niet van glas.

Verder heb ik nog een aantal clones gevonden van de O11 Dynamic:
Metallicgear Neo Qube (CPU koeler past niet)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0232/4705/products/11_NEO_Qube_Black_Front_Left_Build_400x.jpg

Tecware VXR (CPU koeler past niet)
Afbeeldingslocatie: https://www.ect.my/image/ectmy/image/cache/data/all_product_images/product-8087/tecware-vxr-tg-premium-atx-gaming-case-occasin-1903-01-F1536046_1-406x463.jpg

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandaahl666
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 23:53
Of een andere koeler?

Ik liep tegen exact hetzelfde aan, maar dan nog net ff gemener. Ik had namelijk wel gekeken of het zou moeten passen, en volgens de specs zou dat moeten kunnen. Een scythe ninja 5 in lian Li O11 dynamic. Maar het scheelde net een paar mm waardoor het glazen paneel mooi op spanning kwam op de punten van de heatpipes van de koeler. Dat hebben we dus maar niet gedaan en ik ben uiteindelijk voor een closed loop waterkoeling gegaan. De arctic liquid freezer II 360, omdat ook ik verder wel blij was, en ben, met de kast.

Er zijn gewoon weinig moderne dual chamber kasten die er ook nog een beetje uitzien. De rad en fans van de waterkoeling kun je overigens relatief onzichtbaar wegwerken door het te installeren aan de zijkant, wat precies op maat is daarvoor, net zoals op t plaatje van de metallicgear hierboven.

Bijkomende bonus is dat de warmte van de gpu niet opgesloten wordt onder een enorme tower koeler omdat ie kastvullend is. Dat scheelde bij mijn RX6800XT MB zo 15-20 graden, en ja dat lees je echt goed.

Als je dan je triple pack fans bovenin monteert als outtake en je rad fans als intake aan de buitenkant voor je rad (push) dan heb je volgens mij een mooie cleane build die ook nog goed koelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vandaahl666 op 09-12-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik weet dat het risico op lekkage minimaal is met zo'n closed loop systeem maar ik durfde het toch niet aan. Ik zag dat er open gewerkte ruitjes verkrijgbaar zijn voor de 680X
Afbeeldingslocatie: https://content.invisioncic.com/p313717/monthly_2021_07/2092820945_Corsair680Xfrontpanelcomparison.thumb.PNG.302d9c4f7ee410f70d94e61452f701b1.PNG

Aangezien ik eigenlijk niet langer wilde wachten dus ik heb de knoop maar doorgehakt en een 680X besteld. Ik heb in elk geval fans voldoende en mocht het nodig zijn dan kan ik altijd nog een setje open ruitjes bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Hij staat nog niet in de pricewatch maar de Lian-Li O11 Dynamic EVO is inmiddels aangekondigd.

https://lian-li.com/product/o11-dynamic-evo/
CPU HEIGHT CLEARANCE 167 mm
Hiermee zou je met de Dark Rock Pro 4 4,2mm speling hebben.

Voor mij (helaas) niet meer relevant omdat ik de 680X inmiddels in gebruik heb (en de opengewerkte ruitjes zijn inmiddels onderweg).

[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 19-12-2021 17:37 ]

Pagina: 1