Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe behuizing voor mijn nieuwe build.
Wat is je budget?
ca 100-150 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een voorkeur voor een merk. Ik heb de fans, psu en cpukoeler van Be Quiet zou wel leuk zijn als ik ook een bijpassende case zou hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nav RTX 3080 Game systeem ben ik gisteren begonnen om mijn nieuwe pc in elkaar te zetten omdat ik eindelijk de LGA1700 bracket had ontvangen. Ik had de cpu koeler (Be Quiet Dark Rock Pro 4) gemonteerd en wilde het moederbord in de behuizing gaan schroeven (Lian Li O11 Dynamic). Terwijl ik daar mee bezig was zag ik dat de cpu koeler tot buiten de case uitstak, waardoor het zijpaneel niet geplaatst zou kunnen worden. Ik ben boxed koelers gewend en had er niet bij stilgestaan dan dit wel eens een probleem zou kunnen zijn
.
Vanwege de plek waar de pc moet komen wilde ik graag een relatief lage maar brede case waarbij de voeding niet onder/boven het moederbord zit maar er naast. Ik was bij het uitzoeken van de case erg gecharmeerd door het strakke uiterlijk van de O11 Dyynamic. Maar goed die past niet en zal dus terug moeten.
Ik ben dus op zoek naar een redelijk vierkante case (compartmentalised/dual chamber?) waar het volgende in moet passen:
Hoogte cpu koeler 162,8mm
Lengte gpu 285mm
Lengte psu 170mm
Via de pricewatch ben ik ik op de volgende cases uitgekomen:
pricewatch: Corsair Crystal 680X RGB Zwart
Deze case wordt voor zover ik heb kunnen vinden goed beoordeeld op de bouwkwaliteit maar is de airflow/koeling een stuk slechter dan gemiddeld. Ook de prijs wordt (in oudere reviews) genoemd als minpunt, maar dat lijkt door prijsdalingen minder aan de orde te zijn.
max lengte gpu 330mm
max hoogte cpu koeler 180mm
max voeding lengte 225mm
pricewatch: Kolink Unity Code X
Deze case lijkt vrij nieuw te zijn. Het merk zegt me niets, is dit een merk wat al langer ervaring heeft met cases bouwen? Ik heb maar weinig reviews kunnen vinden van deze case.
max lengte gpu 400mm
max hoogte cpu koeler 165mm
max voeding lengte 200mm
pricewatch: Lian Li O11 Air Mini Zwart
De airflow/koeling lijkt vrij goed te zijn voor de CPU maar voor de GPU vrij slecht. Deze case lijkt nog niet te koop in Nederland (mogelijk vertraagd door wijzigingen in de productie). Ik heb niets kunnen vinden over wanneer deze case beschikbaar gaat zijn.
max lengte gpu 362mm
max hoogte cpu koeler 170mm
max voeding lengte 200mm
Mijn vraag is als volgt; Zijn dit inderdaad de enige 3 cases of zie ik er een of meerdere over het hoofd en wat is jullie mening over deze cases. En ook belangrijk gaat alles passen
Ik zoek een nieuwe behuizing voor mijn nieuwe build.
Wat is je budget?
ca 100-150 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een voorkeur voor een merk. Ik heb de fans, psu en cpukoeler van Be Quiet zou wel leuk zijn als ik ook een bijpassende case zou hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nav RTX 3080 Game systeem ben ik gisteren begonnen om mijn nieuwe pc in elkaar te zetten omdat ik eindelijk de LGA1700 bracket had ontvangen. Ik had de cpu koeler (Be Quiet Dark Rock Pro 4) gemonteerd en wilde het moederbord in de behuizing gaan schroeven (Lian Li O11 Dynamic). Terwijl ik daar mee bezig was zag ik dat de cpu koeler tot buiten de case uitstak, waardoor het zijpaneel niet geplaatst zou kunnen worden. Ik ben boxed koelers gewend en had er niet bij stilgestaan dan dit wel eens een probleem zou kunnen zijn

Vanwege de plek waar de pc moet komen wilde ik graag een relatief lage maar brede case waarbij de voeding niet onder/boven het moederbord zit maar er naast. Ik was bij het uitzoeken van de case erg gecharmeerd door het strakke uiterlijk van de O11 Dyynamic. Maar goed die past niet en zal dus terug moeten.
Ik ben dus op zoek naar een redelijk vierkante case (compartmentalised/dual chamber?) waar het volgende in moet passen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-12900K Boxed | € 699,- | € 699,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690-P WIFI D4 | € 276,- | € 276,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
2 | Ventilatoren | be quiet! Light Wings 120mm PWM Triple Pack | € 59,89 | € 119,78 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade RGB KF436C16RB1AK2/32 | € 162,90 | € 162,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 154,50 | € 154,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 314,90 | € 314,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € nvt |
Hoogte cpu koeler 162,8mm
Lengte gpu 285mm
Lengte psu 170mm
Via de pricewatch ben ik ik op de volgende cases uitgekomen:
pricewatch: Corsair Crystal 680X RGB Zwart
Deze case wordt voor zover ik heb kunnen vinden goed beoordeeld op de bouwkwaliteit maar is de airflow/koeling een stuk slechter dan gemiddeld. Ook de prijs wordt (in oudere reviews) genoemd als minpunt, maar dat lijkt door prijsdalingen minder aan de orde te zijn.
max lengte gpu 330mm
max hoogte cpu koeler 180mm
max voeding lengte 225mm
pricewatch: Kolink Unity Code X
Deze case lijkt vrij nieuw te zijn. Het merk zegt me niets, is dit een merk wat al langer ervaring heeft met cases bouwen? Ik heb maar weinig reviews kunnen vinden van deze case.
max lengte gpu 400mm
max hoogte cpu koeler 165mm
max voeding lengte 200mm
pricewatch: Lian Li O11 Air Mini Zwart
De airflow/koeling lijkt vrij goed te zijn voor de CPU maar voor de GPU vrij slecht. Deze case lijkt nog niet te koop in Nederland (mogelijk vertraagd door wijzigingen in de productie). Ik heb niets kunnen vinden over wanneer deze case beschikbaar gaat zijn.
max lengte gpu 362mm
max hoogte cpu koeler 170mm
max voeding lengte 200mm
Mijn vraag is als volgt; Zijn dit inderdaad de enige 3 cases of zie ik er een of meerdere over het hoofd en wat is jullie mening over deze cases. En ook belangrijk gaat alles passen
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn