Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Als je op digicam sites kijkt vind je veel add-on lenzen Echter in NL ben ik ze nog niet tegengekomen buiten de standaard 2x ,3x en wide angle lens(voor mijn CP880).
Het gaat mij eigenlijk om de teleconverters en dan meer dan 3x...

Deze leek me wel wat:
http://www.eagleeyeuk.com/Products/OpticZoom_5x_Telephoto_Lens.htm

Hier nog een shop met leuke spullen:
http://www.ckcpower.com/monoculars.htm

Mijn vraag eigenlijk heeft iemand ervaring met dit soort lenzen?... (Eventueel toelichten met een vergelijkings foto, met en zonder lens)

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik heb zo'n lens van CKCpower, die Kenko 8x32 voor een Nikon Coolpix 900. Werkt prima, is alleen een beetje een enorm ding aan je camera maar dat is logisch. Het verschil is werkelijk enorm (kun je ook wel zien op die site van CKCpower of bij Steves digicams); alleen even wennen dat je ineens weer aan een lens moet gaan draaien.

Een statief begint bij dit soort lenzen wel handig te worden, of je moet je arm ergens goed op kunnen steunen.

Ik kan nu even geen vergelijkingsfoto's maken want m'n camera is kapot :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van Raynox zijn er ook heel veel verschillende lenzen voor allerlei soorten digicams.

De importeur van Raynox is Cim Agencies, onder de knop informatie hebben ze een dealerlijstje.

Een voorbeeld van een dealer heb je hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ja die Kenko die had ik ook gezien, lijkt me ook een fraai ding... maar qua scherpte is hij ook goed?

En Raynox, jammer dat ze "maar" een 1.8x hebben, daarintegen is die natuurlijk wel goedkoper, verder duidelijke site, die wide angle lens lijkt me ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op dinsdag 21 augustus 2001 21:36 schreef TeleManiac het volgende:

Een voorbeeld van een dealer heb je hier. :P
ROFL wat een bedrijf, plaatjes direct gejat van dpreview enzo :P

[Edit] Vergat nog ff te melden dat de url van de site ook redelijk bagger is eigenlijk :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:55
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:07 schreef Redje het volgende:
Ja die Kenko die had ik ook gezien, lijkt me ook een fraai ding... maar qua scherpte is hij ook goed?
Ja daar is echt niets op aan te merken. Bij Steves digicams en op de pagina van CKCpower zelf staan ook nog voorbeeldfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader vertelde me gisteren dat de lens van mijn Olympus C-2100UZ een standaardmaat was (49mm)
Je kan dus voor heel wat minder geld een extra lens kopen omdat het 'normaal' is.
Ik heb nu een geel filter liggen, maar daar kan je niet zo gek veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 10:40 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Mijn vader vertelde me gisteren dat de lens van mijn Olympus C-2100UZ een standaardmaat was (49mm)
Je kan dus voor heel wat minder geld een extra lens kopen omdat het 'normaal' is.
Als je filters nodig hebt, kan je idd standaard filters gebruiken. Zo heeft mij F505 een 52mm schroefvitting. Daar passen mijn B&W UV-filter en m'n Hoya Pola-filter perfect op.
Voor lenzen wordt het misschien een ander verhaal. De schroefvitting mag dan wel hetzelfde zijn, maar je loopt het risico dat je vignettering krijgt; dat loop je met een speciaal voor de camera ontworpen voorzet-lens niet.
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen!
Ik heb nu een geel filter liggen, maar daar kan je niet zo gek veel mee.
Is idd niet zo'n interessant filter; met photoshop heb je achteraf meer mogelijkheden. Een polarisatie filter (lineair is voldoende; circulair is duurder en voegt bij een digicam nix extras toe) is veel interessanter. Moet je zeker eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Iemand die weet of er ook (polarisatie)filters / voorzetlenzen voor de ixus verkrijgaar zijn toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 21:19 schreef Martijn02 het volgende:
Iemand die weet of er ook (polarisatie)filters / voorzetlenzen voor de ixus verkrijgaar zijn toevallig ?
Waar wou je die op zetten? Niet dus...
Je zult toch echt een soort schroefvitting nodig hebben waar je de lenzen/filters op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Nouja, er moet toch iets te verzinnen zijn dat je ze over de lens heenschuift of -klemt? is er niemand die zoiets bedacht heeft? met een rubber randje is dat toch best mogelijk?

Alleen valt het er dan af als je het ding uitzet, dan schuift de lens namelijk in...
Pagina: 1