Bij deze had ik graag hulp gekregen met het oplossen van mijn computer probleem.
Mijn probleem is dat mijn PC herstart als ik GTA5 wil spelen en het ook al gebeurd is bij F1 2021 en zelfs ook bij het bekijken van youtube. Bij deze laatste is het nog maar 1X gebeurd.
Pc laad GTA5 zonder probleem tot het ogenblik dat ik de keuze moet maken tussen online spelen of story mode. dan krijg ik enkele seconden later een zwart scherm en herstart de pc automatisch.
als ik dan mijn login scherm krijg een inlog krijg ik een zwart scherm en duurt het 1 - 2 minuten voordat ik iets kan doen. bij F1 2021 gebeurde het toen ik al een tijdje aan het spelen was.
Het uitvallen is begonnen na het vervangen van mijn moederbord en CPU.
tot 2 weken geleden het ik onderstaande configuratie
Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 moederbord met een Ryzen 5 1600 CPU
GPU is een radeon sapphire rx 580 8gb
2 X 8GB Ballistix geheugen 3000MHz
Voeding corsair RM550X
Wegens een CPU die stukgegaan is heb ik het moederbord, CPU en geheugen vervangen door onderstaande configuratie
Gigabyte B550 Aorus Elite V2 met een Ryzen 7 5800X CPU
2 X 8GB Ballistix 3200MHz geheugen
Voeding en GPU zijn hetzelfde.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het flikkeren van het scherm met de vorige setup ook enkele keren heb voorgehad.
Het rare is dat als ik de PC gebruik voor gewoon gebruik zoals email, word, surfen op internet. er helemaal geen problemen zijn.
Wat ik al getest heb:
Ram verwijderd en gebruik gemakt van 1X8 GB
GPU meerdere malen uitgehaald en terug in het systeem gestoken.
GTA 5 op lagere resolutie gezet en in window mode gezet.
probleem is dat ik geen ander systeem heb of iemand in de buurt heb om te testen dat het probleem de kaar zelf is en ook geen andere kaart heb.
Volgens mij zit het probleem ofwel bij de voeding ofwel bij de GPU, beide zijn toch al ongeveer 5 jar oud.
Door de huidige GPU prijzen zou ik zeker willen zijn wat het probleem is voor ik een nieuwe GPU kaart koop.
Alvast bedankt voor de hulp
Mijn probleem is dat mijn PC herstart als ik GTA5 wil spelen en het ook al gebeurd is bij F1 2021 en zelfs ook bij het bekijken van youtube. Bij deze laatste is het nog maar 1X gebeurd.
Pc laad GTA5 zonder probleem tot het ogenblik dat ik de keuze moet maken tussen online spelen of story mode. dan krijg ik enkele seconden later een zwart scherm en herstart de pc automatisch.
als ik dan mijn login scherm krijg een inlog krijg ik een zwart scherm en duurt het 1 - 2 minuten voordat ik iets kan doen. bij F1 2021 gebeurde het toen ik al een tijdje aan het spelen was.
Het uitvallen is begonnen na het vervangen van mijn moederbord en CPU.
tot 2 weken geleden het ik onderstaande configuratie
Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 moederbord met een Ryzen 5 1600 CPU
GPU is een radeon sapphire rx 580 8gb
2 X 8GB Ballistix geheugen 3000MHz
Voeding corsair RM550X
Wegens een CPU die stukgegaan is heb ik het moederbord, CPU en geheugen vervangen door onderstaande configuratie
Gigabyte B550 Aorus Elite V2 met een Ryzen 7 5800X CPU
2 X 8GB Ballistix 3200MHz geheugen
Voeding en GPU zijn hetzelfde.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het flikkeren van het scherm met de vorige setup ook enkele keren heb voorgehad.
Het rare is dat als ik de PC gebruik voor gewoon gebruik zoals email, word, surfen op internet. er helemaal geen problemen zijn.
Wat ik al getest heb:
Ram verwijderd en gebruik gemakt van 1X8 GB
GPU meerdere malen uitgehaald en terug in het systeem gestoken.
GTA 5 op lagere resolutie gezet en in window mode gezet.
probleem is dat ik geen ander systeem heb of iemand in de buurt heb om te testen dat het probleem de kaar zelf is en ook geen andere kaart heb.
Volgens mij zit het probleem ofwel bij de voeding ofwel bij de GPU, beide zijn toch al ongeveer 5 jar oud.
Door de huidige GPU prijzen zou ik zeker willen zijn wat het probleem is voor ik een nieuwe GPU kaart koop.
Alvast bedankt voor de hulp