Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is, maar ik had een vraag over het verschil tussen de Rabobank, ING en ABN AMRO op werkgebied en het liefst gebaseerd op ervaringen binnen de IT.

Ik wil namelijk bij de RaboBank aan de slag in de IT. Natuurlijk heb ik zelf ook mijn research gedaan, maar ik was benieuwd naar nieuwe input. Ik moet een pitch geven over waarom ik bij de Rabo aan de slag wil en niet bijvoorbeeld de ABN en de ING.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien kun je aftrappen met de research die je al gedaan hebt? Je vraag is nu nogal breed.

[ Voor 17% gewijzigd door kunnen op 08-12-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
kunnen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:55:
Misschien kun je aftrappen met de research die je al gedaan hebt? Je vraag is nu nogal breed.
Klopt, maar dat doe ik bewust. Ik heb bij anderen die ik ken het ook zo neergelegd en zo hoop ik ook verschillende antwoorden te krijgen. Zo kan ik zien of ik overlap zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:34
Helaas geen IT, maar wel kennis Rabo. Tips:
-coöperatie, samen iets bereiken dat verder gaat als alleen techniek;
-slogan, samen werken aan betere wereld;
-volgens mij is men enorm van zelfsturing, Agile etc etc.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Olivertwist278 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:54:
Ik wil namelijk bij de RaboBank aan de slag in de IT.
Dit impliceert dat zelf dus al redenen hebt om bij de Rabo te gaan werken, wat zijn die redenen en waarom voldoen die niet (of wel) voor je pitch? Edit: spuit 11 is te laat met zijn vraag.

Of is die reden "ik woon om de hoek" / "betaalt wel lekker" / "ik moet toch wat"? Noot: ik heb wel eens een antwoord gehoord op een vraag bij een sollicitatie waarvan ik dacht dat dat een beetje te eerlijk was, maar daaruit concludeerde de interviewers positief dat diegene lekker recht-door-zee was. :P

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 08-12-2021 17:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
bwerg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:01:
[...]

Dit impliceert dat zelf dus al redenen hebt om bij de Rabo te gaan werken, wat zijn die redenen en waarom voldoen die niet (of wel) voor je pitch? Edit: spuit 11 is te laat met zijn vraag.

Of is die reden "ik woon om de hoek" / "betaalt wel lekker" / "ik moet toch wat"? Noot: ik heb wel eens een antwoord gehoord op een vraag bij een sollicitatie waarvan ik dacht dat dat een beetje te eerlijk was, maar daaruit concludeerde de interviewers positief dat diegene lekker recht-door-zee was. :P
Heel simpel eigenlijk, ze hadden de juiste vacatures haha. Maar ik krijg nu dus de vraag waarom de Rabo en niet bijvoorbeeld ING of ABN. Dan komt niet zo goed over als ik zeg dat het alleen om de vacature ging en de reistijd van 15 minuten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

Lordy79

Vastberaden

Rabo onderscheidt zich als coöperatieve bank, minder snelle jongens mentaliteit en veel gericht op agrarische sector en hypotheekmarkt.

Verder, lees wat marketing praatjes van de Rabo.

Overigens ben ik grootzakelijk klant en hun IT is een puinhoop. Zeker het business banking... Kunnen ze beter buggy banking noemen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Maar wat was er dan 'juist' aan die vacature? Je wilt nu blijkbaar andersmans motivatie/ervaring gebruiken om te verklaren waarom *jij* voor de Rabobank gekozen hebt. Ik zou dat toch dichter bij mezelf zoeken. Je valt geheid door de mand als ze doorvragen over redenen waar jij niks mee hebt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:58
Het is boven al benoemd maar als (vrijwillig) ex-Rabo medewerker moet je vooral goed de historie van Rabo begrepen. Boerenleenbank met een coöperatieve instelling, door lokaal initiatieven te ondersteunen en als bank echt betrokken te zijn in de maatschappij in dorpen door sport en maatschappij (zorg initiatieven ) te ondersteunen.

Dat betekende dus ook lokale autonomie van elke bank met aparte bankvergunning per regio. Ook heeft Rabobank leden (je kan lid worden van de Rabobank). Dat is het grote verschil.

Dat hele model hebben ze onder die McKinsey directeur helemaal naar de knoppen geholpen door alles te centraliseren en op de kosten te gaan zitten door efficiënter te gaan werken. Nu kan je geen vestiging meer vinden en krijg je niemand meer lokaal te spreken maar het is wel lekker efficiënt.

Wat je zou kunnen zeggen dat je die combinatie interessant vindt, lokaal actief versus centraal opereren en efficiënt mee gaan met de bank van de toekomst.

Ook de onderwerpen: Duurzaam ondernemen in allerlei landen, agrarisch boeren op een goede manier en al dat soort marketing onzin kan je ook aanhalen.

Het ligt er een beetje aan waar je zit: Particulier, MKB of Grootzakelijk. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste pijlers binnen het bedrijf. Ze hebben ook andere onderdelen zoals Bijzonder beheer, KYC en beleggingen en tegenwoordig de COF (Centrale Ondersteuning Financieren) dat zijn centra ter ondersteuning van bovengenoemde units.

Vooral niet zeggen dat je komt omdat ze stiekem best aardig betalen (12 maanden, 13e maand, vakantiegeld en nog een EBB ( Employee Benefit Budget, extra maand dus in totaal 15 maanden) + een goed pensioen.

ING is vooral bezig met alle verantwoordelijk in de teams te leggen in de vorm van squads (zoek maar op squad model van McKinsey bij ING), dat is echt een puinbak.
ABN doet veel outsourcing naar derde partijen zoals TCS, Cap.
Rabo houd toch meer in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:08:
Maar wat was er dan 'juist' aan die vacature? Je wilt nu blijkbaar andersmans motivatie/ervaring gebruiken om te verklaren waarom *jij* voor de Rabobank gekozen hebt. Ik zou dat toch dichter bij mezelf zoeken. Je valt geheid door de mand als ze doorvragen over redenen waar jij niks mee hebt.
Dat zijn niet mijn beweegredenen. Ik ben op zoek naar de verschillen en overlappingen met wat ik al heb meegekregen. Maar bedankt voor de waarschuwing, zal het meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zonder aantoonbare inzet en "moeite" voor een topicstart is zo'n topic als deze een "handje omhoog houden" topic. Daar doen we echter niet aan en derhalve gaat het topic dicht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.