Computer deed het opeens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik had mijn computer 's morgens aan gezet en ging effe computeren voordat ik vandaag weg ging. Ik heb mijn computer gewoon aan laten staan, als gewoonlijk. Maar toen ik net de monitor aandeed, stond er "No Signal". Dus ik probeer dat ding te resetten, maar er gebeurde helemaal niets. Keek ik in mijn kast stonden er dus ledjes rood te branden (LED functie op MSI K7T Pro). Ik vond het wel vaag dat 1 ledje uit stond en de rest rood was. Ze moeten als de computer aanstaat rood OF groen zijn. Maar ik heb even gekeken wat het probleem kon zijn in het boekie. Als ik die 1e die uit stond nou even groen neem, dan staat dit er:

Initializing Video Interface
This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then, detect and initialize the video adapter.

oplossing of probleem staat er niet bij.

Als het 1e ledje even rood neem, dan staat dit er:

system power ON.
This will start BIOS Initialization.

oplossing of probleem:

System D-LED will hang here
The Processor might be damage or
not installed properly
Damage/Discharge Lithium Battery

Ik heb eigenlijk echt verder geen idee wat er aan de hand zou kunnen wezen. Aan mijn processor heb ik nooit gezeten, de videokaart heb ik effe goed schoongemaakt en het AGP slot uitgezogen. Als de batterij begint leeg te raken, dan krijg ik een seintje van PC Alert. Maar aangezien ik toch altijd veel problemen heb gehad met mijn 3D kaart, denk ik dat dit het enige is waar het probleem kan liggen. Maar misschien weten jullie wel iets anders.

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06
Heb je je videokaart al in een andere pc geprobeerd.
Ik heb dit ook een keer gehad.
Toen bleek de videokaart sluiting te veroorzaken/maken.

• frennek
Nee, ik heb hem nog niet in een andere computer geprobeerd. Maar dat kan nu ook niet, want ik heb niet zomaar een andere computer om hem te testen. Ik kan het aan mijn vader vragen of ik zijn computer ervoor kan gebruiken, maar als hij dus sluiting maakt, dan kan het zijn dat zijn mobo het begeeft en dan ben ik nog verder van huis.

• frennek
Nadat ik even de BIOS had gereset, deden alle ledjes het weer. Dus er is nu nog maar 1 probleem mogelijk:

Initializing Video Interface
This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then, detect and initialize the video adapter.\

Dus het lijkt erop dat ik mijn 3D kaart in een andere comp moet testen.

• frennek
Ik heb bij de buren mijn kaartje kunnen testen en daar deed hij het perfect, dus nu weet ik het echt niet meer. Misschien is gewoon het mobo over de zeik gegaan, omdat de ledjes ook vaag deden.

• frennek
Computer doet het nog steeds niet, dus ik breng hem vanavond weg. De LEDjes branden iedere keer weer anders, dus zo schiet het ook niet op. Hopelijk ligt het aan mijn mobo, omdat ik nog in de garantie zit en dan krijg ik dus de opvolger van de MSI K7T Pro :) . (Volgens mij was dat de MSI K7T Turbo).

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Op woensdag 22 augustus 2001 11:25 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Computer doet het nog steeds niet, dus ik breng hem vanavond weg. De LEDjes branden iedere keer weer anders, dus zo schiet het ook niet op. Hopelijk ligt het aan mijn mobo, omdat ik nog in de garantie zit en dan krijg ik dus de opvolger van de MSI K7T Pro :) . (Volgens mij was dat de MSI K7T Turbo).
Ik hoop 't voor je maar ik denk dat je gewoon een pro terug krijgt :(
Die dingen hebben ze nog wel op voorraad hoor.
Pagina: 1