Hallo allemaal, ik wil even een laatste check hebben of alles oke is en of jullie nog tips hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor werk (ontwikkelen software, virtual machines draaien) en gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum bedrag maar wil wel maximum performance t.o.v. de value.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua systeem niet, randapparatuur heb ik al. Ik heb deze monitor: LG UltraGear 34GN850-B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor in de systeemkast. (geen randapparatuur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, wel neig ik toch nog naar een ryzen processor ipv een intel. Intel heeft erg hoge verbruik (dus ook warmte) als ik me niet vergis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Later misschien, komende tijd niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een opzet gemaakt, als het goed is is dit systeem gewoon in orde. Toch zou ik nog feedback willen, eventueel als ik iets heb gemist.
Mijn lijst:
Alvast bedankt voor all feedback die er gaat komen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor werk (ontwikkelen software, virtual machines draaien) en gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum bedrag maar wil wel maximum performance t.o.v. de value.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua systeem niet, randapparatuur heb ik al. Ik heb deze monitor: LG UltraGear 34GN850-B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor in de systeemkast. (geen randapparatuur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, wel neig ik toch nog naar een ryzen processor ipv een intel. Intel heeft erg hoge verbruik (dus ook warmte) als ik me niet vergis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Later misschien, komende tijd niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een opzet gemaakt, als het goed is is dit systeem gewoon in orde. Toch zou ik nog feedback willen, eventueel als ik iets heb gemist.
Mijn lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 519,- | € 519,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 222,99 | € 222,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,91 | € 89,91 |
| 1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Totaal | € 1.966,62 | |||
- Processor: Ryzen omdat ik nog steeds denk dat dit de beste processor is
- Moederbord: omdat deze ook goed uit de review van tweakers kwam (heb trouwens geen wifi nodig)
- Kast: pure base 500dx heb ik eerder ook gebruikt en beviel me erg goed, airflow en ruimte
- Processorkoeler: be quiet dark rock pro 4 omdat deze gewoon goed is, twijfelde over AIO met de NZXT maar niet de moeite waard
- RAM: Enige waar ik RGB op wil, en op 3600 wil
- Voeding: Al in de voeding topic naar gevraagd, goede psu
- Ssd: 1tb voldoende, zelfde prestaties als de samsung 980pro (ja kon ook een kingston a2000 zijn)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G | € 2.499,- | € 2.499,- |
| Totaal | € 2.499,- | |||
Alvast bedankt voor all feedback die er gaat komen
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond