Goedendag mede Tweakers,
Ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te formuleren:
Op dit moment speel ik GTA V en Halo infinite. Tijdens het spelen heb ik met regelmaat last van screen frezes (het beeld blijft 0,2 sec staan).
De hardware en stofware die ik gebruik:
Windows 11
RTX 3080 Asus TUF
Ryzen 5600x
NVME 1tb van kingston
Crucial 32 gb ddr4 3600 (4 stick van 8 gb)
Corsair RM850x
Mijn monitor: gigabyte aorus fi27q-x
In de game settings heb ik van alles geprobeerd te tweaken (details bespaar ik jullie), helaas verhelpt dit het probleem niet.
Ik heb de temps gecheckt met MSI afterburner: De GPU blijft netjes op 57 graden en de CPU rond de 55, dit kan het probleem niet veroorzaken lijkt mij.
Ook GPU-Z geeft niets vreemds aan GPU Clock blijft stabiel op 1950 HMz.
Tenslotte heb ik MSI Afterburner gedraait terwijl ik een stukje game (GTA V). Tijdens deze opname hieronder heb ik meerdere screenfrezes. Mij valt op dat het tijden de freezes de GPU verbruik daalt, evenals het vermogen. Verder ben ik hier niet echt in thuis, dus bij deze een afbeelding.
Ik hoop dat jullie met tips komen
Alvast bedankt!
Ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te formuleren:
Op dit moment speel ik GTA V en Halo infinite. Tijdens het spelen heb ik met regelmaat last van screen frezes (het beeld blijft 0,2 sec staan).
De hardware en stofware die ik gebruik:
Windows 11
RTX 3080 Asus TUF
Ryzen 5600x
NVME 1tb van kingston
Crucial 32 gb ddr4 3600 (4 stick van 8 gb)
Corsair RM850x
Mijn monitor: gigabyte aorus fi27q-x
In de game settings heb ik van alles geprobeerd te tweaken (details bespaar ik jullie), helaas verhelpt dit het probleem niet.
Ik heb de temps gecheckt met MSI afterburner: De GPU blijft netjes op 57 graden en de CPU rond de 55, dit kan het probleem niet veroorzaken lijkt mij.
Ook GPU-Z geeft niets vreemds aan GPU Clock blijft stabiel op 1950 HMz.
Tenslotte heb ik MSI Afterburner gedraait terwijl ik een stukje game (GTA V). Tijdens deze opname hieronder heb ik meerdere screenfrezes. Mij valt op dat het tijden de freezes de GPU verbruik daalt, evenals het vermogen. Verder ben ik hier niet echt in thuis, dus bij deze een afbeelding.
Ik hoop dat jullie met tips komen
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/n3KqAr5flkzrfbplXzyAKS9I.jpg?f=fotoalbum_large)