Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-03-2022
Dit wordt misschien wat een lang verhaal,mijn excuses alvast ;)

Mijn zoon zijn pc (van net een jaar oud) weigert op te starten. De pc gaat wel aan,maar dat is het ook. Start niet door zeg maar.
Mijn broer heeft de pc al helemaal gecheckt en kon niks vinden. Eerst startte de pc netjes op bij mijn broer thuis, maar na een paar keer starten, startte de pc bij hem ook niet meer op.
Dus de pc naar een reparateur gebracht, ook hij kon het probleem helaas niet vinden. Het probleem heeft zich bij hem niet laten zien. Start elke x weer vrolijk op. Zoooo irritant.
We dachten dat het aan het scherm lag, ook al een nieuwe kabel bij gekocht.
Het beeldscherm is iets verouderd,maar nog super mooi en scherp. Zit zo'n stekker aan met van die vreemde pennetjes.
We kwamen per ongeluk ook even tegen de stekker aan en toen ging het scherm ook even op zwart.
Ook al een nieuwe stekkerdoos gekocht, met spanningsbescherming.
Mijn excuus dat ik niet alle benamingen goed weet |:(

Het is een gaming pc en is zelf in elkaar gezet door mijn broer. Hij heeft veel verstand van computers en ook de computer-reparateur zei dat de pc goed is gebouwd ;)
Dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Dit is zo vervelend om niet de exacte oorzaak te weten.
De pc zou vanmiddag weer naar de reparateur om evt een andere videokaart te proberen,helaas heeft hij een normale videokaart en geen gaming Videokaart te leen.

We hebben garantie op de onderdelen, de pc en de onderdelen zijn bij MeGekko gekocht.
Maar we kunnen wel steeds van alles er nieuw in zetten,maar dat krijgen we vast niet allemaal vergoedt.

Hoop dat iemand een antwoord heeft en als jullie nog vragen hebben qua merk of iets anders, brandt maar los.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Heb je wellicht een onderdelenlijst?

Het is sowieso een beetje gissen, wat bedoel je met niet-doorstarten, geeft hij helemaal geen beeld?

Wat mij betreft lijkt het op een PSU-issue overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door silverball op 08-12-2021 12:11 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Welke hardware en software heb je? Zonder die info is het voor ons ook gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCbIK3-A1mBUfoP6CmmUwrWSc_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1YtVS4py90A3wMhuVTVxKCH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de bon die ik heb kunnen vinden.
Ik zal nog even kijken welk beeldscherm het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6OG-slCScaDv_RILGh263wIbgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN4ktv8uGSzrN7UWake172Eh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het beeldscherm. Al iets verouderd maar wel een super mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
silverball schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:10:
Heb je wellicht een onderdelenlijst?

Het is sowieso een beetje gissen, wat bedoel je met niet-doorstarten, geeft hij helemaal geen beeld?

Wat mij betreft lijkt het op een PSU-issue overigens.
Nee geeft idd geen beeld. Scherm zegt ook: er is geen bron gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
corporalnl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:10:
Welke hardware en software heb je? Zonder die info is het voor ons ook gissen.
Zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
BIOS van het moederbord resetten.
Proberen met 1 geheugenmodule in slot A2.
Alle opslag los koppelen.
Alle USB los koppelen behalve het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je tegen "een stekker" tikt en het beeld gaat op zwart, dan heb je wel een uitdaging.

Ik zou adviseren om eerst eens de stekkers te noemen waarvoor ze gebruikt worden; een HDMI-stekkertje kan wel eens niet zo stevig zitten en als je daar aan "tikt / wringt", kan een monitor op zwart gaan.

Maar ja, tikje tegen de PSU-stekker en alles gaat op zwart, dan denk ik wel dat je eens heel kritisch moet kijken naar een kabelbreuk of een defecte PSU, bijvoorbeeld.

En wat ik ook mis (maar ik lees vast verkeerd): zijn alle gebruikte stopcontacten wel geaard. Dus niet alleen de WCD maar de hele keten naar de meterkast/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
MAX3400 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:28:
Als je tegen "een stekker" tikt en het beeld gaat op zwart, dan heb je wel een uitdaging.

Ik zou adviseren om eerst eens de stekkers te noemen waarvoor ze gebruikt worden; een HDMI-stekkertje kan wel eens niet zo stevig zitten en als je daar aan "tikt / wringt", kan een monitor op zwart gaan.

Maar ja, tikje tegen de PSU-stekker en alles gaat op zwart, dan denk ik wel dat je eens heel kritisch moet kijken naar een kabelbreuk of een defecte PSU, bijvoorbeeld.

En wat ik ook mis (maar ik lees vast verkeerd): zijn alle gebruikte stopcontacten wel geaard. Dus niet alleen de WCD maar de hele keten naar de meterkast/
Display Port -->HDMI kabel. Dat is overigens de nieuwe kabel. Eerst was het alleen de display Port kabel.
Stopcontacten en hele keten is geaard. Allemaal nieuw.

Ik heb de pc net geprobeerd op te starten en ja hoor, hij start op 8)7
Wel in het begin van het opstarten een paar verticale strepen in beeld. Eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Weet je wellicht wat je broer of de computerwinkel allemaal geprobeerd heeft, want op dit moment is er nog niets uitgesloten; waardoor suggesties geven nogal lastig is. Als je denkt dat de assemblage niet het probleem is (klinkt ook aannemelijk aangezien er twee mensen hebben gekeken) en er het e.e.a. aan tests gedaan zijn (?) moet er als volgende stap e.e.a. uitgewisseld worden.

Is er een optie om ergens een (zeker werkende) voeding of videokaart te proberen?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Annette_krist83 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:
[...]
Ik heb de pc net geprobeerd op te starten en ja hoor, hij start op 8)7
Wel in het begin van het opstarten een paar verticale strepen in beeld. Eventjes.
Dit lijkt mij een probleem met de videokaart, controleer of deze goed zit aangezloten op moederbord. Mogelijk keer los koppelen en opnieuw erin (miscchien zit er wat vuil in de PCI-E Slot)

Kijk ook of je een stresstest kan draaien op de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
Markozv schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:12:
[...]

Dit lijkt mij een probleem met de videokaart, controleer of deze goed zit aangezloten op moederbord. Mogelijk keer los koppelen en opnieuw erin (miscchien zit er wat vuil in de PCI-E Slot)

Kijk ook of je een stresstest kan draaien op de videokaart
Stress-test is door mijn broer en reparateur gedaan. Niks aan de hand.

Morgen gaan we de pc weer wegbrengen. En neem jullie tips mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
silverball schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:53:
Weet je wellicht wat je broer of de computerwinkel allemaal geprobeerd heeft, want op dit moment is er nog niets uitgesloten; waardoor suggesties geven nogal lastig is. Als je denkt dat de assemblage niet het probleem is (klinkt ook aannemelijk aangezien er twee mensen hebben gekeken) en er het e.e.a. aan tests gedaan zijn (?) moet er als volgende stap e.e.a. uitgewisseld worden.

Is er een optie om ergens een (zeker werkende) voeding of videokaart te proberen?
Er is inderdaad niks uitgesloten. Dat mijn broer en de reparateur het beide niet weten,maakt het er niet beter op.
Ik heb gelukkig hier wel wat tips gekregen die ik morgen ook bij de reparateur neer leg.
We willen wel van alles vervangen,maar het gaat mij ook een beetje om de garantie. Op alle onderdelen nog ruime garantie. Maar tot hoever gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annette_krist83
silverball schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:53:

De reparateur heeft een videokaart liggen die we gaan proberen. Geen gaming Videokaart maar dit zal ook wel kunnen om te testen.
Pagina: 1