Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Hallo,

Van de week wilde ik weer eens televisie kijken op zolder, maar tot mijn verbazing ging de televisie niet aan.
Dacht eerst dat er geen stroom op stond maar dat was wel het geval.

Het stand-by lampje brande ook niet, wat ik zeer raar vond omdat de tv stond wel degelijk was aangesloten op stroom.
Als ik de kabel aan de achterkant er half in stop hoor ik wel het standaard "geknetter".

Ik vind het best vreemd dat deze al kapot is gegaan, aangezien hij 4 jaar jong is. De televisie is ook het afgelopen jaar bijna niet gebruikt.

Mogelijkheid om deze nog te fixen? Of is deze echt dood? Had op google gelezen dat dit vaker voorkomt met deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 14:34
Kan het zijn dat deze stof heeft verzameld?

Heb wel vaker gezien dat er iets in de TV is opgehoopd en opeens geknetter uit komt.

Bij 1 vriend zelfs een fruitvliegje in de TV gevlogen en de TV ging in de rook, gewoon domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als de stekker erin doen geknetter geeft, dan zit het defect in de voeding. Ja, dat is repareerbaar, maar je moet zelf overwegen hoeveel je dat waard is. Je kunt kijken naar het vervangen van de voeding, of het repareren ervan. Voedingen voor televisies worden vaak op internetmarktplaatsen als Ebay aangeboden en daar zou ik dan zoeken naar de voeding. Even het typenummer van de voeding opzoeken en dan een beetje zoeken op het typenummer van zowel de voeding als de televisie leidt vaak wel tot treffers.

Als het vervangen van de voeding geen optie is, dan kun je kijken naar reparatie van de voeding. Voedingen zijn vaak uitstekend te repareren, maar, je werkt met sterkstroom en moet dan ook goed weten wat je doet om te voorkomen dat je jezelf elektrocuteert en te voorkomen dat je voeding brandgevaarlijk wordt. Vaak is de oplossing dan spotgoedkoop, maar het repareren kan best wel wat tijd kosten.

Eerste stap lijkt mij de televisie open te schroeven en het apparaat aan een visuele inspectie te onderwerpen. Als er geknetter te horen is, dan moeten er brandsporen te zien zijn, een eerste indicatie van wat er stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik gok dat er een paar elco`s op je PSU aan het lekken zijn. Is redelijk simpel te repareren als je om kan gaan met een soldeerbout.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik kan niks raars vinden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qedDBcHxaSmH1xHeFEADcrr_RPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUgWT8pI6J0iqNoupZmkaSSB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C_uXL6GXIpn0zX_RVzMxB7gBzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UQTWONySpr5sFJGhb7J9eGs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zie ook niets raars. Wat ik zou doen, is op de draden die van voeding naar moederbord gaan, met een multimeter kijken of er stroom op staat. Op die manier kun je in ieder geval vaststellen of het de voeding is, of dat het toch ergens anders ligt.

Als het de voeding zou zijn, dan wellicht overwegen de kleine elco's aan sterkstroomzijde los te solderen en vervangen.
Pagina: 1