Apple Watch 7 geeft meldingen niet door via Airpods

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
Sinds een kleine week heb ik een AW7. Aanvankelijk was het zo dat als ik iets op mijn iPhone/Airpods Pro luisterde dit in geval van een melding even gepauzeerd werd en dat ik de melding via mijn Airpods te horen kreeg. Dus bijvoorbeeld feedback op een workout.

Inmiddels is het zo dat dit geluid uit het horloge komt. Maar dat kan ik natuurlijk niet verstaan op de fiets, met mijn Airpods in mijn oren. Gisteren heb ik mijn Airpods eens handmatig met mijn Watch verbonden en toen werkte het weer even, maar vandaag weer niet. Kan er geen chocola van maken.

In principe wil ik ieder geluid dat mijn AW wil maken via mijn Airpods horen als ik die in heb. Lijkt me ook heel logisch dat het zo werkt. Iemand enig idee waarom dat niet meer werkt? En vooral hoe het op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Als je de AirPods verbonden hebt met je iPhone, hoor je inderdaad geen meldingen van je Watch via de AirPods.
Is ook logisch: je AirPods zijn immers verbonden met je iPhone en niet met je Watch.

Dus als je ieder geluid dat je Watch maakt wilt horen via je AirPods, moet je dus je AirPods iedere keer verbinden met je Watch en niet met je iPhone. ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Haga op 08-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phobophile
1. Nee, dat klopt niet. Airpods zijn tegelijk met iPhone en Watch verbonden. Kijk maar bij beide apparaten onder bluetooth.

2. Bovendien, werkt het bij een timer op de Watch wel goed: audio van de iPhone wordt gepauzeerd en alarm komt via airpods binnen.

3. Zoals ik al zei: eerst werkte het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Phobophile schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:33:
1. Nee, dat klopt niet. Airpods zijn tegelijk met iPhone en Watch verbonden. Kijk maar bij beide apparaten onder bluetooth.

Als ik iets luister op de iPhone met de AirPods, dan zie ik op de Watch wel de AirPods maar staat er bij die AirPods "Geen verbinding"

2. Bovendien, werkt het bij een timer op de Watch wel goed: audio van de iPhone wordt gepauzeerd en alarm komt via airpods binnen.

Als ik iets luister op de iPhone met de AirPods, dan kan ik een timer zetten op de Watch maar speelt de muziek in de AirPods gewoon door als de timer op de Watch "afgaat" en hoor ik ook niets van de timer in de AirPods.

3. Zoals ik al zei: eerst werkte het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Vreemd. Zie het kopje ‘Connect to your Airpods’.

https://support.apple.com/en-us/HT204218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 07:44
Hier precies hetzelfde issue als TS meldt. Eerst werkte het prima; Apple Watch gaf gesproken meldingen door aan Airpods (Spotify ging op pauze) en na de melding speelde de muziek verder. Nu geen melding meer van de Watch op de Airpods, terwijl ze WEL geconnect zijn met de Airpods (Bluetooth op Apple Watch geeft dit aan). Is ontstaan na de laatste update op de Watch naar mijn idee.
Ik heb het nog niet kunnen oplossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
Hier werkt het alarm dus wel zoals TS meldt: muziek via Spotify gaat op pauze, alarm (timer) melding komt over Airpods binnen. Na afsluiten speelt de muziek weer verder.

Echter lijkt het dus vanuit de Wok-out- en activiteitenapp niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Bazjuh schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:53:
Hier precies hetzelfde issue als TS meldt. Eerst werkte het prima; Apple Watch gaf gesproken meldingen door aan Airpods (Spotify ging op pauze) en na de melding speelde de muziek verder. Nu geen melding meer van de Watch op de Airpods, terwijl ze WEL geconnect zijn met de Airpods (Bluetooth op Apple Watch geeft dit aan). Is ontstaan na de laatste update op de Watch naar mijn idee.
Ik heb het nog niet kunnen oplossen :(
Bij mij zijn de AirPods Pro gelijktijdig verbonden met:

iPad Mini 6
Watch series 7
iPhone 8
MacBook

Toch spelen de AirPods Pro alleen meldingen af van het device waar ik op dat moment audio afspeel ( in welke vorm dan ook).

Dus als ik een video bekijk op Prime via mijn MacBook, dan ontvang ik geen meldingen van de overige devices terwijl de AirPods Pro wel met die devices zijn verbonden.

Start ik, terwijl ik die video bekijk, een YT-filmpje op de IPad, dan gaat het geluid direct over naar de IPad.

Volgens mij hoort dit ook zo te zijn.

Alleen zo maak je een naadloze overgang mogelijk van het ene device naar het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
Haga schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:18:
[...]

Bij mij zijn de AirPods Pro gelijktijdig verbonden met:

iPad Mini 6
Watch series 7
iPhone 8
MacBook

Toch spelen de AirPods Pro alleen meldingen af van het device waar ik op dat moment audio afspeel ( in welke vorm dan ook).

Dus als ik een video bekijk op Prime via mijn MacBook, dan ontvang ik geen meldingen van de overige devices terwijl de AirPods Pro wel met die devices zijn verbonden.

Start ik, terwijl ik die video bekijk, een YT-filmpje op de IPad, dan gaat het geluid direct over naar de IPad.

Volgens mij hoort dit ook zo te zijn.

Alleen zo maak je een naadloze overgang mogelijk van het ene device naar het andere.
Punt wat de TS ook maakt, is dat het wel eerder gewerkt heeft. Tijdens het wandelen luisteren naar Spotify via de iPhone over Airpods. Op Watch de work-out app aan staan en bij een km-melding of gehaalde acitiviteit, ging Spotify op pauze, kwam de gesproken melding over de Airpods en ging daarna de muziek weer verder.
Dat doet ie nu "ineens" (bij mij na een Watch-update) niet meer.
Terwijl ik net getest heb: Spotify op iPhone via Airpods. Alarm melding via Watch; muziek op pauze, alarmmelding op Airpods en muziek speelt weer verder. Zoals ie het eerder deed dus. Echter nu niet meer met de Workout- en/of Activiteiten app.

Bijzonder weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Net even geprobeerd:

Muziek via IPhone en timer op Watch gezet.

Als timer afgaat, speelt de muziek gewoon door en hoor ik de timer niet in de AirPods maar alleen via de Watch.

Zo hoort het volgens mij ook:

In deze situatie is de IPhone de “dominantere”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
Haga schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:24:
Net even geprobeerd:

Als timer afgaat, speelt de muziek gewoon door en hoor ik de timer niet in de AirPods maar alleen via de Watch.

Ja, ik heb je eerdere bericht ook gelezen; maar zo hoort het dus niet. Het heeft eerder gewoon gewerkt! Juist bij Apple is het fijn dat alles met elkaar communiceert. Je zou dit in ieder geval ergens moet kunnen instellen hoe je het hebben wil. Is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Haga schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:24:
Net even geprobeerd:

Het is niet logisch dat het zo zou horen. Een AW is een compleet persoonlijk device. Als ik in een gezelschap met mijn Airpods sta en mijn AW geeft een melding, ben ik in principe de persoon die de minste kans heeft er iets van te horen, mijn gehoor is immers beperkt door die Airpods. Terwijl de melding voor mij bedoeld is.

De iPads hier in huis worden door iedereen gebruikt. Ik hoef die audio niet altijd mee te krijgen (vaak niet zelfs). Vandaar dat je bij een iPad ook kunt kiezen tussen automatisch verbinding maken en 'als deze iPad de laatste verbinding was' (o.i.d.).

Dus, en ik heb het direct even gecheckt, mijn Airpods zijn niet verbonden met mijn iPad, maar wel tegelijk met mijn iPhone en AW. Wat, zie de link die ik eerder postte, ook de bedoeling is.

Bij een AW kun je dat verbinding maken niet instellen. Er is geen scenario waarin een ander wél en ik géén belang heb bij de meldingen van dat ding. Niemand zit een film op mijn horloge te kijken terwijl ik aan het sporten ben. Als ik mijn Airpods om heb, zou ieder geluid via die weg binnen moeten komen.

En zo werkte het ooit dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
@Bazjuh

Ik had het probleem overigens al voor de laatste update. Ik zat namelijk te hopen dat die update het probleem op zou lossen.

Heb die gesproken meldingen nu maar uitgezet. Scheelt net wat ergernis omdat ik zelf dan iig ingesteld heb dat ik ze niet wil horen. Voelt beter, soort van...

Maar wel jammer, want mijn horloge op de fiets onder mijn handschoenen vandaan opgraven en dan op het schermpje turen, is geen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazjuh
@Phobophile nee dat snap ik... vandaar dat een gesproken melding zo fijn is/was. Bij mij werkte het na de update niet meer en krijg het ook niet voor elkaar. Zo irritant.
Tijdens de zoektocht wel meer bugjes gevonden. Zo kan ik bij het "Verbind met deze iPhone", wel wijzigen, maar springt ie automatisch terug naar "Als deze iPhone de staatste verbinding..". Ook alweer zo vreemd.

Ik baal er wel van want het werkte eerst foutloos. Toch maar eens harde reset en opnieuw verbinden... al geeft dat vaak meer ellende dan dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Keep us posted. Niet zo’n zin in een reset, maar als het helpt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Hebben jullie onder ‘Berichtgeving > Kondig meldingen aan > Koptelefoon > Conditie’ aan staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 21-12-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Ja, ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
Mr.ZeroNull! schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:12:
Hebben jullie onder ‘Berichtgeving > Kondig meldingen aan > Koptelefoon > Conditie’ aan staan?
Jep, aan/uit maakt geen verschil. De melding wordt door Siri ook wel gedaan, alleen dus niet naar de AP toe (meer).
Opnieuw connecten heeft ook niet geholpen helaas.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Hier hetzelfde probleem.......en nog geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Hopen dat het in de volgende update opgelost wordt.

(Samen met ondersteuning voor Nederlandse tekstinvoer graag.)
Pagina: 1