Vraag

• rolling s
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 02:24
Ik zoek een?
Zoek een soundbar met Atmos Dolby

Wat is je budget?
2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Film serie voetbal wedstrijden en ps5

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben al een tijdje aan het rond kijken op internet ben beetje ver geworden op AMBEO Soundbar

Welke vragen heb je hier nog over?
Wil gewoon goed geluid denk alles los beter is me kamer is niet zo heel groot kan zelf weinig zit in een rolstoel

[ Voor 59% gewijzigd door rolling s op 25-11-2021 01:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je moet vooral kopen wat je mooi vindt natuurlijk. Maar € 2.000 is naar mijn mening wel een enorme berg geld voor een soundbar.

En neem Atmos vooral met een korreltje zout. Met reflecties probeert men surround sound zo goed mogelijk virtueel weer te geven maar het kan natuurlijk nooit op tegen echte speakers. Zie Atmos dus vooral als marketing. Ja, het product snapt het signaal maar nee, je zal het niet ervaren zoals bedoeld.

Als de ruimte beperkt is en je hebt graag een strakke setup is een soundbar zeker een optie om het geluid van je tv te verbeteren. Kijk als alternatief ook eens naar de Sonos Arc of de Bluesound Pulse soundbar. Die zijn de helft goedkoper en doen ook wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
S1NN3D schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:35:
Je moet vooral kopen wat je mooi vindt natuurlijk. Maar € 2.000 is naar mijn mening wel een enorme berg geld voor een soundbar.

En neem Atmos vooral met een korreltje zout. Met reflecties probeert men surround sound zo goed mogelijk virtueel weer te geven maar het kan natuurlijk nooit op tegen echte speakers. Zie Atmos dus vooral als marketing. Ja, het product snapt het signaal maar nee, je zal het niet ervaren zoals bedoeld.

Als de ruimte beperkt is en je hebt graag een strakke setup is een soundbar zeker een verbetering om het geluid van je tv te verbeteren. Kijk als alternatief ook eens naar de Sonos Arc of de Bluesound Pulse soundbar. Die zijn de helft goedkoper en doen ook wat je zoekt.
bedankt voor je info. ga morgen naar de winkel zal ik even gaan luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
Ben al een tijd op zoek naar een mooi geluid voor bij de tv voornamelijk om films kijken.

Ik zoek een?
Mooie set voor bij de tv vooral voor film kijken als het kan met een Atmos geluid.

Wat is je budget?
2000 daarvoor kan je denk wel een mooi setje kopen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films kijken en gewoon tv voetbal wedstrijden enzo.

Wat heb je zelf al gevonden?
ben vandaag wezen luisteren naar bluesound setje van puls sub soundbar, en puls flex 2i en nog naar een Nad c268 en 2 Bowers Wilkins am1 vind het 2de setje mooier klinken.

Welke vragen heb je hier nog over?
jullie nog tips voor een mooi set me tv kamer is 5 bij 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je nu al iets in huis, wat is je referentie?

Ten aanzien van die tweede set: die NAD is een eindversterker, wat ging daar verder nog aan?
Die B&W lijken Outdoor speakers te zijn. Kostentechnisch ook niet in verhouding met de (eind)versterker. Dat hoeft op zich niet zo uit te maken als het een fijne combinatie is. Maar hoe ben je op die combinatie gekomen?

Tevens noem je Atmos geluid als wens, maar je hebt naar een stereo set gekeken lijkt het?

[ Voor 11% gewijzigd door bartvl op 07-12-2021 22:57 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@rolling s Dit is je 2e topic in 2 weken; ik heb ze samengevoegd want het is niet de bedoeling om je zoektocht naar een audioset over diverse topics uit te smeren. Het topic zou ook wel wat meer input kunnen gebruiken van jouw kant want de genoemde opties zijn beperkt en niet even logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
bartvl schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:
Heb je nu al iets in huis, wat is je referentie?

Ten aanzien van die tweede set: die NAD is een eindversterker, wat ging daar verder nog aan?
Die B&W lijken Outdoor speakers te zijn. Kostentechnisch ook niet in verhouding met de (eind)versterker. Dat hoeft op zich niet zo uit te maken als het een fijne combinatie is. Maar hoe ben je op die combinatie gekomen?

Tevens noem je Atmos geluid als wens, maar je hebt naar een stereo set gekeken lijkt het?
heb nu een soundbar vind hem niet zo mooi klinken ook al paar jaar oud. ja klopt doe B&W kon je overal neer zetten ook buiten. maar ik wil iets echt voor me tv. wat heb jij? mischien is dat wel iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat ik heb staan doet er niet zo toe. Het gaat er om wat jouw wensen, eisen en ervaringen zijn. Iedere Tweaker heeft zo zijn eigen set staan en is daar in meer of mindere mate tevreden mee.

Mijn advies is om iets meer in te lezen in de mogelijkheden en opties die er zijn. Genoeg topics over te vinden. Als je dan een beetje een beeld hebt van het hoe en wat kun je gerichter een vraag stellen. Dan kan er ook gericht geholpen worden.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Je hebt blijkbaar geen enkel benul wat de mogelijkheden zijn in de audio-wereld. Ga eerst eens bladeren in andere topics, websites en tijdschriften, voordat je lukraak dingen gaat roepen in een doelloos aankoopadvies-topic. €2000 is een hoop geld. Zonde om dat over de balk te smijten voor apparatuur die niet gaat brengen wat je zoekt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

rolling s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:46:
...ben vandaag wezen luisteren naar bluesound setje van puls sub soundbar, en puls flex 2i en nog naar een Nad c268 en 2 Bowers Wilkins am1 vind het 2de setje mooier klinken....
Waar ben je wezen luisteren en wat heb je gemeld dat de eisen zijn? Als ik bovenstaande twee sets zie is dat al appels en peren vergelijken. Als eerste surround versus stereo, dan ga je qua vergelijken al nat. De opbouw van de sets, passieve speakers en losse versterking versus actieve speakers, daar kan ik nog inkomen als men het verschil tussen actief en passief aan wilde geven. De keuze voor de NAD met die specifieke B&W speakers, die kan ik niet plaatsen. Vanwaar outdoor speakers laten horen? Of heb je dat als eis aangegeven? Ik zou dan eerder een set Bowers & Wilkins 607 S2 of 606S2 aansluiten. Puur als voorbeeld om bij hetzelfde merk en rond hetzelfde budget te blijven maar een veel logischere keuze kijkende naar de initiële eis. Let op, puur als voorbeeld uit één van de hodnerden combinaties mogelijk.

De absolute basis, een budget is er. Maar dan? Wat is de eis? Surround of stereo? Sound bar met eventuele aanvulling of losse componenten? Zo maak je voor jezelf de keuzes qua merken en types steeds kleiner. Niet dat je dan tot één product komt, er zal altijd een keuze gemaakt moeten worden. Nu gaat het echter alle kanten op en is het segment waarin we zoeken mij niet duidelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 08-12-2021 18:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Voor 2000 euro zou ik atmos vergeten en 5.1 met een goede subwoofer van ongeveer 500 euro doen.
Een receiver kost ook al snel 500 euro dan word het al krap om nog leuke speakers te vinden voor dat geld.
Een goede sub voegt veel meer toe dan atmos speakers, heb zelf 5.1.2 atmos met een svs sb2000 subwoofer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vergeet de soundbar als je atmos wilt, of
vergeet atmos als je een soundbar wilt

Kijk eens naar dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator