Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Hardware :
  • Windows (oude) game PC met een AMD RX 580 GPU
  • Raspberry Pi 4 aan TV
  • XBox Series controller (x2) draadloos aan Raspberry
Situatie:
Steam games werken omdat SteamLink installeerbaar is op een Raspberry Pi. Via Big Theatre mode kan je dan de games starten en die spelen dan vlot op de TV. Het zijn de non-steam games die moeilijk doen. En dat betekent meestal dat ze wel toe te voegen zijn aan de library en opstarten maar dat de Raspberry geen inputs ontvangt van de XBox controllers.

Bewandelde paden:
  • GloSC & UWPHook (en ook korte poging van de 'nieuwere' GlosSi)
  • Was een semi succes. Via deze tools lukte het me om een non-steam game toe te voegen aan de Steam Library dat na opstarten via Steam Link de controllers ondersteunde. Gepruts en geklooi tot het voor één game werkte. Bij andere games lukt het niet altijd. Geen top oplossing dus.
  • Moonlight
  • Gekende streaming software. Gaat niet werken want zou enkel NVidia kaarten ondersteunen. Ik heb een AMD kaart.
  • Parsec
  • Gekende streaming software. Gaat niet werken want zou enkel Raspberry Pi 3 ondersteunen.
  • Rainway
  • Minder gekende streaming software. Deed het eigenlijk wel maar had inputlag, slechte kwaliteit, crashes.
  • AMD Link
  • Gekende streaming software. Kan ik niet installeren op de client - RPI4.
Zijn hier mensen met ervaringen ? Tips ? Alle hulp is welkom. Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

BM

Moderator Spielerij
Move naar SPV :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three