Remeha avanta CW4 reset niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12 13:50
Mijn vraag

Weet iemand waarom een reset bij een Remeha avanta CW4 niet werkt (dus niet reset).
In het verleden heb ik dit wel eens gedaan d.m.v. 3 seconden de R toets ingedrukt te houden. Nu krijg ik echter direct bij het indrukken het cijfer 3 in het display

Relevante software en hardware die ik gebruik

Remeha Avanta CW4 - 2007

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niets dat werkt op internet kunnen vinden.
Heb de (simpele) procedure nu al 100 keer geprobeerd, maar er komt altijd het cijfer 3 in het display.

Alle reacties

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12 14:00
als er alleen cijfer 3 in beeld staat, dan is dit geen storingscode. Een storingscode bij de Avanta kan je herkennen door de knipperende letter E gevolg door een cijfer.

Wat voor problemen ervaar je, en wat zegt de installateur waar het toestel onder contract staat?

[ Voor 22% gewijzigd door badboynova op 07-12-2021 20:52 ]

• keroner
Dat klopt. Er is inderdaad geen sprake van storing. Het is echt alleen het cijfer 3 wat opkomt in het display.

Je vraag zal dan zijn, "waarom wil je hem dan resetten".
Omdat er bij aanslaan een piepend geluid uit de ketel komt. Dit heb ik eerder gehad en dit was na een reset vervolgens verholpen.

• badboynova
Een piepend geluid bij het aan springen van het toestel kan betekenen dat een mechanisch onderdeel niet goed soepel draait, en als je echt pech heb kan het de gas/lucht afstelling niet meer goed zijn en een slechte verbranding heeft (verhoogde kans dat het toestel een verhoogde uitstoot heeft van CO "koolstofmonoxide").

Als advies zou ik willen geven om een gecertificeerde monteur naar het toestel te laten kijken (de Remeha Avanta moet echt 1 keer in de 2 jaar onderhoud hebben, waarbij de voor geschreven onderhoudset gebruikt dient te worden).

• keroner
Bedankt voor het meedenken.

Het is absoluut iets mechanisch.
Hij moet inderdaad een onderhoudsbeurt hebben (is al over datum....), maar er komt binnen nu en 2/3 maanden een nieuwe ketel. Deze wordt verplaatst naar de nieuwe opbouw. Ik hoop eigenlijk de laatste 2/3 maanden te redden met deze ketel.

Aan de andere kant. Als deze het begeeft moet er direct een nieuwe komen welke dan eerst nog op de oude locatie geplaatst moet worden (bg) aangezien het leidingwerk nog niet klaar is.

Daarom zou ik graag een reset willen uitvoeren wat het probleem hopelijk voor de resterende periode verhelpt.

• badboynova
Een reset kan er niet voor zorgen dat een mechanisch onderdeel die mogelijk defect aan het gaan is weer normaal werkt.

laat gewoon een monteur komen kijken zodat je weet wat het piepen veroorzaakt, deze monteur zou je ook gelijk kunnen adviseren welk nieuw toestel het best bij jouw woning past als je hem gaat vervangen.

• keroner
Zit dan niets anders op ben ik bang.
Hopen dat het geen duur geintje is. Toch een beetje zonde van het geld voor zo'n oude ketel en zo'n korte periode :(

Nieuwe ketel ben ik al uit.
Remeha served me well 14 jaar lang :) dus de nieuwe wordt een calenta cw5 met in de toekomst een Elga ace ernaast.

[ Voor 32% gewijzigd door keroner op 07-12-2021 23:21 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-12 09:05
stekker er even 5 minuten uit. dan stekker er weer in.
en zijn opstart programma laten draaien. (ontluchtings prog)
ik kreeg hem laatst ook niet meer met restten uit storing.

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-12 13:15
De avanta geeft puntjes of cijfers.
Dit is in de parameters aan te passen, na het indrukken van een willekeurige toets komt er een besrijfscode in beeld.

Storing kan alleen gereset worden als er daadwerkelijk ook een storing is.

Geluiden kunnen afkomstig zijn van ventilator/ pomp / verkeerde verbranding / driewegklep

Ik zou me niet te druk maken aangezien je hem toch gaat vervangen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik begrijp dat de cv opstelling verplaatst wordt, kan je niet vragen aan de installateur die dat doet (of gast doen) een keer wil kijken?
Als je bij hem/haar een nieuwe ketel hebt besteld wil die vast wel met je meedenken.

Please state the nature of the technical emergency

• keroner
Vandaag is de loodgieter die ook de nieuwe ketel gaat aansluiten langs geweest.
Hij vermoedt dat het de driewegklep is.
Aangezien er geen storing is denkt hij dat het geluid inderdaad mechanisch is, maar niet zorgwekkend.
Op het moment dat de klep geen volledige beweging meer kan maken komt er van zelf een storing.
Dus even een paar maanden uitzitten met het geluid was zijn advies.
Gaan we dan ook doen en als hij het redt is het mooi. Anders moet er nog een reparatie tegen aan.

Bedankt voor het meedenken!!!
Pagina: 1