Snelle sanity check.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zware simulators zoals DCS World draaien in VR als ook single core dependent indie games (Escape From Tarkov) draaien. Heel soms wat video editing en andere hobbies. Huidige systeem is van 2016 dus ik hoop het hier ook weer ~5 jaar mee uit te kunnen zingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richting de 3500-4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, 1080TI is het aan het begeven en de rest is niet betrouwbaar genoeg meer IMO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2TB SSD, 3080TI voor VR en future proof. 12600K voor toekomstig bestendigheid mbt DDR5 (wanneer het betaalbaar wordt
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd Intel gebruikt door relatief snellere single core benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluid geen probleem.
Ga je overklokken?
Niet de eerste paar jaar.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta op het punt om deze build te bestellen, voor de zekerheid zou ik een extra paar ogen zeer waarderen om eventuele valkuilen weer op te vullen. Daarnaast zijn suggesties mbt andere componenten / cases zeer welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zware simulators zoals DCS World draaien in VR als ook single core dependent indie games (Escape From Tarkov) draaien. Heel soms wat video editing en andere hobbies. Huidige systeem is van 2016 dus ik hoop het hier ook weer ~5 jaar mee uit te kunnen zingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richting de 3500-4000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, 1080TI is het aan het begeven en de rest is niet betrouwbaar genoeg meer IMO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2TB SSD, 3080TI voor VR en future proof. 12600K voor toekomstig bestendigheid mbt DDR5 (wanneer het betaalbaar wordt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd Intel gebruikt door relatief snellere single core benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluid geen probleem.
Ga je overklokken?
Niet de eerste paar jaar.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta op het punt om deze build te bestellen, voor de zekerheid zou ik een extra paar ogen zeer waarderen om eventuele valkuilen weer op te vullen. Daarnaast zijn suggesties mbt andere componenten / cases zeer welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte RTX 3080 Ti GAMING OC 12G | € 1.999,- | € 1.999,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W | € 167,86 | € 167,86 |
| 1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 2TB | € 266,85 | € 266,85 |
| Totaal | € 3.415,61 | |||