Goedendag
Al enige tijd ben ik aan het rondkijken om zonnepanelen aan te schaffen.
Nu ik geregeld op tweakers terrecht ben gekomen via zoekopdrachten wil ik toch graag mijn situatie aan jullie voorleggen en zien wat menig een ervan denkt.
Ik heb zelf minimale elektro-technische kennis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ee1a5PnU2yJRhwwFpeOMtWCd.jpg?f=user_large)
Vooraanzicht:
:strip_exif()/f/image/2P38aDAACxlW4QEeQXcreDhH.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoek van eht dak is zo'n 34°
Voorste dak ligt richting zuiden
Zomers staat de zon hoog genoeg, s' winters zal er schaduw val zijn.
Doel in eerste instantie is om huidige rekening te verrekenen.
Gevoelsmatig zou ik graag zien dat we de opgewekte energie ook daadwerkelijk gebruiken.
10x Solar Edge P401 optimizer
1x SolarEdge SE3500H HD-wave
Prijs inlc. montage 4000 ex btw
10x 395Wp Trina Solar
10x Enphase IQ7A-72-2INT omvormers
Prijs incl montage 5020- ex btw
Welke van de twee heeft de voorkeur in mijn situatie?
Ik heb al veel gelezen over het 1-fase of 3-fase & terug leveren van energie ik vind dat moeilijk te bevatten.
Wat ik ervan snap is dat in mijn geval 1-fase de voorkeur zou hebben gezien het aantal panelen.
in geval van een 3-fase omvormer heb je een latere start-up waardoor je minder efficient bent. is dit echt zo significant?
Het mooie van 3 fase vind ik dat je ongeacht wat de meter doet je het meeste van je eigen energie kan gebruiken.
Laatste vraag aangaande bovenstaande. De microomvormers die aangeboden worden zijn ook 3 fase, geldt bovenstaand dan ook? of zit dit anders? Ben overgens geheel niet bekend met microomvormers.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Al enige tijd ben ik aan het rondkijken om zonnepanelen aan te schaffen.
Nu ik geregeld op tweakers terrecht ben gekomen via zoekopdrachten wil ik toch graag mijn situatie aan jullie voorleggen en zien wat menig een ervan denkt.
Ik heb zelf minimale elektro-technische kennis.
Foto's
Boven aanzicht uit offerte::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ee1a5PnU2yJRhwwFpeOMtWCd.jpg?f=user_large)
Vooraanzicht:
:strip_exif()/f/image/2P38aDAACxlW4QEeQXcreDhH.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Breedte van het dak is iets meer dan 6 meter Lengte weet ik zo niet.Hoek van eht dak is zo'n 34°
Voorste dak ligt richting zuiden
Schaduw
Zoals te zien op de foto hebben we hoge bomen (+/-12m) voor het huis staan.Zomers staat de zon hoog genoeg, s' winters zal er schaduw val zijn.
Jaarverbruik
Jaarverbruik ligt momentee rond de 3300kWh.Huidige elektriciteitsaansluiting
3-fase, 3x25ABudget en doel
Budget ligt ronde de €6000,-Doel in eerste instantie is om huidige rekening te verrekenen.
Gevoelsmatig zou ik graag zien dat we de opgewekte energie ook daadwerkelijk gebruiken.
Wie gaat het project uitvoeren
Nog niet bepaalsBijhouden van data
Standaard portal is okeReeds verkregen offertes
10x Jinko Solar 350Wp Tiger Full Black10x Solar Edge P401 optimizer
1x SolarEdge SE3500H HD-wave
Prijs inlc. montage 4000 ex btw
10x 395Wp Trina Solar
10x Enphase IQ7A-72-2INT omvormers
Prijs incl montage 5020- ex btw
Regio
Noord-HollandVragen
Bovenstaande offertes gaan uit van twee verschillende principes; power optimizers vs microomvormers.Welke van de twee heeft de voorkeur in mijn situatie?
Ik heb al veel gelezen over het 1-fase of 3-fase & terug leveren van energie ik vind dat moeilijk te bevatten.
Wat ik ervan snap is dat in mijn geval 1-fase de voorkeur zou hebben gezien het aantal panelen.
in geval van een 3-fase omvormer heb je een latere start-up waardoor je minder efficient bent. is dit echt zo significant?
Het mooie van 3 fase vind ik dat je ongeacht wat de meter doet je het meeste van je eigen energie kan gebruiken.
Laatste vraag aangaande bovenstaande. De microomvormers die aangeboden worden zijn ook 3 fase, geldt bovenstaand dan ook? of zit dit anders? Ben overgens geheel niet bekend met microomvormers.
Ben benieuwd naar jullie reacties.