Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 19:52
Ik ben benieuwd naar de ervaringen inmiddels van Plasma -> OLED overstappers?

Wij kijken veel films en series en als ik bij mjin pa een film zie op zijn 4K LED dan heb ik het gevoel alsof ze alle filters van de film hebben weggelaten. Alsof er met een handycam in de volle zon is opgenomen.
Te scherp, te helder. Ik stoor me er heel er aan.

Hebben jullie dit ook ervaren bij een OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

Post afgesplitst van Advies: Panasonic HZW2004 vs LG GX65, topics kicken en kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:53

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Precies de reden dat ik de plasma heeeel lang heb vastgehouden, het beeld is (was) gewoon mooier, mits je de content kijkt die daarbij past. Maar ja. Nu streamen we van alles, en krijg je het probleem dat de 1024x768 van die plasma gewoon te laag is. Het zag er niet meer uit.

De overstap van 42” naar 48” is prima bevallen. Behuizing is ongeveer even groot, de plasma had van die dikke randen, de oled heeft geen randen.

Ik moest wel even aan de kleuren wennen, maar dat is nu super. Dat van die handycam ken ik wel van lcd, niet van plasma. Zou je haast moeten testen door even wat te kijken in de winkel.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-03 07:38
Dat het lijkt gefilmd op een handycam is het zogenaamde soap-opera effect en kan eenvoudig worden uitgeschakeld door frame interpolation uit te zetten in de instellingen van de TV. Helderheid is ook in te stellen en de filmmakers mode op huidige TV's geven qua kleuren ook een erg accuraat beeld.