Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:14
TLDR; Welke controllers werken er met Apple apparaten? Huidige model Xbox controller in ieder geval niet.

Scott Pilgrim vs The World is – begin dit jaar – her-uitgebracht voor PC. Omdat ik toch al een hackintosh heb gebouwd, heb ik de beschikking over x86 PC hardware met aparte Windows 10 opstartschijf dus daar is wel een mouw aan te passen.

Omdat ik normaliter een Mac, iPhone en Apple TV gebruik zoek ik een controller die zowel met Mac als PC werkt en liefst ook met een Apple TV aangezien daar ook Apple Arcade op draait.

Eerder heb ik daarom geïnformeerd in een ander subforum van Spielerij. Daar kwam o.a. deze reactie op:
nero355 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:59:
Volgens mij gaat het allemaal wel werken, want dit is onder andere eerder in het nieuws geweest : nieuws: Apple geeft iOS ondersteuning voor Xbox One- en PlayStation-controllers :)
cc @rockhopper en @Sagat

Mede naar aanleiding van bovenstaand bericht heb ik rond die tijd een Microsoft X-box controller gekocht. Let op: Dit is het Model 1914, te herkennen aan de microscopische tekst rechtsboven in het batterijvakje.

Tot mijn groeiende frustratie werkt deze het nog steeds niet op het Apple platform, ondanks de hints in die richting van zowel Apple als Microsoft en ondanks dat er een 'grote' iOS update is geweest.

Dit terwijl de Google Stadia controller het blijkbaar prima doet, ook met Apple. Overigens gebruik ik op de Mac 10.14 'Mojave', terwijl Apple al bij macOS 11.x is. De kans dat Mojave nog compatible wordt, is waarschijnlijk verwaarloosbaar, maar zolang er toch geen ondersteuning voor Xbox controllers is, heeft het voor mij meer nadelen dan voordelen om te updaten.

Met dit draadje hoop ik anderen te waarschuwen voor de incompatibiliteit van de Xbox 1914 en op reacties van anderen welke controllers wel en niet goed werken. Als er genoeg reacties komen, wil ik een tabel opzetten waarin de compatibiliteit van platforms – per versie – tegen controllers – per versie is terug te vinden.

Dus heb je een controller die goed werkt met een Mac / iPhone / iPad / tvOS én Windows, reageer dan hieronder. Graag merk + type + versie controller vermelden én OS + versie waarmee je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Sagat

Is pappa x2!

Het is me even niet duidelijk waarom ik getagged ben, maar toevallig gebruik ik idd wel een xbox360 controller op de mac (book pro uit mijn hoofd) van mijn vrouw. Wellicht dat ik dit ergens geroepen heb :)
Overigens getest met de gamepass, niet eens een app want het is een site. Weet eigenlijk niet of hij via steam op de mac ook werkt.

En ja deze werkt ook in windows.
Het is wel een controller met een draad!
Op windows is hij gebruikt in steam en retroarch, en mogelijk nog wat andere stores/interfaces naast steam, zijn er natuurlijk best wat.
Gezien mijn iphone geen usb poort heeft en ik geen tablet heb, heb ik het daar niet getest.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Je draait op Mojave. Ondertussen zijn Catalina, Big Sur en Monterey uitgekomen.

Volgens: Wikipedia: Xbox Wireless Controller is 1914 dus de Xbox Series X and Series S versie die volgens https://support.apple.com/nl-nl/HT211232 wel degelijk ondersteund wordt. Er staat alleen niet bij vanaf welk OS maar denk toch echt dat Mojave te oud is.

Je kunt het als je Mojave niet wil overschrijven (voor wat voor reden dan ook) even een externe USB schijf pakken en daarop Monterey installeren. Weet je iig of het werkt. Doe wel een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik begrijp ook niet goed waarom ik getagged ben... Ik heb wel een xbox-pc controller, maar doe niks met apple buiten soms wat lezen op een ipad. Dus wat dit verder met cross-use op win/apple en mij te maken heeft snap ik niet goed.
Geen idee welk type ik heb, wel bedraad. Ik zie zo snel nergens 1914 staan... Anyway mij hoef je hierover niet meer te taggen en succes met je zoektocht naar een oplossing.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:14
@rockhopper Sorry als het als irritant wordt ervaren. Ik kan het draadje niet meer vinden maar jullie hadden gereageerd op deze vraag, vorig jaar, ergens in /spielerij en daarom dacht ik dat jullie het misschien interessant zouden vinden, te horen hoe het afliep / precies zit.

Inmiddels een belangrijk detail ontdekt: Er wordt op de pagina bij dit model op de site van Xbox verwezen naar een recente firmware update voor de Wireless Xbox controller model 1914. Firmware-updaten kan alleen via een Xbox of Windows PC dus ik zal mijn hackintosh weer eens aansluiten op de windows 10 ssd die ik gemaakt heb en hopen dat hij het nog doet, want die is al vaker correct geraakt na een tijd weinig te zijn gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door laptopleon op 09-12-2021 00:14 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je wilt het blijkbaar weten voor een Mac en dat kan ik je niet vertellen, maar de PS4 controller doet het wel op mijn iPad Pro 2017.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
laptopleon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:50:
@rockhopper Sorry als het als irritant wordt ervaren. Ik kan het draadje niet meer vinden maar jullie hadden gereageerd op deze vraag, vorig jaar, ergens in /spielerij en daarom dacht ik dat jullie het misschien interessant zouden vinden, te horen hoe het afliep / precies zit.

Inmiddels een belangrijk detail ontdekt: Er wordt op de pagina bij dit model op de site van Xbox verwezen naar een recente firmware update voor de Wireless Xbox controller model 1914. Firmware-updaten kan alleen via een Xbox of Windows PC dus ik zal mijn hackintosh weer eens aansluiten op de windows 10 ssd die ik gemaakt heb en hopen dat hij het nog doet, want die is al vaker correct geraakt na een tijd weinig te zijn gebruikt.
Let op dat je dan nog steeds je OS moet updaten naar minimaal Catalina. Mojave wordt niet ondersteund volgens de website van MS:

Verbinding maken via Bluetooth (Xbox One-controllers met Bluetooth-mogelijkheid, Xbox Elite draadloze controller Series 2 en de Xbox Adaptive Controller)
iOS 13, iPad OS 13, tvOS 13, macOS Catalina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@laptopleon Niet erg hoor, ik waardeer dat je aan me dacht en de moeite hebt genomen. Het was alleen in mijn geval niet (meer?) nodig. Nogmaals succes ermee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1