Krachtige stofzuiger gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.763 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Onze vertrouwde AEG 1800W stofzuiger loopt op z'n laatste benen. Een nieuw filter mocht ook niet meer baten, hij zuigt sinds 2 weken bijzonder slecht en wisselend, na ruim 10 jaar trouwe dienst.

Ik zoek een?
Stofzuiger met snoer voor standaard huishoudelijk werk, bestand tegen hondenharen, modder etc. De vloer beneden is tegels en vinyl, boven is standaard tapijt. Gewoon met snoer is prima.

Wat is je budget?
Voor 100 euro zou je toch wel wat moeten kunnen krijgen.

Wat heb je zelf al gevonden?
In de pricewatch zie ik alleen een Miele van 1200W (voor heel veel geld) en een Domoclip van 1200W. Een beetje teleurstellend :(

We hadden nog een oude Philips 1400W stofzuiger, die deed het ook heel goed, tot na 4 jaar klussen, die er mee stopte. De reden waarom we die gebruikte voor het klussen, was deels de leeftijd (15 jaar) en het feit dat de bouwstofzuiger van 800W echt helemaal niks weg kon zuigen, ook niet na het vervangen van het schuimrubberen filter door zo'n duur "papieren" filter.

We hebben al zo'n gloednieuwe, dure Nilfisk van 850W geprobeerd, maar dan kun je na het stofzuigen nog met de bezem er achteraan. We zoeken iets wat gewoon echt kan zuigen. Vroeger had je dat voor 90 a 100 euro, tegenwoordig lijkt het niet meer te bestaan.

Opties in buitenland is ook prima, Duitsland is vrij kort bij.

Als iemand een gouden tip heeft voor een goede stofzuiger, dan hou ik me warm aanbevolen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Denk dat je meer rond de 150 euro moet gaan zoeken. ( misschien zelfs richting 200 )

De prijzen zijn gestegen, omdat de grondstof tekorten zijn op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:38

FeaR

In GoT we trust

CEA > HHW

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:50

_Apache_

For life.

Er is meen ik een EU wetgeving die het max vermogen van stofzuigers aan bandne legt, vandaar dat je zoektocht wat lastiger word.

Echter, wij totaal geen problemen met onze huidige stofzuiger die iets van 1000W vermogen heeft. Er zitten meer rubbers rond de zuigmond, en de kracht is daarmee goed.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 15:12

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

En een nieuwe AEG is geen optie?

Ik heb jarenlang, 10+ jaar, een 1800W AEG gehad en deze 6 jaar geleden vervangen door de volgende:

https://www.bol.com/nl/nl...met-zak/9200000082406312/

Deze is net iets meer dan 100 euro en zuigt net zo goed, zo niet beter dan die van 1800W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49

Lordy79

Verdrietig

Bij bol.com kun je een prima selectie maken.

Met 4 sterren kom je dan op een polti forzaspira c 130plus.
Ook nog eens zakloos.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:50
PageFault schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:
In de pricewatch zie ik alleen een Miele van 1200W (voor heel veel geld) en een Domoclip van 1200W. Een beetje teleurstellend :(
kijk niet na het opgenomen vermogen maar na de zuigkracht. Mijn zakloze stofzuiger van 800Watt is een stuk krachtiger dan de oude Philips met zak (die ik ook nog steeds heb) van 1700Watt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Je loopt idd wel 10 jaar achter als je nog zoekt op wattage. Daar zijn zelfs EU regels op aangepast, omdat wattage bullshit is.

https://www.bbc.com/news/business-41119355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

_Apache_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:
Er is meen ik een EU wetgeving die het max vermogen van stofzuigers aan bandne legt, vandaar dat je zoektocht wat lastiger word.

Echter, wij totaal geen problemen met onze huidige stofzuiger die iets van 1000W vermogen heeft. Er zitten meer rubbers rond de zuigmond, en de kracht is daarmee goed.
Ja de wetgeving was er omdat fabrikanten met vermogens adverteerde die niet haalbaar waren. Ok, dat waren ze wel, de 0.01s direct nadat je hem aanzet, maar dit was natuurlijk niet het continue vermogen. Wij consumenten associëren vermogen echter wel met kwaliteit, dus meer vermogen = meer kracht = beter en de EU was van (terecht) mening dat het vermogen ook gewoon het vermogen moet zijn, en niet de piekvermogen die je voor een miliseconde krijgt.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlurpDurp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-01-2023
Zelf heb ik een duurder model, maar wat dacht je van de beste koop van de consumentenbond?

https://www.coolblue.nl/p....html#product-information

Staar je overigens niet blind op wattages, wattage zegt niets over de zuigkwaliteit alleen over het stroomverbruik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Stofzuigers zijn inderdaad een stuk beter geworden. Minder vermogen, maar meer zuigkracht. Precies zoals je zou willen.

Ik zie dat mijn stofzuiger €219 kost (pricewatch: Miele Complete C3 EcoLine (Zwart)), dus dat is ruim meer dan je genoemde budget. Ik dacht eerst ook met zo'n €100 wel klaar te zijn, maar ben blij deze gekozen te hebben. Werkt beduidend beter dan de stofzuiger ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Juni van dit jaar een nieuwe stofzuiger gekocht, voornamelijk omdat de oude stofzuiger op was en eigenlijk ronduit slecht was. Daarnaast hebben wij 4 (!) katten, dus een schoon huis is wel zo fijn. Vooral dierenharen overal vanaf krijgen was een ramp.

Deze gekocht:
Bosch BGS41PET1 voor €240 (ja dit is geen typfout... met 4 katten heb je dat nodig)
https://www.bol.com/nl/nl...der-zak/9200000122241207/

Slechts 750 watt (!) 7(8)7 maar nog nooit zo'n goed zuigende stofzuiger gehad! Stond trouwens ook in de consumentbond als een van de best geteste stofzuigers

[ Voor 6% gewijzigd door Fidelity op 07-12-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Wauw, snel vele bruikbare tips. Ik ga ze allemaal bekijken en dan een beslissing maken met de bazin des huizes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 15:22

Aight!

'A toy robot...'

Moet de stofzuiger ook een beetje mooi zijn? Als ie lelijk mag zijn waarom niet een Karcher?

Heb zo een laatst voor 60 euro opgehaald, ziet er niet uit, maar zuigt ten minste wel :D.

Groot genoeg zodat ie niet na een week vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wtje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:36
En waar je zeker naar moet kijken is hoe lang het snoer is. Er zijn er bij die maar 4 meter snoer hebben. Leuk voor een tiny house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Aight! schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:32:
Moet de stofzuiger ook een beetje mooi zijn? Als ie lelijk mag zijn waarom niet een Karcher?

Heb zo een laatst voor 60 euro opgehaald, ziet er niet uit, maar zuigt ten minste wel :D.

Groot genoeg zodat ie niet na een week vol zit.
Ik heb al een Karcher, die zuigt niet best, een beetje voor het ergste bouwafval, maar de fijne dingen laat hij liggen.

Om op je vraag terug te komen: uiterlijk is niet relevant, al hebben ze een Spongebob op wieltjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:20:
Je loopt idd wel 10 jaar achter als je nog zoekt op wattage. Daar zijn zelfs EU regels op aangepast, omdat wattage bullshit is.

https://www.bbc.com/news/business-41119355
absoluut niet waar. Wattage is belangrijk.
Ik ben nu overgestapt van een miele 1000+ watt naar 550 watt omdat mij ook werd verteld dat wattage niet belangrijk meer zou zijn.
Wat denk je? de zuig kracht is 50% minder bij de 550 watt. Zeker bij het stofzuigen van tapijt kun je dat goed zien.
Met de 1000+ watt kon ik het vinyl zeil zo omhoog van de vloer trekken trekken. De 550 watt kan dit absoluut niet.

Buurman heeft hetzelfde soort ervaring met bouw stofzuigers.

Hier zie je een filmpje van 2 dezelfde numatic stofzuigers.
Beide hetzelfde merk en de zelfde bouw alleen is de ene 600 watt en de ander 1000 watt.
Zuigkracht is stuk sterker bij de 1000 watt

Hoe krachtiger de motor, hoe beter zuigkracht.. punt...

[ Voor 23% gewijzigd door tweakmember op 29-07-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:46
Ik wil je adviseren om eens bij kaercher te kijken.

Hierbij een voorbeeld.
https://www.kaercher.com/...5-6-20-home-16281500.html

Het is misschien iets boven je budget maar zeker de moeite waard.
Het is een alles stofzuiger waarvan de stofzuiger zakken ontzettend groot zijn en hij zuigt echt alles op. Wij hebben zelf een hond en 2 katten en kind en deze stofzuiger krijgt alles schoon. Daarnaast kan je er ook vocht mee opzuigen waardoor je nergens op hoef te letten.

Ik adviseer je wel om een slang extension erbij te doen om het nog soepeler te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Waarschijnlijk heeft de topic starter na twee jaar inmiddels wel een nieuwe stofzuiger gevonden :). Daarom ga ik dit topic sluiten.

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.