Macbook Air 2020M1 3 schermen en citrix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Mijn vraag
Ik heb een macbook air M1, deze gebruik ik samen met een Dell Displaylink docking, met daaraan gekoppeld 3 schermen. dat werkt opzich prima. echter zou ik graag Citrix op 2 schermen actief willen hebben, en 1 scherm voor mijn eigen browser en dergelijke. In windows kan ik dit doen door het citix scherm tussen de 2 schermen in te slepen en dan los te laten. Ik hou dan 1 scherm over voor de desktop zaken. Dit lukt mij echter niet binnen OSX, ik kan dan of 1 scherm actief krijgen of alle drie. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook air 2020M1 met Dell Displaylink docking.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan hier zelf niet veel over vinden op internet. ik hoop dat iemand een idee of tip heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel de servicedesk eens?

Ik zie deze vraag zo ongeveer elke dag langskomen; in bijna alle gevallen (maar niet 100%) zit het probleem in de geinstalleerde software op het endpoint en/of de settings op de ADC / Storefront.

Zoals je zegt; op Windows werkt het wel, dus dan is jouw endpoint (en dus de opgelegde requirements) het onderzoeken waard :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Nu online
MAX3400 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:33:
Bel de servicedesk eens?

Ik zie deze vraag zo ongeveer elke dag langskomen; in bijna alle gevallen (maar niet 100%) zit het probleem in de geinstalleerde software op het endpoint en/of de settings op de ADC / Storefront.

Zoals je zegt; op Windows werkt het wel, dus dan is jouw endpoint (en dus de opgelegde requirements) het onderzoeken waard :)
De servicedesk als in van waar ik citrix gebruik? die gaan mij geen antwoord geven omdat alleen windows wordt ondersteund.

Ik veracht zelf dat het een beperking is van hoe OSX en citrix samen werken. vandaar dat ik hier mijn antwoord probeer te vinden, bij mensen die meer met OSX al werken dan dat ik dat doe. Ik gebruik het sinds kort.

Wellicht dat het niet mogelijk is, dan is dat ook een antwoord, maar heb ik het geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
@golden1988 misschien dat je het op deze manier kan doen. https://discussions.citri...of-three-monitors-on-mac/

Bij systeeminstellingen > Mission control > vinkje bij "Beeldschermen hebben afzonderlijke spaces" weghalen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Nu online
jvanderkroon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:50:
@golden1988 misschien dat je het op deze manier kan doen. https://discussions.citri...of-three-monitors-on-mac/

Bij systeeminstellingen > Mission control > vinkje bij "Beeldschermen hebben afzonderlijke spaces" weghalen.
hmm dat lijkt nog niet te doen wat ik wil, maar ik zal er eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
@golden1988 ben je daarna wel uitgelogd? Wilde het net zelf even testen en zag dat na het uitvingen er een tekst bij komt "uitloggen vereist".

Een fullscreen programma is een space. Ik neem aan dat je na de aanpassing zelf de breedte van je fullscreen Citrix scherm over meerder schermen kan slepen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Nota aan mijzelf: Eerst volledig draadje lezen alvorens te antwoorden. 8)7
Ah zo heb je alvast een screenshot van het venster... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKS3UmpxAPYyL5CmmN7yr7kGDkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wRCgDm0gyb9hhMX7RJ2YQp16.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door SCaRa1701 op 07-12-2021 19:18 . Reden: Antwoord stond al in thread ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Nu online
SCaRa1701 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:14:
Nota aan mijzelf: Eerst volledig draadje lezen alvorens te antwoorden. 8)7
Ah zo heb je alvast een screenshot van het venster... :)

[Afbeelding]
Haha, ik had de optie gevonden, maar ga ik dan in full screen, gaan de andere schermen op zwart bij mij, dat gebeurt weer niet als het vinkje aan staat. ik ben bang dat ik er mee moet leren leven om op de mac met 1 citix scherm te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je het venster niet bij een rand pakken en breder slepen? Dit werkt met andere programma's prima, die kun je zo breed slepen als je zelf wenst, ook over meerdere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Dat zou inderdaad moeten werken.
De Citrix app windowed gebruiken en uitrekken over beide monitoren.
Nadeel is dat de Citrix omgeving het als 1 grote monitor zal aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Nu online
SCaRa1701 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:04:
Dat zou inderdaad moeten werken.
De Citrix app windowed gebruiken en uitrekken over beide monitoren.
Nadeel is dat de Citrix omgeving het als 1 grote monitor zal aanzien.
Dat werkt inderdaad, maar is niet optimaal, als je windows gewend bent haha. maar bedankt in elk geval!
Pagina: 1