Is dit een gevaarlijke ontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timekuh13
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-12-2022
Mede Tweakers,

Recent ben ik op een video terecht gekomen, die toch wel heel gevaarlijk is voor de vrijheid van het internet.

YouTube: U.N. Taking Down Private Websites - Domain Level Censorship

U.N. Taking Down Private Websites - Domain Level Censorship

Het filmpje gaat erover dat de united nations nu domeinen offline kan laten halen op het moment dat bepaalde meningen niet in het format van hun past.
In het filmpje wordt een document getoond van UNCTED waarin staat dat ze nu AI hebben die op bepaalde criteria kan filteren, om vervolgens een verzoek te doen an het hosting bedrijf om het domein offline te halen, bijvoorbeeld bij "Fake news".

Daarnaast bijvoorbeeld mensen die op bepaald content zoeken te bombarderen met speciale ads om ze een soort van, van gedachte te laten veranderen.

Of je nu denkt dat Corona een complot is of niet, klimaatverandering echt of niet, de aarde plat of rond. Denk ik dat het een gevaarlijke ontwikkeling is. Wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Timekuh13 op 07-12-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Valse informatie is een groot probleem van deze tijd en brengt enorme reeële schade toe. Het is een super lastig probleem om op te lossen natuurlijk. Ik vind het passend dat er naar mogelijke maatregelen wordt gezocht om dit te verminderen - maar de impact van dit wat jij precies noemt, geen idee.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Timekuh13 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:

Of je nu denkt dat Corona een complot is of niet, klimaatverandering echt of niet, de aarde plat of rond. Denk ik dat het een gevaarlijke ontwikkeling is. Wat denken jullie?
:?

Als jij wil demonstreren omdat corona een complot is. Of omdat klimaatverandering nep is. Of de aarde plat. Dat staat je vrij. Dat is je grondrecht in een (subtiel gezegd) ontwikkeld land.

Maar ik vraag me nu meer af hoe jij iets als corona in dezelfde startpost waar je linkt naar een YT waarin letterlijk gesproken wordt over IS (je weet wel, die groep mensen die graag een kalifaat willen stichten).

Ik zal vast de discussie andersom voeren maar IS lijkt me geen fake nieuws. De filmpjes waarbij iemand live/streaming onthoofd wordt, lijkt me ook geen fake nieuws.

Dus ja, waar trek je de grens / discussie over
Denk ik dat het een gevaarlijke ontwikkeling is.
Dan maar liever een paar corona-"wappies" op het Malieveld dan openbare onthoofdingen op het Malieveld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timekuh13
Ja het gaat er niet zozeer over of het nu over Corona of IS gaat. (uiteraard ben ik het met je eens dat IS geen Fake nieuws is). Overheden en andere organisatie weten dat tot nu toe altijd goed in de kiem te smoren tot nu toe, zonder het vroegtijdig offline halen van domeinen op basis van bevindingen van AI. En mensen die het willen vinden zullen het altijd kunnen vinden danwel via darkweb.

Er gaat ook een stuk over Content die het vertrouwen in de overheden schaadt. Plaats dat eens in de context met bijv. noord-korea die mensen weten niet beter, mede door geen toegang hebben tot.

Het blijft een abstract iets maar wanneer gaat het te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
Ik denk...dat het een beetje een vaag filmpje is.

Eerste screenshot van een "Take-down" in PNG formaat. Geef me drie minuten en ik heb zoiets gemaakt, np.

Dan toont hij een document van United Nations Interregional Crime and Justice Research Institute om deze take-down te ondersteunen ofzo? Terwijl ik zo snel niet kon vinden in dat document dat het gaat om de UN welke AI inzet om dit te doen?

Ik moet toegeven, ik heb het filmpje niet geheel gezien (doorheen gescrolld). Maar de bronnen zijn echt heel mager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen gevaarlijke ontwikkeling, dit is een complottheorie van een raaskallende idioot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Timekuh13 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:
Recent ben ik op een video terecht gekomen, die toch wel heel gevaarlijk is voor de vrijheid van het internet.

YouTube: U.N. Taking Down Private Websites - Domain Level Censorship
En wat maakt hem een betrouwbare bron? 8)7 Gewoon niet alles geloven wat je op internet leest/ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 07-12-2021 15:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timekuh13
Eerste screenshot van een "Take-down" in PNG formaat. Geef me drie minuten en ik heb zoiets gemaakt, np.
Dat klopt.

in het UN document wordt inderdaad niet geschreven dat zei het daadwerkelijk offline halen dus die link is moeilijk te leggen. maar wat er verder in het UN document staat liegt er niet echt om. heb er net even doorheen gescrolld. ookal gaat het voornamelijk over Azië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Man geloof die kul toch niet. En geef zulke koekwausen niet nog meer aandacht door er naar te linken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timekuh13
En wat maakt hem een betrouwbare bron? 8)7 Gewoon niet alles geloven wat je op internet leest/ziet.
Ik geloof verre van alles wat op internet staat misschien was ik wat voorbarig over de credebility en de link die hij legt met het (PNG) en het document. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:19
Hadden ze nou dat filmpje moeten verwijderen, omdat het 'nepnieuw' is? Of toont zo'n filmpje juist de impact aan van 'nepnieuws'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien de twijfel over de betrouwbaarheid van de bron / filmpje komt hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.