mobile (android) ui design training gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:10
Binnen onze organisatie ontwerp ik apps voor Android tablets. Deze apps worden door mijn collega's gebruikt. Ik heb gegoogled voor trainingen op UI gebied omdat ik denk dat ik hier nog kan verbeteren. Nu valt het mij op in de zoekresultaten dat de trainingen die ik vind de nadruk leggen op UX en hoe je gebruikers kan verleiden tot iets. Ook ligt het zwaartepunt vaak op webdevelopment.
Dit is niet echt wat ik zoek. Mijn apps zijn gereedschap en het is wat mijn collega's aangeboden krijgen en waar ze het mee moeten doen. Betekent natuurlijk nog niet dat ik ze geen goed en handig gereedschap wil geven.
Ik zoek dus een training die mij betere UI's kan laten ontwerpen voor (Android) tablets of toch in ieder geval voor mobile toepassingen. Wie kan mij een tip geven hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:05

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou op YouTube kijken en dan wellicht specifiek zoeken op 'enterprise apps for android'. Dan heb je het niet zo zeer over end-users en de daarbijbehorende leukigheden, maar meer over het presenteren van veel data en het interacteren daarmee.
Er is op YouTube veel over te vinden, maar kan zo niet even voorbeelden erbij halen, want op werk.
Wat me zelf alleen nog wel eens tegenvalt is dat het dan weer een training in Indiaas Engels, of Afrikaans Engels is, en dat is niet mijn sterke kant, kan ik wel zeggen ;)

Wel goed van je, dat je hier tijd in gaat steken.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik neem aan dat je material.io al kent? Hier staat echt heel veel informatie en do's & don'ts voor het android platform.

Raar... Is zo gek nog niet