Spouwmuur Isolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:32
Ik kon niet een topic vinden wat gaat over spouwmuur isolatie.

Wij hebben een woning uit 1977. Nu willen wij de woning verder isoleren waaronder de spouw extra isoleren. Bij het opnemen van een offerte hebben wij begrepen dat het gedeelte de bakstenen zichtbaar zijn wel te isoleren is. Echter hebben wij een soort grindtegelplaat(geen idee hoe het heet) aan de woning hangen en die konden ze niet isoleren. Heeft iemand ervaring met dergelijke platen en het isoleren hiervan?

Hoop dat het duidelijk is.

Alle reacties

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:00
Soms zegt een foto meer dan duizend woorden. Wellicht heb je een foto van jouw huis, of een vergelijkbaar huis in de straat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:04

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
meestal is bij wat niet te isoleren is of de spouw te dun of het materiaal aan de buitenknat dampdicht.
waarcshijnlijk is het het laatste en dat wordt lastig om de spouw te isoleren er is dan grote kans op vorst schade aan de gevel

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

_Arthur

blub

rickskeg99 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:59:
Ik kon niet een topic vinden wat gaat over spouwmuur isolatie.
Spouwmuurisolatie Supafil of parels

Alstu, 48 pagina's met info 8)

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:32
Freeaqingme schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:07:
Soms zegt een foto meer dan duizend woorden. Wellicht heb je een foto van jouw huis, of een vergelijkbaar huis in de straat?
Gaat om zo'n plaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON34SnhbKOm2iOUuODk91s1lt7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V7CHEqrjo6uG7j2bdntFGmxO.png?f=user_large

• Zwerius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-01 11:04
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is om zelf een spouwmuur te vullen met eps-korrels.
Maar dan natuurlijk niet alleen de losse korrels er in blazen. Dat zou nog wel lukken denk ik. Maar het gaat me erom dat de korrels ook aan elkaar vastplakken. Volgens mij wordt daar een soort latex voor gebruikt.

Ik heb een keer iemand gesproken die zelf zijn spoumuur had gevuld met losse korrels, maar ik wil er niet aan denken wat voor bende dit geeft bij eventuele sloop of verbouwing van de woning. Ooit. Waarschijnlijk woon ik er dan zelf al niet meer, maar dat moet je toch niet willen.

Heeft iemand hier zelf al eens zoiets gedaan? Kun je ergens apparatuur huren voor het inblazen en mengen met lijm? Voor alleen het inblazen zou ik zelf nog wel iets kunnen maken met een venturi. Compressor heb ik wel. Maar hoe en hoeveel (en wat voor soort) lijm er bij te mengen.

Je ziet, veel vragen. Maar misschien is hier toevallig iemand die zoiets al een keer heeft gedaan.

Even als toelichting. We hebben een HSB-woning die op zich al redelijk geïsoleerde wanden heeft (R=4), maar er zit nog een spouw (6cm) omheen met gemetselde muur. Ik kan daarmee de R-waarde verder verhogen (met ca 1,7). Maar als ik dat door een isoaltiebedrijf laat doen, kom ik op terugverdientijd van > 40 jaar. Dat ga ik dus niet doen. Maar bij zelf doen kan ik zoveel besparen dat het misschien toch zinvol wordt. Het grootste deel van de kosten zijn namelijk de manuren en niet de korrels.

Zwerius Kriegsman

Pagina: 1