Voorbeeld artikel: reviews: Philips Fidelio L3 - Veel waar voor z'n geld
@Paul Hulsebosch Naar aanleiding van deze reactie: Paul Hulsebosch in 'reviews: Philips Fidelio L3 - Veel waar voor z'n geld'
Ik begrijp dat deze vraag vaker gesteld word
Ik bedoelde niet te suggereren dat Tweakers.net betaald werd om deze review te doen. Ik snap dat jullie die reviews duidelijk markeren.
Ik vroeg om duiding rondom twee zaken, aanleiding van de review en de oorsprong van het product.
Bij aanleiding, denk bijvoorbeeld aan:
Ook al zijn jullie reviews onpartijdig, het in de spotlight zetten van een specifiek product is al marketing.
/f/image/ygp5qjQKZEntmXtG3y1ikhwB.png?f=fotoalbum_large)
In geval van dit artikel, en valt het mij op dat er een Philips koptelefoon wordt gereviewed terwijl dat een van de kleinere spelers op de markt is. In het verleden zagen we eerder:
De Bose QC45, Apple Airpods Max, Sony WH-1000XM4 en verder terug nog de Bose N700, Sony WH-1000XM3 en Philips Cineos SHD9100 (heel lang geleden).
Ik vermoed dat de Philips gereviewed word vanwege zijn Noise Cancelling feature, veel andere koptelefoons die Tweakers.net reviewed hebben dit ook. Dit is relatief hot en lijkt me daarme zeker ook een nuttige review.
Door het opnemen van een zinnetje ergens (liefst op een vaste plek) met een vermelding als:
Ik snap dat uitgebreide verantwoording waarom jullie juist dit product reviewen overdreven is, maar een duiding is wellicht niet verkeerd?
@Paul Hulsebosch Naar aanleiding van deze reactie: Paul Hulsebosch in 'reviews: Philips Fidelio L3 - Veel waar voor z'n geld'
Ik begrijp dat deze vraag vaker gesteld word
Ik vroeg om duiding rondom twee zaken, aanleiding van de review en de oorsprong van het product.
Bij aanleiding, denk bijvoorbeeld aan:
- Zelf,
"Hey laten we die nieuwe koptelefoon van <merk> eens reviewen. - Product ontvangen van [merk|distributeur|sponsor],
"Hey we kregen deze binnen, laten we er een review over schrijven" - Community vraag,
"Hey deze koptelefoon word veel besproken op ons forum, laten we er wat mee doen"
- Gekocht
- Geleend (eigen initiaftief) | Bruikleen (andermans initiatief)
- Gekregen
Ook al zijn jullie reviews onpartijdig, het in de spotlight zetten van een specifiek product is al marketing.
/f/image/ygp5qjQKZEntmXtG3y1ikhwB.png?f=fotoalbum_large)
In geval van dit artikel, en valt het mij op dat er een Philips koptelefoon wordt gereviewed terwijl dat een van de kleinere spelers op de markt is. In het verleden zagen we eerder:
De Bose QC45, Apple Airpods Max, Sony WH-1000XM4 en verder terug nog de Bose N700, Sony WH-1000XM3 en Philips Cineos SHD9100 (heel lang geleden).
Ik vermoed dat de Philips gereviewed word vanwege zijn Noise Cancelling feature, veel andere koptelefoons die Tweakers.net reviewed hebben dit ook. Dit is relatief hot en lijkt me daarme zeker ook een nuttige review.
Door het opnemen van een zinnetje ergens (liefst op een vaste plek) met een vermelding als:
Geeft het de lezer gelijk duiding waar deze review vandaan komt. Dat zet de review (in ieder geval voor mij, en ik vermoed vele anderen) in een ander licht dan bijvoorbeeld:"Deze koptelefoon hebben we geleend van Philips vanwege omdat we zijn noise cancelling kwaliteiten willen testen in aanloop naar een vergelijking"
Op kanalen zoals Youtube of andere sociale media zie je deze gewoonte al veel terug."Deze koptelefoon kregen we opgestuurd van Philips en besloten we te reviewen vanwege zijn noise cancelling feature"
Ik snap dat uitgebreide verantwoording waarom jullie juist dit product reviewen overdreven is, maar een duiding is wellicht niet verkeerd?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!