Gastenverblijf/tuinhuis laten bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-12 19:34
Hebben jullie nog tips voor leveranciers van gastenverblijven/recreatiewoningen en tuinkantoren/ateliers?

We hadden onze zinnen gezet op 2 "huisjes van hout": huisjevanhout.nl. Meegenomen bij het sonderen. Meegenomen in het tuinontwerp. Nu eindelijk iemand gevonden die het waarschijnlijk kan plaatsen... maar mogelijk is de levertijd van de huisjes nu onpraktisch. En dan zouden we naar een alternatief moeten kijken.
Het idee was 2 gebouwtjes van ± 8.5x4m. De ene vooral een soort "logeerkamer in een los gebouw". Vier slaapplekken met een badkamertje, zithoek en keukenblok. Eventueel te verhuren, maar niet als hoofddoel.
De ander meer flexibel. We hebben een tijd een webwinkel gehad, en dan is het fijn als je de ruimte hebt om zoiets te doen. Zelf zou ik best een semi-mancave willen. Een werkplek in een los gebouw, waar ik ook lekker kan knutselen. Maar het zou ook best voor workshops gebruikt kunnen worden.
Dus eigenlijk 2 gebouwen tussen schuur en woning in qua afwerking. Tips welkom!

• H34H
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-11 20:04
Karp schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:33:
Hebben jullie nog tips voor leveranciers van gastenverblijven/recreatiewoningen en tuinkantoren/ateliers?

We hadden onze zinnen gezet op 2 "huisjes van hout": huisjevanhout.nl. Meegenomen bij het sonderen. Meegenomen in het tuinontwerp. Nu eindelijk iemand gevonden die het waarschijnlijk kan plaatsen... maar mogelijk is de levertijd van de huisjes nu onpraktisch. En dan zouden we naar een alternatief moeten kijken.
Het idee was 2 gebouwtjes van ± 8.5x4m. De ene vooral een soort "logeerkamer in een los gebouw". Vier slaapplekken met een badkamertje, zithoek en keukenblok. Eventueel te verhuren, maar niet als hoofddoel.
De ander meer flexibel. We hebben een tijd een webwinkel gehad, en dan is het fijn als je de ruimte hebt om zoiets te doen. Zelf zou ik best een semi-mancave willen. Een werkplek in een los gebouw, waar ik ook lekker kan knutselen. Maar het zou ook best voor workshops gebruikt kunnen worden.
Dus eigenlijk 2 gebouwen tussen schuur en woning in qua afwerking. Tips welkom!
Wij zijn vorig jaar bij https://www.gelderschehoutbouw.nl/ wezen kijken. Wij hadden hier positief gevoel bij.
Hebben aantal standaard oplossingen, maar doen ook veel maatwerk.
Uiteindelijk zijn wij overigens niet met ze in zee gegaan, omdat we toch voor een uitvoering van steen zijn gegaan.

[ Voor 0% gewijzigd door H34H op 07-12-2021 11:42 . Reden: typo ]

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18
Ben zelf na een tip hier bij o.a. bij Trendhout geweest. Zijn voor maatwerk helemaal niet zo duur (doen ze blijkbaar heel veel). Ben er erg goed geholpen (maar uiteindelijk nog niks gekocht, mocht ik dat toch gaan doen dan ga ik 'm daar aanschaffen).

• Karp
H34H schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
[...]

Wij zijn vorige jaar bij https://www.gelderschehoutbouw.nl/ wezen kijken. Wij hadden hier positief gevoel bij.
Hebben aantal standaard oplossingen, maar doen ook veel maatwerk.
Uiteindelijk zijn wij overigens niet met ze in zee gegaan, omdat we toch voor een uitvoering van steen zijn gegaan.
Op het eerste oog ziet dat er wel strak uit, en ook de juiste categorie/balans lijkt me. Dankje!

• Karp
praliwi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:25:
Ben zelf na een tip hier bij o.a. bij Trendhout geweest. Zijn voor maatwerk helemaal niet zo duur (doen ze blijkbaar heel veel). Ben er erg goed geholpen (maar uiteindelijk nog niks gekocht, mocht ik dat toch gaan doen dan ga ik 'm daar aanschaffen).
Doen ze nog meer dan op hun site staat? Mijn eerste indruk was dat ze wel erg naar schuur neigen, en minder naar woning.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18
Karp schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:37:
[...]

Doen ze nog meer dan op hun site staat? Mijn eerste indruk was dat ze wel erg naar schuur neigen, en minder naar woning.
Ze bouwen niet volgens bouwbesluit maar ik wilde ook een soort gastenverblijf, geïsoleerd etc. Dat doen ze zeker. Zie op hun Instagram ook wel wat dingen staan. Maar er zijn er meer die dit doen natuurlijk! Mijn tip is vooral om bij meerdere langs te gaan, prijzen verschillen nogal.
Pagina: 1