Ik heb een WS2811 chipje waarmee ik 3 pinnen omlaag kan trekken, normaliter bedoeld om een RGB led aan te sturen. Nu heb ik in mijn geval een solid state relay (zo'n kant en klaar bordje voor een arduino met een aantal IO pins en een + en - terminal voor voeding. Deze wil ik graag aansturen met de WS2811.
Nu zijn ze high level trigger en de WS2811 schakelt tussen floating en 0 (max 18mA). Ik moet dus (als ik het goed zeg) een pull-up plaatsen met 5v zodat hij 5v is in rust, en 0 als ik hem inschakel. Dat heb ik geprobeerd met meerdere weerstanden, 5k, 10k, 20k, 40k, 68k, en het komt er op neer dat hij elke keer er een beetje tussen blijft hangen. Dus of de relay gaat niet helemaal open, of hij gaat te ver dicht...
Mijn vraag, wat moet ik doen om hem goed te krijgen, dus dat ik hem of rond 0v heb, of rond 5v, afhankelijk of ik via de ws2811 een aan of uit doorgeef? Moet er ook nog een weerstand tussen de ws2811 ofzo?
Edit: Zie hier mijn geknutselde stroomschema:
:strip_exif()/f/image/NCkU4ZjV2mwKNL4jUFbJOrAl.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT 2: Even het voltage gemeten op de io pin met een pull-up van 10k erop.
10k pull-up: 1.5v (met ws2811 output aan) en 2.8v (met ws2811 output uit)
Nu zijn ze high level trigger en de WS2811 schakelt tussen floating en 0 (max 18mA). Ik moet dus (als ik het goed zeg) een pull-up plaatsen met 5v zodat hij 5v is in rust, en 0 als ik hem inschakel. Dat heb ik geprobeerd met meerdere weerstanden, 5k, 10k, 20k, 40k, 68k, en het komt er op neer dat hij elke keer er een beetje tussen blijft hangen. Dus of de relay gaat niet helemaal open, of hij gaat te ver dicht...
Mijn vraag, wat moet ik doen om hem goed te krijgen, dus dat ik hem of rond 0v heb, of rond 5v, afhankelijk of ik via de ws2811 een aan of uit doorgeef? Moet er ook nog een weerstand tussen de ws2811 ofzo?
Edit: Zie hier mijn geknutselde stroomschema:
:strip_exif()/f/image/NCkU4ZjV2mwKNL4jUFbJOrAl.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT 2: Even het voltage gemeten op de io pin met een pull-up van 10k erop.
10k pull-up: 1.5v (met ws2811 output aan) en 2.8v (met ws2811 output uit)
[ Voor 23% gewijzigd door geerttttt op 07-12-2021 10:40 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!