Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rudi c.
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-06-2022
Goedemorgen.

Ter zijner tijd wil ik mijn cv via evohome bedienen.
Ik heb op de benedenverdieping vloerverwarming en de slaapkamers radiatoren.

Nu is mijn vraag;

Omdat dit complete systeem radiatoren met vloerverwarming, best wel prijzig is, wilde ik dit in fases instaleren.
Zou ik ook eerst alleen de thermostaat instaleren en later de radiatoren en daarna de vloerverwarming of moet het eea direct?

Wie zou mij hierop van advies kunnen voorzien?

Groeten Rudi

Beste antwoord (via Rudi c. op 08-12-2021 15:33)

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:05
Ik heb Evohome op dezelfde manier: Radiatoren boven en beneden vloerverwarming. Officieel moet ik beneden nog een klep inbouwen om de vloerverwarming te knijpen als er boven een verwarming aangaat, maar die heb ik nooit ingebouwd,want in de praktijk gaat alleen de badkamer 's ochtends een uurtje aan om lekker warm te zijn en laat ik de vloerverwarming beneden daarvan de restwarmte (lees: overcapaciteit van de ketel) gebruiken.

Je kunt beginnen met alleen de Evohome module beneden, maar bij warmteservice hebben ze vaak wel setjes met 3 of 4 radiator knoppen, ik weet niet hoeveel radiatoren je boven hebt? Wat zowiezo een goede zet is, is alvast compatible radiatorknoppen op de radiatoren te laten zetten. Dan is ombouwen een fluitje van een cent.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:05
Ik heb Evohome op dezelfde manier: Radiatoren boven en beneden vloerverwarming. Officieel moet ik beneden nog een klep inbouwen om de vloerverwarming te knijpen als er boven een verwarming aangaat, maar die heb ik nooit ingebouwd,want in de praktijk gaat alleen de badkamer 's ochtends een uurtje aan om lekker warm te zijn en laat ik de vloerverwarming beneden daarvan de restwarmte (lees: overcapaciteit van de ketel) gebruiken.

Je kunt beginnen met alleen de Evohome module beneden, maar bij warmteservice hebben ze vaak wel setjes met 3 of 4 radiator knoppen, ik weet niet hoeveel radiatoren je boven hebt? Wat zowiezo een goede zet is, is alvast compatible radiatorknoppen op de radiatoren te laten zetten. Dan is ombouwen een fluitje van een cent.

• Rudi c.
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-06-2022
Bedankt voor uw reactie zal er mee bezig .
Super !