Activeren iPad niet mogelijk na HW reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:29
Hallo,

ik heb een iPad van 2019 (6th Gen) die net een paar maanden uit garantie is en nu stuk is (was)

Bij langsgaan bij een authorized apple reseller de optie gekregen om deze om te repareren (omruilen) voor 310€ met slechts 3 maand garantie... :(

Dan maar alternatieven gezocht en gevonden... Een lokale repairshop die deze hersteld heeft (CPU was kapot) voor 180€ met 6 maand garantie.

Maar!!! Ik kom thuis en wat blijkt... Ik kan de iPad niet activeren...
Ik krijg een message van 'activation servers cannot be reached, please try again later'.

Dit lijkt mij zeer sterk dat apple 'ziet' dat mijn iPad hersteld is en deze nu niet wil activeren?

Iemand hier ervaring mee? Wat zijn mijn opties?

Heb al terug gemaild naar de repairshop voor verder hulp...

Maar zijn er andere opties? Bellen met apple zelf? Zijn deze behulpzaam als je je iPad bij een 3rde partij liet repareren? Dat is als consument toch mijn recht en keuze???

Enige hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
https://www.tenorshare.co...er-cannot-be-reached.html

Heb je dit allemaal al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Yes, probleem blijft... Later vandaag nog eens bellen met de winkel die de iPad repareerde...

Als dat niet helpt, dan vanavond een support call met Apple en zien of ze willen helpen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:32
Dat is het risico als je hem niet bij Apple laat repareren, ze hebben er iets mee gedaan wat Apple niet accepteert, in dit geval waarschijnlijk een cpu die niet correct administratief is verwerkt en gekoppeld aan je IPad. Apple gaat je nu niet verder helpen omdat een niet geautoriseerd bedrijf er mee heeft lopen knoeien. Het blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is.

[ Voor 25% gewijzigd door danjan2411 op 07-12-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01
Infernoken schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:11:
Hallo,

ik heb een iPad van 2019 (6th Gen) die net een paar maanden uit garantie is en nu stuk is (was)

Bij langsgaan bij een authorized apple reseller de optie gekregen om deze om te repareren (omruilen) voor 310€ met slechts 3 maand garantie... :(

Dan maar alternatieven gezocht en gevonden... Een lokale repairshop die deze hersteld heeft (CPU was kapot) voor 180€ met 6 maand garantie.
Een nieuw apparaat is €390. Nou ben ik best wel van repareren tot het niet meer kan maar zelf had ik deze eerder voor een nieuwe vervangen.

Als de CPU echt kapot was (lijkt me stug) dan kan de reparateur alleen via een donor iPad een andere CPU gekregen hebben. Daarnaast is het best mogelijk om een CPU (of andere chip) te vervangen maar vraag me sterk af hoe vaak dat nog gebeurd.
Maar!!! Ik kom thuis en wat blijkt... Ik kan de iPad niet activeren...
Ik krijg een message van 'activation servers cannot be reached, please try again later'.

Dit lijkt mij zeer sterk dat apple 'ziet' dat mijn iPad hersteld is en deze nu niet wil activeren?
Apple kan dat prima zien. Of dat in dit geval het probleem is dat is niet duidelijk maar zou prima kunnen.
Iemand hier ervaring mee? Wat zijn mijn opties?

Heb al terug gemaild naar de repairshop voor verder hulp...

Maar zijn er andere opties? Bellen met apple zelf? Zijn deze behulpzaam als je je iPad bij een 3rde partij liet repareren? Dat is als consument toch mijn recht en keuze???
Nog niet. de "Right to repair" wetgeving is nog niet actief. Apple geeft via de support lijn alleen support als je of AppleCare hebt of in de eerste drie maanden na aanschaf (tenzij direct bij Apple dan zijn ze coulant in het eerste jaar). Bij dit soort hardware vragen ben ik bang dat je nauwelijks support zult krijgen.
Maar als de wetgeving actief is zul je eerst moeten aantonen dat solderen en aanpassingen maken op het moederbord niet dit probleem heeft gecreëerd. Succes daarmee.
Dit is het niveau, auto is kapot en een garage heeft de motor compleet vervangen en nu start de auto niet meer en dan ga je klagen bij de fabrikant dat je auto niet meer werkt.
Enige hulp?
Probeer het via de hotspot van je telefoon. Misschien is er iets in je netwerk wat de connectie tegenhoud. Komt er toevallig in iTunes meer informatie naar voren? In een logboek bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 11:30
Pendora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:37:

Dit is het niveau, auto is kapot en een garage heeft de motor compleet vervangen en nu start de auto niet meer en dan ga je klagen bij de fabrikant dat je auto niet meer werkt.
Ehh nee.. Dit is het niveau, auto is kapot en een garage heeft de motor compleet vervangen en nu start de auto niet meer prima maar heeft de fabrikant een wielklem geplaatst en dan ga je klagen bij de fabrikant dat je auto niet meer rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Pendora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:37:
[...]

Een nieuw apparaat is €390. Nou ben ik best wel van repareren tot het niet meer kan maar zelf had ik deze eerder voor een nieuwe vervangen.
I know, maar dit was een 128GB iPad die volledig vol stond met data, films, foto's,...
Een nieuwe iPad is enkel 64GB of dan direct >500€ voor 256GB...

Vandaar toch dit geprobeerd...

Nu heeft de repairshop al terug gereageerd en ze gaan deze terug bekijken onder hun repair garantie. (6 maand)
Dus hopelijk komt daar nog iets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
danjan2411 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:15:
Dat is het risico als je hem niet bij Apple laat repareren, ze hebben er iets mee gedaan wat Apple niet accepteert, in dit geval waarschijnlijk een cpu die niet correct administratief is verwerkt en gekoppeld aan je IPad. Apple gaat je nu niet verder helpen omdat een niet geautoriseerd bedrijf er mee heeft lopen knoeien. Het blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is.
Tja, een repair van 310€ vind ik persoonlijk erover voor een iPad die pas 2-3 maand buiten garantie is...
Dat is dan zelfs niet je eigen iPad maar een refurbished, met slechts 3 maand garantie van apple...
(De mijne stond nog perfect met geen enkel krasje...)

Daarnaast is een equivalente iPad van 128GB niet meer verkrijgbaar en moet ik dan naar de 256GB overstappen die meer dan 500€ kost.

Zo fair is apple toch ook niet... De gerepareerde iPad werkt eigenlijk HWmatig nu terug perfect, maar ze willen niet activeren omdat ze geen stuk van de koek kregen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
Infernoken schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51:
[...]

Tja, een repair van 310€ vind ik persoonlijk erover voor een iPad die pas 2-3 maand buiten garantie is...
Dat is dan zelfs niet je eigen iPad maar een refurbished, met slechts 3 maand garantie van apple...
(De mijne stond nog perfect met geen enkel krasje...)

Daarnaast is een equivalente iPad van 128GB niet meer verkrijgbaar en moet ik dan naar de 256GB overstappen die meer dan 500€ kost.

Zo fair is apple toch ook niet... De gerepareerde iPad werkt eigenlijk HWmatig nu terug perfect, maar ze willen niet activeren omdat ze geen stuk van de koek kregen...
Je krijgt een remanufactured (dus bijna alles is nieuw, misschien een camera-module die niet nieuw is). Dat is iets anders dan een tweedehands iPad die refurbished is. De buitenkant en accu zijn sowieso altijd nieuw bij een remanufactured.

Ik zou me iets beter hebben ingelezen ipv op aannames te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Infernoken schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:47:
[...]

I know, maar dit was een 128GB iPad die volledig vol stond met data, films, foto's,...
Een nieuwe iPad is enkel 64GB of dan direct >500€ voor 256GB...
Als de iPad nu start in het witte welkom splash screen, waar je de taal moet kiezen, WiFi?, activatie, etc dan is de iPad leeg. Hou daar dus wel rekening mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infernoken
Donstil schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:42:
[...]

Als de iPad nu start in het witte welkom splash screen, waar je de taal moet kiezen, WiFi?, activatie, etc dan is de iPad leeg. Hou daar dus wel rekening mee.
I know, had ook een volledige back-up via iTunes en ook die films en foto's heb ik ergens anders ook staan.
Mijn comment was meer dat een 64GB iPad echt te klein is voor wat wij ermee doen... Daarom ook zo jammer dat Apple gewoon geen 128GB versie meer wil aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Volkan1984 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:17:
[...]
Je krijgt een remanufactured (dus bijna alles is nieuw, misschien een camera-module die niet nieuw is). Dat is iets anders dan een tweedehands iPad die refurbished is. De buitenkant en accu zijn sowieso altijd nieuw bij een remanufactured.

Ik zou me iets beter hebben ingelezen ipv op aannames te handelen.
Tja, als je bij de balie staat van een Apple Certified Reseller en die verteld je dat het refurbished iPads zijn, dan is dat waar ik vanuit ging... Op het moment dat je aan een repairbalie staat met 10 mensen achter je heb je echt geen tijd om nog wat research te doen toen bleek dat ik niet mijn eigen iPad zou terugkrijgen...

Sowieso was mijn eerste assumptie dat ze nog wel iets van een redelijke reparatieprijs zouden hebben voor een iPad die pas 2-3maanden uit garantie is... Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Infernoken schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:58:

Sowieso was mijn eerste assumptie dat ze nog wel iets van een redelijke reparatieprijs zouden hebben voor een iPad die pas 2-3maanden uit garantie is... Niet dus...
Daar moet je voor bij de verkoper zijn, dat had kosteloos of voor een lage prijs ook gemoeten. Nu is het te laat helaas.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:06:
[...]
Daar moet je voor bij de verkoper zijn, dat had kosteloos of voor een lage prijs ook gemoeten. Nu is het te laat helaas.
Jammer genoeg kwam deze rechtstreeks van bij apple…. Dus geen andere route mogelijk dan een certified hersteller…. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ipv hier een topic te openen.. wat zei de hersteller toen je hem hiermee confronteerde?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infernoken
Falcon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:05:
Maar ipv hier een topic te openen.. wat zei de hersteller toen je hem hiermee confronteerde?
Goeie vraag! De hersteller zelf is zeer meegaand, heeft deze teruggenomen en gaat dit verder bekijken onder zijn garantie...

Dit topic was in eerste instantie om te zien of er nog andere mensen eenzelfde ervaring hadden en eventueel een snelle fix...

Nu bleek dat er geen snelle fix bestaat is deze terug naar de hersteller. Dus daar ben ik (momenteel) nog gelukkig mee. Met het gedrag van apple minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
Infernoken schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
[...]

Goeie vraag! De hersteller zelf is zeer meegaand, heeft deze teruggenomen en gaat dit verder bekijken onder zijn garantie...

Dit topic was in eerste instantie om te zien of er nog andere mensen eenzelfde ervaring hadden en eventueel een snelle fix...

Nu bleek dat er geen snelle fix bestaat is deze terug naar de hersteller. Dus daar ben ik (momenteel) nog gelukkig mee. Met het gedrag van apple minder...
Woon je in NL? Ik heb het idee dat je in België woont (te zien aan je manier van schrijven). De reden dat ik dat vraag is dat dat iets uitmaakt qua garantie-regelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkan1984 op 10-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Volkan1984 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:06:
[...]
Woon je in NL? Ik heb het idee dat je in België woont (te zien aan je manier van schrijven). De reden dat ik dat vraag is dat dat iets uitmaakt qua garantie-regelingen.
België inderdaad... Mijn schrijfstijl verraad me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:28
Je bent wel snel met apple kritiseren, maar als de reparatieshop er een nieuw moederbord in heeft gezet en vergeet de serienummer erin terug te programmeren ziet apple een ipad met serienummer 0000000000 oid
Dan is het best wel logisch dat ze het niet willen activeren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infernoken
vrilly schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:45:
Je bent wel snel met apple kritiseren, maar als de reparatieshop er een nieuw moederbord in heeft gezet en vergeet de serienummer erin terug te programmeren ziet apple een ipad met serienummer 0000000000 oid
Dan is het best wel logisch dat ze het niet willen activeren :p
Ik kon bij het heractiveren wel mijn origineel serienummer zien, dus daaraan zou het niet mogen liggen.

Mijn kritiek naar Apple toe is voornamelijk de schandalig hoge repair prijs voor een iPad die 2-3 maand buiten garantie zit...
Pagina: 1